Blog

>> SzervizPeti 146 // Alfa 146 1.6 boxer // 2009-12-01

kicseréltem a pollenszűrőt. mint ahogy a képeken is látszik, már nagyon kellett.
145517 km

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2009-12-01

A mérés óta fokozatosan finomítom a programot, jelen fázisban elértem azt, hogy fent megfelelően dús, (bár még egy csöppet még adok neki 13.8-as AFR van most olyan 12.5 körülre akarom vinni) viszont alul még mindig szörnyen dús menet közben 3000 fordulatig csorogva szinte minimális gázpedálállás mellett 9.9-10.1kicsit soooook.Na majd a héten faragok belőle. Viszont beüzemeltem a rajtprogramot. :) Vicces.4000re lőttem be 2 fokos gyújtás eltolással, és úgy néz ki elsőre jó a beállítás, persze a 14"-es téligumiknak ez se segít, bár sokkal hatékonyabb mint pumpálós találgatós rajt.
És hogy miről is beszélek?
Erről :)

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-11-30

Érden jártunk ma nagy szerencsémre,mert Marklar ellátott mindenféle finomsággal,mint például lemezfelni csavar,pótkerékhez gyári tartó és végül volt olyan kedves és kicserélte a csomitető teleszkópjait,már untam,hogy olyan nehéz .

>> Szervizjoe156 // Alfa 156 1.9 JTD Mjet // 2009-11-30

Novemberben letelt az egy év olajcserétől és mivel nálam az olajcsere vagy 10e km , vagy egy év így megejtettük . Az összes szűrő /pollen is/ cserélve . A pollenszűrő csere okozott egy kis galibát , mivel az " anyósülés " alatti légzsák csatlakozó meglazult és légzsákhibát jelzett / csak hátra lett tolva az ülés hogy jobban oda lehessen férni és ettől szétcsúszott a csati / . Gyorskötözővel összehúzatva megoldódott .

 
>> SzervizLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2009-11-30

Ma derűs szép időre virradtunk,még a nap is ki-ki kandikált a felhők mögül,kimentem a garázsba ránéztem Morcira és mindketten tudtuk,hogy mennünk kell.Takaróponyva le,pár perc melegítés és indulás!!!:-))Először csak finoman,kissé téliesen,hidegen majd mikor elértük az 1.sz főutat akkor...Éreztem,hogy ő is élvezi,akarja,hogy kicsit megmozgassam.Aztán éppen kapóra jött egy HMCS(helyi menő csávó) a kis tuning Opel Vectrával abban a tudatban,hogy ha van a kocsiján egy szárny meg 20kg gitt akkor már 200LE!!!:-)Jött szorosan mögöttünk majd mikor kitette az indexet,hogy megelőz, eljött a mi időnk Morcival...Mondanom sem kell helyben hagytuk a fiút nem kicsit!Láttam tükörből visszavette az indexet és szomorúan kullogott mögöttünk miközben én fülig érő mosollyal távolodtam el előle!Aztán a csavargásból hazafelé meglátogattuk Runyót(Morci orvosát és egyben nagybátyámat) egy kis beszélgetésre és ha már ott voltam megfokoltuk a szélvédő mosófolyadékot és a hűtővizet!Az utóbbival nem volt a gond de a szélvédő mosó nyári volt.:-( A tartály tele úgyhogy először le kellett szívni 3L-t majd úgy töltöttük fel a téli folyadékkal.Így most már nem lesz vele gond -25C-ig!Mondjuk a garázsba nem valószínű,hogy hidegebb lesz,aztán ki tudja!:-)Hát így végződött a kirándulás,hazagurultunk, letakartam és hagytam Morcit,hogy tovább folytassa a megérdemelt téli álmát a garázs mélyén!De megígértem neki,ha lesz még az idén ilyen szép idő akkor ismét előbújunk egy kis csavargásra!Alfa Amore

 
>> Eseményevetke // Alfa 145 1.4 Boxer // 2009-11-30

Ilyen még mióta vezetek nem történt, megbüntettek!
Csöngetnek --postás-- ajánlott levél Nékem a rendőrségtől! Mi lehet ,rögtön erre gondoltam ,hisz mi másra is gondolhattam volna. Gyors kibontás hát igen sajna tényleg gyorshajtás a megengedett 50 helyett 89 -el mentem Nagymágocson. Azt azért tudni kell hogy nagymágocs egy pici falu , ahol persze 50-el szoktam menni. De ha nem akar bemenni a faluba az ember akkor van egy tök rövid út , egyik oldalon nincsennek házak csak fű , a másik oldalon meg kb 6 db ház van se gyalogátkelő se biciglisforgalom semmi . Szerintem tök hülyeség az 50 km/h korlátozás legalább egy 70-es tábla lenne a koorekt. Szerintem ha Rákóczitelepen 70-el végig mehet az ember akkor itt is indokolt lenne. Na mindegy 60 ezer ft-omba került. Még jó hogy lehet kérni fizetés halasztást mert most karácsony előtt marha jó jött volna ez a bünti.
A hétvégén jöttem haza 50-nel persze! Szerintem én voltam az egyedüli mindenki ment mint a meszes, de ők is megjárják mert állítólag Mágocs be van kamerázva, sőt Orosházán az új lámpa is be van meg a Táncsics utca. Állítólag.... Szóval óvatosan és lassan......

