Blog
Az előző 156-osomhoz hasonlóan "legyártottam" egy hűtőtakarót, hogy hamarabb felmelegedjen a vizem ebben a fagyos időjárásban!
1 mm-es műanyag lap az alapanyag fekete öntapadó fóliával befedve + piros Alfa Romeo felirattal ellátva!
Mivel az autómnak nem volt magyar nyelvű kézikönyve, úgy gondoltam, hogy beszerzek egyet. A Fiat Magyarországhoz fordultam segítségért, akiknél szerencsére volt is raktáron. Sajnos a faceliftes 156-hoz nem adtak ki magyar nyelvű könyvet (legalábbis én ezt az infót kaptam), így kompromisszumot kellett kötni, és a feceliftes belsejű, de régebbi külsejű 156-os könyvét vettem meg. Ez is valami... :-)
Mai napon (1222) átvettem Marklar155 cartárstól az egy pár első lengéscsillapítót és a bal első övfeszítőt, amiket András bácsi-tól vásároltam a napokban. Köszönet érte mindkettőjüknek, hogy létrejöhetett a találkozó.
Az, hogy miért is kellett a két első gólyaláb, az egyelőre maradjon titok.. :) De már egyeztettem Illés Attilával, aki ezügyben nagyon profi.
[Költségeim: gólyalábak 2x8000Ft, övfeszítő: 5000Ft]
Még készen sincs a kasznimunka, de azt hiszem fékeket cserélek a vason!
Hátra kap tárcsát, van itthon egy garnitúra, előre meg megpróbálom az 1.6TS hűtött fékeit felrakni, ami szintén porosodik valahol. :)
Lehet jobban fognak fogni...
Megnéztem az első fékeket és arra a megállapításra jutottam, hogy a QV fékek rögzítőcsavarjainak a kiosztása megegyezik ezzel.Csak a csavar vastagabb...
Ezt meg szerintem megoldom egy fúró segítségével.:) Nem kivitelezhető! 2010.01.
Bele fog kerülni a vasba egy ABS rendszer is.Fő a biztonság. Benne van!:D
Sajnos 2000km-el előrébb kellett hoznom az olajcserét, hála a jó minőségű magyar utaknak.Csöpög az olaj rendesen a karterból.
Erhardtól hoztam bele Seleniat.
Igazából nem sietek vele, mert tegnap lejárt a zöldkártya, ma két helyen is azt mondták, hogy nem adnak ki több igazolást, mert már elszámoltak idénre.Harmadik helyen bejelentkeztem, kaptam időpontot de visszamennem nem kellett, mert hazaérve mikor kiszálltam megcsapta az orromat az olaj égett szaga.Alánéztem és hát... Január 5-én meglátogatom majd valamelyik zöldkártyást.Addig pihizik.
Van a polcon olajteknő...:D
Sajnos eljött ez a nap is, új gazdára talált a kis gépem. Nagyon jó bő 1 évet töltöttem el vele minden baj nélkül és úgy néz ki, hogy jó kezekbe kerül a kicsike.
Egyenlőre Alfátlan leszek, de remélhetőleg 6-8 hónap múlva ismét egy olasz gépben ülök.
Múlt héten megtörténtek a javítások, gyári alkatrészekkel:
1. vezérlés+ vízpumpa
2. görgő szett+szíj
3. bal első kerékagy komplett
4. jobb oldali korm. összekötő gömbfej
5. olaj+szűrők cseréje
Hátra van még egy motortartó bak és a hátsó stab.szilentek ill. még egy-két apróság.
Az ablaktörlő-motor már régóta nyöszörgött és ugy gondoltam, h szétkapom (persze Buksi cartárs rábeszélésére :D ) 2x kellet szétszednem,mert elsőre a takarítás és zsírzás mellett napvilágot látott, h a motor csapágyás lett :( ; másnap csere; igaz egy kicsit trükkös volt a mechanizmus és az érzékelők beállítása, de megoldottam és jobb, mint újkorábban :)
Hát elektronyosság rendben, új akksi, törött csatik mindenhol cserélve, kábelköteg átmérve, szikra van, benzin van minden jelen azonban Miss America szarik beindulni...:( Most jönnek a jeladók,merthogy okosak mondták,hogy ha szar vmelyk van hogy nem indul.Kezdésnek a vizesblokk 2 jeladójával kezdek....Aztán meglátjuk.