Blog
Vétel után szerettem volna tudni, hogy mi mikor van cserélve, és ami cserélve van, az biztos olyan legyen, amilyennek lennie kell. A motorolajcsere nem volt vészes, de a többi cserét nem én végeztem el, ennyire azért nem voltam bátor, de mint később kiderült, nem vészes a dolog. Leginkább a féktárcsák, és fékbetétek cseréje miatt vittem szerelőhöz. Előre is, és hátra is, új tárcsákat, és új betéteket kapott. Brembo tárcsákat, és Ferodo betéteket, mert sokan javasolták ezt a párosítást. A fékolajat is cseréltük, és akkor már a váltóolajat is. Aki azt mondja, hogy ezt soha nem kell megtenni, szerintem nagyot téved. Igenis megérett a cserére a váltóolaj a színéről ítélve, és érezhetően finomabban lehet azóta bedobálni a sebességeket...
2x Brembo első tárcsa: 50.000
2x Brembo hátsó tárcsa: 20.000
2x Ferodo első fékbetét: 15.000
2x Ferodo hátsó fékbetét: 10.000
1l TutelaTop4 fékolaj: 3.249
2l Váltóolaj Tutela Car Technyx váltóolaj: 5.990
5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 12.260
Olajszűrő: 2.000

Használtam vettem Alfa Amorés cartárstól, nagyon jó áron a 40-50mm-es ültetőrugókat gátlókkal. Szerencsére készre szerelt állapotban voltak, így tényleg csak régi ki, új-ültető szett be. