Blog
A mai nap sort kerítettünk a bal ajtóhatárolóm cseréjére.
Már nyáron is volt egy kis hangja,de most a hidegben erősen elkezdett kattogni.
Km. óra állás:55376
Atneztuk, meggondoltuk, megvettuk. Jol tettuk :) (vagy nem, majd kiderul...)
Motor, futomu, valto, sperr egyben, kaszni mar nem annyira, de jo esetben meg mentheto... Meglassuk, de eloszor kapjon papirokat...
Fotok majd jonnek...
Cserélve lett: elsö két lengökar,elsö lengéscsillapitók, jobbféltengely,belsö külső gumiharang. Belsö kormányösszekötö gömbfej, kerékagy jobb elsö tengelycsonk. Hátsó hid felujítás tank le hid le tartó gumibakok cserélve, fékcső,fékolaj, bal hátsó lengőkar felujitás és szilentek cserélve..még hátra van a hátsó lengéscsillapitok cseréje Otto-nak köszönhetöen már csak bekel szerelni. --- lengéscsillapitok cserélve
Egy év erőgyűjtés (és a tegnapi Tankcsapda koncert) után rászántam magam, hogy ezen a csodás, napsütötte vasárnapon végre nekiálljak a 90-es felújításának.
Elsőként a motor került ki, és ez még így is fog maradni egy jó ideig, ugyanis csóró vagyok, tehát egyedül csinálom és ezért lassan fogok haladni. A szétszedéssel nem volt különösebb probléma, az összerakásnál pedig nem fogok posztolni inkább. :) A motorral különösebb baj nem volt korábban sem, az adagoló eresztette el a gázolajat és a főtengelyszimmering, ill. az összes létező tömítés az olajat. Ettől ujjnyi vastagon állt a retek kb. mindenhol (najó, az olajhűtő is folydogált), amit a környezetvédelem maximális szem előtt tartásával letakarítottam (a szomszéd felé lejt a telek). Kiderült, hogy a motortér is szürke, és az is, hogy a jobb eleje már cserélve volt, árulkodik egy ronda hegesztés. Nagy rohadás nincs, az aksi melletti részen lesz egy kis munka, és a tűzfalnál. A hangszigetelő filcet sajnos nem tudtam megmenteni, szétmállott a kezemben. Egyedül a légszűrőház alatti rész maradt meg úgy-ahogy, de oda meg nem értem minek kell ilyen cucc. Tehát a motor kinn, szép és tiszta, már csak be kell vinni a garázsba.
A sáros udvaron és a vízelfolyókon keresztül vezető út rendkívül egyszerű volt a kiskocsival, nettóban számolva a nap legnagyobb részét ez a művelet tette ki. Az alkatrészek sorban lekerültek a blokkról, de kiértékelni már nem volt erőm őket. Az önindító biztos, hogy rossz, a generátorra már nem is emlékszem, vízpumpa ok, adagoló, turbó csere. Két jó, két rossz hengerfej, tiszta mák, hogy a 33-asból és Willy 75-öséből maradt 3 tuti (kösziii), így most van 5 jó, ugyebár. Hengereknek van egy kis válla, két dugón kopásnyom, hajtókarcsapágyak szintén kopottak, de semmi kirívó csúnyaság. Jó volna új alkatrészekkel összerakni az egész autót, de hát ebben a recessziós világban kinek van pénze 3 új hardy tárcsára?
Vagy kétezer görgője van egy ékszíjnak, vagy kókányolás minősített esete áll fenn. Pár hónapja cseréltem a szíjfeszítő gőrgöt, erre nem megadja magát a csapágy már megen? Szegénynek olyan hangja volt, hogy a legközelebbi szervizbe, Budaörsre is legszívesebben tréleren vittem volna. Darált, reszelt, vinnyogott, mindenféle hangot kiadott, amit egy csapágy ki tud, ha gebaszos.
Szerencsére annyi még volt Alfonzban, hogy az orvoshoz lábon menjen és kivitt az Autóház Budaörshöz, ahol rendbe tették. Kicserélték a görgőt, sőt a munkalap szerint egy szíjfeszítő terelőcsapágyat is cseréltek benne.
