Blog

>> EgyébSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2009-11-17

Szóval.... mindent dokumentálni kell :) az autó jelenlegi állapota:
4. képen látható a téli cucc.... látványra lehetne jobb..... :(((

 
>> SzervizZsocy155 // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2009-11-13

Az autóval kapott kézifékbowdent kicserélte a szerelő, mivel a munka elhúzódott így grátiszban ! :-)

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2009-11-16

Kicsit tartottam a témától, mivel életemben nem volt dolgom szilentekkel, de teljes siker.
Satu segített kinyomni, bepréselni.

 
>> EgyébMYSKHA // Alfa 156 1.6 Ts // 2009-11-16

Mivel jól elintéztem a kisméretű matrinyám így kénytelen vagyok mocirendszámra szert tenni..
Közlekedés Felügyelet-szemle-2380 HUF.... Siker.. :-)
Okmányiroda-"B"tipusú rendszám gyártása-12300HUF... :-)
És ha készlesz-megfizetetthetettlen :-D

 
>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2009-11-10

Két darab téli Kumho előre, két Matador hátra. Téliesítés megvan, de nem örülök neki. A nyári "tapadós" jobban fekszik.

 
>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2009-11-16

Este olyan volt a kocsi, mint egy beázott tengeralattjáró. A jobb egy előtt kb 4cm magas vízállást mértem és ez egyre nőtt. Szemmel láthatóan. Egy nap szárítás és szélvédő ki-, berakás után most jónak tűnik. Plusz eltüntettettem (hú de sok a "t" itt) a két kavicsfelverődést is.

 

Elvittem az autót Csörihez egy általános átvizsgálásra és olajcserére (selenia racing), illetve még pár apróságot megcsinálni. A végeredmény kicsit felemás lett. A jó hír az, hogy az autó műszakilag egyben van, csak pár apró hiányosságot fedeztünk fel:
• Az első gumik belső fele lenyalódott (18" felnik :-) remélem egy állítás megoldja a gondot, de új gumikat kell vennem ez nem olcsó mulatság.
• Továbbá a légzsák hibát nem sikerült kiolvasni, konkrétan a műszer nem látta a kocsi légzsákrendszerét sem, ez gondot jelenthet.
Más gond nincs, így tartva az ütemtervet a következő nagyobb munka nyáron lesz a műszaki vizsga előtt mely a vezérlés cseréjét, illetve a vizsgafelkészítést biztosan felöleli.

 
>> EgyébLacUS // Alfa 75 America // 2009-11-15

Hát hol is kezdjem? Van vizsga végre az americán, már járatgatom..Hanem mire levizsgázott ...Szépen előkészítettem,hogy kisautóm vizsgára megy, minél kevesebb dologba tudjanak belekötni, visszaraktam a hátsó üléssort, levakartam az amúgy is idegesítő fóliát.Maradt az ülés és az oldalkipuf...No para ez már megér egy kis pluszt.Elindultunk Hadadával, minden fasza, nem melegszik, nem füstöl..Jipiiii! Felszedem a vizsgás csókát, indulás....furán nehéz a kormány....félreállok, és az új szervócső lerobbant a fittingről.....30e volt a két cső újra legyártása....na 2 bilincs 1 lityi olaj irány a vizsgabázis mert nem adjuk fel...ott megint lecsúszott a cső...a viszga bázis ellenőrzést kapott...kocsi egy napot pihent a bázis parkolóban, sebaj addig erős bilincset szerzek,hogy hazáig kibírja majd. Másnap vizsga OK, erős bilincs fel, GO. útközben még a légszűrőből vmi gumi kicsúszott, és megakasztotta a pillangót, így akaratlanul is volt egy nagy padlógázas kanyarom....Ezt 5 perc alatt megoldottam, (faszom az olcsó direktszűrőkbe) Haza érek megállok a kapu előtt, gondolom magamba ez igen jó bilincs, és amint nyitom a motorteret,hogy ellenőrizzem a szemem láttára sutty....Mindegy hazajött...Cső le gyorsba Hidro Press Kft-be el, ott másnapra megcsinálták 11e Ft-ért, amit a Hidrotömlő Bt, nem tudott 15ért...Szóval ezzel cső kicserélve, mehetnek a próbák.Szép lassan elkezdtem próbálgatni a kocsit., állítgatni a programon.Mostanra elmondhatom,hogy a hidegindítás problémája megoldódott, és végre van normális alapjáratom is. Eddig csak 3-4-re indult el, és akkor is gázzal kellett tartani. Most már nincs ilyen :)A másik probléma az volt amire akkor lettem figyelmes amikor Domokos Csabit vittem egy körre, nevezetesen 4 és 5ben 2-3 ezerről padlóval nagyon beszegényedett.Ezt is megoldottam, már majdnem jó, még egy két este és elégedett leszek.
És hogy america mennyire szereti,ha foglalkoznak vele...Hát egyik nap bejöttem a munkahelyemre vele, hogy járassam...Nos, az utolsó 100m-en feltűnt, hogy néha a műszerek mintha nem kapnának áramot...Fura, majd hazafele felrakom a laptopra és nézem....Igen, ez megtörtént, nehézkes indulás után a laptopon elkerekedett szemekkel konstatáltam,hogy noha elindult de a feszültség 10V és csökkent....Fasza.Kocsi megáll sehova tovább...Trailer, haza. Otthon akksi feltölt, járat töltés van, meg generátor csapágy hang....Az egyetlen, ami a motortérben van és nem lett se felújítva se kicserélve.....Hát itt tartunk most.A jövő héten viszem megméretem a kocsi teljesítményét, meg súlyát.Ja, unalmamban kidobáltam minden kárpitot. Úgyhogy nagyon érdekes jövő hét lesz.

 
>> Tuning és extramoloch156 // Alfa 156 sedan // 2009-11-15

A sportos hangzással az egyik előző tulaj ajándékozta meg az autót, ezért nem túl sokat tudok mesélni arról hogy hogyan készült.
Ahogy én látom maga a rendszer a kipufogóvég kivételével érintetlen. Szerintem a végdob ki lett tágítva talán kicsit a dob ki lett takarítva és egy kicsit izmosabb vég lett hozzá illesztve.
A vég kerek 90-es, és 17.5 hosszú.
A hangja olaszos üreges, alacsony ford.számnál nem nagyon hallható de 2800-3000 ford.szám-tól igazán élvezhető.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-11-15

Ma nekiálltam kitakarítani a hűtőrendszert. A kiegyenlítő tartályt sóderral és tiszta vízzel takarítottam, nagyon jól lehozta a lerakódást a faláról, a termosztátban is volt némi lerakódás, ez okozhatta, hogy nem tudott rendesen bezárni, mivel elég jól átengedett ezt raktam vissza az átöblítéshez. Miután megvolt az öblítés a három termosztátból azt raktam be amin a legkevésbé tudtam átfújni, és feltöltöttem a rendszert, de csak az előre bekevert -35 fokos fagyálló fért bele (5 liter), így vizet már nem töltöttem mellé. Egyenlőre úgy néz ki ennyi is elég volt a boldogsághoz. Öröm volt nézni hazafele jövet, hogy szemmel láthatóan emelkedett a hőfok mutató a 80-as jelig :)