Blog
Napfényes őszi dő lévén ma kirándulni indultunk,de még előtte olajszint ellenőrzést végeztem,és kontsatáltam,hogy minimum alá csökkent :-(
Amikor utoljára néztem,még jó volt,bár azóta sokat mentünk.
Irány a tesco áruház,ahol is vettem egy lityi Castrol olajat,amit iziben beleöntöttem és így pont jó lett a szint.Olajcsere óta éppen ötezer kilómétert haladtam,nem is olyan rossz teljesítmény.Ezek után Dömös felé vettük az irányt,ahol leparkoltunk és célba vettük a 639 méter magas Prédikálószéket.Küzdelmes és izzasztó volt a feljutás de megérte,mivel gyönyörű kilátás nyílott a Dunára,ahogy szépen kikerüli a Börzsönyt.
Visszafelé másik úton jöttünk le,ami hosszabb volt,viszont szép látványt nyújtott az őszi völgy.Négy és fél óra kirándulás után visszaérkeztünk a kocsihoz,ahol is meglepetésemre egy cetli fogadott a szélvédőn,miszerint én meg vagyok büntetve 5000 magyar forint erejéig,mivelhogy zöld területen való parkolást követtem el.
Nos ebből annyi igaz,hogy az útpadkán álltam,amelyen történetesen fű nőtt.
Természetesen semilyen tábla nem tiltotta a várakozást.Másik aljas dolog,hogy csekket sem hagytak,viszont mindenfélélvel fenyegetőznek,mi lesz akkor,ha nem fizetem be.Se számlaszám,se csekk.Igazi bunkóság.Kicsit elrontották a kirándulás kellemes ízét :-(












Ma lett egy éves és egy napos a 155-ös,azt mutatta az óra,hogy ez idő alatt 17997 kilómétert tettünk meg :-))
Jöhet a következő egy év :-)


Délután átcseréltem a téli kerekeket no meg alaposan lepucoltam a nyárikat, hogy így tisztán leápolva vészeljék át a telet. A takarítást W5 felnitisztító (Lidl-ben kapható nekem ez vált be)szerrel kezdtem egy ecset jó szolgálatot tett minden apró zugba bejutott a szer.
Ezután autósamponos meleg vízzel lemostam végül alaposan leöblítettem. Száradás után kapott egy gumiápolós kezelést a végén még kipiszkáltam a futófelületből a kavicsokat és felraktam a tavaly beszerzett (ez is a Lidl-ből való) felnitároló-állványra.
A felniket bontóból szereztem a gumik újak: Goodyear Ultragrip 7+ 205/60 R15 méretben. A gumiszerelést egyik haverom csinálta spec terheléses centírozást is kapott szépen fut nem ráz!




Hetedik alkalommal az utobbi 7 hónapban. Picit olcsóbb a matrica, mélyponton a forint, viccesen olcsó gázolaj és lényegében minden olcsóbb lett. Ismét a Gerbaud-ban kötöttünk ki, ahol elcsíptünk egy húsz perces napsütést. Ennek ellenére örömmel fogadtuk a pincér által felkínált takarót.



Új vízpumpát kapott. Km állás: 155987
Vettem bontóból jobbra és balra való levélfogót az ablaktörlő karok alá. 2001.02-től szerelik a 156-osokat ezekkel a módosított levélfogókkal, amiken van egy gumi csík is. Az én példányom egy 2005-ös évjáratú 156-ról való.
Azt várom tőlük, hogy a pollenszűrőt kevésbé hagyják majd szennyeződni mindenféle növényi származékokkal, és városi piszokkal.

Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.
Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.
Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.
A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.



Elvittem megméretni a blokkot, és a hajtókarokat.
A blokk csapágyfuratai függőleges irányban 0,05-0,03 mm-t összementek. A szaki szavaival szólva "megtökösödtek". Az alublokk hátránya. :)))
A hajtókarok közül kettővel ugyanez volt a helyzet. Most legalább tudom mitől szorultak a csapágyak. Sajnos vonalban nem tudtak fúrni, így valaki mást kell keresnem.
Áthidaló (és olcsóbb) megoldásként még ajánlották, hogy a csapágycsészék közé hézagoló lemezeket tegyek. A régi időkben így javították ezeket a blokkokat. :)))))))
Majd meglátom. :)))