Km állás: 169.000
Hát miután a gyújtás a helyén szikra van, elvileg benzin is és mégse indult az autó, ideje volt az elektromos hálózatát is megvizsgálni a kocsimnak.Itt Csíkos mester kezébe adtam a kocsit és a kábelköteget hogy ismét hozza formába.Szerdán adtam le a kocsit, és péntekre megvolt a kábelköteg a kiegészítő műszerek bekötése, szóval amint beszerzem Marek mestertől a gyújtáselosztót indítható a kocsi.Kíváncsi vagyok, merthát nagyon háccsókerekes az idő mostanában...:)
Hónapokig keresgéltem, míg végre rátaláltam erre a gyönyörűségre. Korábban számításba jött a facelift előtti 156 is (de csak SW), egyet meg is néztem, de végül abból nem lett semmi. Aztán számtalan hirdetést böngésztem át, főként külföldi oldalakon. Volt is egy-két lehetséges jelölt. Konkrétan egyért már majdnem el is indultam Spanyolországba. De akkor hirtelen feltűnt a fekete szépség. Dimi autója eladóvá vált. Itt is megnyilvánul, hogy milyen jó kis összetartó csapat az Alfa Amore. Sokan tudták, hogy ilyen autóra vágyok és amint felkerült a hirdetés az internetre, Seriff azonnal szólt, hogy nézzem meg. Majd utána Zsé és Mike is felhívta rá a figyelmem, és mindez rövid időn belül történt. Én meg végül lecsaptam a járgányra. :-)
Ma megnéztem az autót kívül belül. Úgy néz ki, hogy tökéletes vétel. Nagyon jó állapotban van. Apró esztétikai hibák vannak, de azokat majd könnyen orvosolom. Szervizkönyv vezetve van, minden munka számlával igazolva.
És most várom a napot, hogy végre teljesen a sajátomnak tudhassam. :-)
Miután lefoglalóztam, a hirdetés még fent maradt az interneten. Többen is telefonáltak miatta, volt, aki konkrétan magasabb árat adott volna a kocsiért, mint amit én kialkudtam. Úgy tűnik, jó vétel lesz. :-)
Folyt a szervóolaj, felkellett újítani a kormányművet.
Egy főútvonalon haladó gyors jármű nem vette figyelembe, hogy mellékútról akarok kikanyarodni, az első spoileromon végéghúzta saját kocsiját.., betétlapot nem töltöttem ki, kp-val rendeztük a dolgot.) Nekem törött rendszámkeret, és kissé viseltes spoiler a kár.
Végre levizsgázott és hazaérkezett a 75-ös! Meg kell hogy mondjam h nagyon vártam már ezt a napot! Kicsit izgultam amiatt h csalódni fogok benne,köszönhetően annak h az utobbi időben csak új autókat vezettem és nagyon öregnek fogom majd ezt érezni! DE NEM ÍGY LETT!!! :)
Alig vártam már h kiguruljak vele a kertből,de elötte ki kellett pakolnom a csomagtartóból a lecserélt alkatrészeket,új kárpítokat,gumikat..stb...
Aztán beülltem,indítottam és a hangja.....egyszerűen mesés....
Az első pár km-en ovatosan mindent 2000nél elváltogatva mentem,szokva a 75ös tipikus váltóját és a szervótlanul müködő szervós kormányt. Aztán egy kicsit elkezdtem kergetni a pacikat,de persze csak finoman...EZ VOLT AZ A PONT AMIKOR ELJÖTT AZ A "TELIVIGYOR" AMIT MÉG MOST SEM TUD SENKI LEVAKARNI AZ ARCOMRÓL! :) Egyszerűen leírhatatlan az a hang és ahogy elkezd húzni a 156 Milánói ménes...(sokkal erősebbnek ézem mint a 156 os volt)
Aztán elkeztem foglalkozni a futóművel,fékkel,váltóval,kuplungal, hogy mégis hogy sikerült a felújítás! Jelentem minden rendben van az autóval,esetleg egy új kuplungtárcsa csere lesz esedékes...minden más tökéletesen működik!
Mostantól jöhet minden más a felújítást illetően...
Szeretnék köszönetett mondani Marek úrnak és Iván mesternek!
Nélkülük ma biztosan nem feküdnék le ilyen hülye vigyorgó fejjel! :))))