Blog

>> Szervizbiglaci // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2009-10-10

volt par teljesitmenyvesztesi problemam "kamionsor" elozese kozben, ami motorujrainditas utan eltunt, s minden ment szepen tovabb.. pe-Ti tanacsara viszont egr tisztitas melett dontottem, tegnap sikerult ra idot szakitani. ugyan well-done zsiroldom nem volt, de hat az eredmennyel igyis elegedett voltam. :) foleg beszereles utan. a motor kapott jopar loerot, kapasbol nem kell visszavaltanom 1800 as fordulatnal 12% os dombnak... :). joojel, most johet majd a kamionsor elozesi proba :D

 
>> EgyébHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2009-10-09

Bár az elmúlt 3 hónapban többet tettem érte mint az összes tulaj 20 év alatt, de szünet kell, ideiglenesen forgalomból kivonva. 7-es kompresszióval nem vidám az élet...
+ jön a quattro szezon... bocsi

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-10-09

Ma Erhard javaslatára (korábban mások is mondták már) kiiktattam az egeret. Nem vacakoltam lefalazással, főleg, hogy egyszer próbáltam már szétszedni és csúfos kudarcba fulladt. Össze van állva a csavar az EGR szeleppel, az imbuszkulcs csak hajlott, meg se mozdult. Úgyhogy most szimplán lehúztam a vákuumdob tetejéről a vezérlőtől jövő vákuumcsövet, és reménykedtem, hogy a rendszer vákuum alatt van nyitva. Ledugóztam a cső végét persze, nyitva csövet nem hagyunk, ezt a Wartburgon már megtanultam :-) És láss csodát, az autó működik, a gázreakciója jobb lett, és nincs erővesztés 2-es padlógázra. Még mintha finomabban is lehetne váltani, nem zakkan akkorákat. Gondolom ez a gázreakcióval összefügghet, eddig úgy váltottam, hogy rajtahagytam a lábam a gázon picit, most ezt nem kell. Szuper lett. Cserébe ültetek jövőhéten egy fát, így környezetvédelmileg 0-ba kijövök....

 
>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2009-10-09

Meg érkezt a Slim Spoiler! Jövö héten remélem el is jút a fényezőhöz a többi motyoval együt!

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-11

(1008-1011)

sződ-nevelek - budapest (autómosás) - tihany - nagyvázsony (kinizsi vár) - hévíz (hotel) - keszthely (festetich kastély) - szigliget (vár) - tapolca (pizza, tavas barlang) - sümeg (vár) - hévíz (hotel) - kaposújlak (KÚL) - kaposvár (kaja) - hévíz (hotel) - keszthely (balatoni sétahajózás, kastély cukrászda) - tihany-sajkod (romtemplom) - budaörs (vásárlás, 8C:) sződ-nevelek

mindösszesen 794km, 8,xx l-es átlagfogyasztással

[Költségeim: kézi autómosás 300Ft]

>> Szervizgyugya // Alfa 33 P4 // 2009-10-08

Újabb 2 hónap telt el... ismét elővettem a piroskát, leflexeltem az indítómotort rögzítő csavarokból egy keveset és így sikerült is berakni az önindítót, úgyhogy ismét felhördült a boxer. Elsőre kicsit nyöszörgött a szervó, meg talán valamelyik szíj, de aztán elmentünk mosóba, és visszafelé már nem volt probléma.

 

Marklar kollégától végre sikerült beszerezni egy jobbos e-tükröt. Eddig manuális volt (nem gyárilag, de már így vettem). Pesze a "leveszem, forrasztom, felrakom" elgondolás kicsit bonyolultabbra sikerült, mivel a tükörlap fordítva volt felszerelve a konzolra (nemtom ehhez mennyit kell inni), így egyik irányba megakadt a keretbe. Így, csak le kellett szedni a tükörlapot és gondoltam, akkor már megvizslatjuk, mitől mozog az a tükör. :)

Selenia 20K, 215500km

Mivel Marklar kolléga igen sokszor rémisztget a bontott 155ök hátsó lökős által takart sárvédőrészének rémképeivel, gondoltam rászánom magam megnézem mi lehet ott. Hát... azért ez a két karosszéria elem egymásra "vasalása" nem tűnik egy okos ötletnek...:( látható, h az alsó szépen el kezd korrodálni, és amire a felszínre ér addigra tképpen már mindegy. Pesze lekezeltem , amennyire tudtam (az eddig látott képekhez képest nem durva), de tartós megoldást csak egy komoly lakatolás nyújthat...

Csőstül jön a baj általában... a klíma minimum nyomáskapcsolóból kitört a kábel. A nyomáskapcsolót kivenno ugye nem akartuk, ahhoz leengedni a klímát elég macera. Így tapasztalt nőgyógyászokat meghazudtolva 1 óra alatt sikerült visszaforrasztani a kábelt...