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Super // 2009-11-30

Az autó elég gyorsan "elfogyott". Az itthoni 155 tagok örömére (remélem:) ) természetessen sajátoméra is:) meg lett alapozva a 155 bontott alkatrészek utánpótlása. "Szerencsére" olyan munkahelyem van ahol sok a szabadidőm, így van időm ezzel foglalkozni. Mível világ életemben autóbolond voltam (családi örökség is) így nem jelent problémát, hogy nap,mint nap ezzel töltőm a szabadidőm.
Az autót 2008 januárjára teljessen elbontottam(tuk), de addigra már meg volt az utánpótlása is:)
Béke Poraira.

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Super // 2009-11-30

Némi Alfa bontósdi gyakorlatra tettem szert: Bandi166 (András bácsi) jóvoltából.
Mível sok alkatrészt igényel a sajátom is, ezért jó befektetésnek tűnt.
(Nem is csalódtam)
Saját hazájában töltötte élete nagy részét. Ezért rozsdamentesnek tekínthető. Sajna a "szokásos" 2,0 16V hibával vettem. Az az a hajtókar leszakad és felrobbant egy dugó.
Ezenkívűl elég sok használható alkatrész volt benne, mely megalapozta a többi 155 eljövetelét is. Elíndított az ALFA 155 ök "feltérképezésének..." rögös útján:)
Természetessen saját autómba is kerűlt belőlle, így nem múlt el nyomtalanúl az első saját beruházásu "alkatrész" 155 öm.
Ilyenek: hátsó sárvédők, hátsó ajtók,hátsó lökhárítő, ülések, kárpitok, s még sok apróság is.

Említésre érdemes, hogy az autó "alvázát" az a Német András vette meg, aki egy 155 el versenyzik az itthoni és kűlföldi gyorsasági verseny sorozatban. .. :)
http://www.youtube.com/watch?v=-Aexd6OoGoY
Hajjra! :)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-29

Ma Zottya segítségével beépült az új fejegység. Hatalmas köszönettel és hálával tartozok Neki, mert nem volt kis munka. Az idő ugyan nem volt rossz, de azért melegünk sem volt a parkolóban. És mivel a kütyü az USA-ból érkezett, így az európai szabványoknak nem teljesen megfelelőek a csatlakozók. Vasárnap lévén sok bolt nem volt nyitva, rádióátalakító csatit a Pólus Centerben lévő Boombasstikban sikerült venni, de másmilyen cuccuk nem volt. Így a többi át lett kötözgetve. Na, meg a BOSE cucc is bekavart egy kicsit, rá kellett jönni, hogy pontosan melyik színű zsinór hova is vezet, és először kicsit találomra lettek bekötve a hangszórók. Csak egy stimmelt. :-) De aztán Zottya mindent megoldott nekem. Nem tökéletes még minden, de most még nem is volt ez cél, hiszen ha majd a BOSE kikerül, és átveszi a helyét az új hifi, akkor lesz majd minden a helyére pakolva. De átmenetileg használható, és ezzel most elégedett vagyok. :-)

Ja, és George-tól beépítőkeretem is van, kétezeré'... :-)

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-11-28

160.466 km

Olajcsere (Selenia WD 40)
Olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő
Szervófolyadék cseréje (GI/A)
Váltóolaj csere (Technyx)
Hűtővíz csere (zöld Paraflu)

Az egész akció 50000 Ft volt.

15 ezres volt az új felső turbócső, amit végre sikerült kicserélni. Picit hiányozni fog a sikító fütyülés, de így az igazi. Ráadásul a lyukon egy rakás olaj csurgott a váltóra, így ott is takarítottunk egyet - akku ki házzal együtt. Ha már akku, letisztítottuk a sarukat, elég rondán oxidálodott.

Az izzók közül a jobb helyzetjelző volt soron (H6), szerencsére még egy volt otthon.

Futómű ügyben az alsó lengőkarok hátsó szilentje már nagyon az élete vége felé jár és ami meglepett, hogy a felső lengőkarok jó állapotban vannak, viszont a stabrúd már elmozdul hosszanti irányban és nyekkenik is - fordítva tippeltem.

Ami még tavasszal esedékes lesz, az egy új hűtő - ehhez már elég picit hozzáérni és morzsolódik szét.

Összességében az autó állapota jónak találtatott, amit hazafele bizonyított is, teljesen olyan érzésem volt, mint amikor megvettem - úgy látszik a lyukas cső jópár lovat elvett a teljesítményből. Ezek most visszatértek a gazdihoz és nagyon vaddisznósat autóztunk. TD autóhoz képest érces és élvezhető hang, 140-ig ingaként felpörgő sebesség és hármasban 2 és 3 ezres fordulat között nyakbiccentő gyorsulás. Az élményautózást csak a téli gumik rontották el, túl meleg és nedves volt az idő ezekre a gumikra: nyaklottak és csúsztak jobbra-balra.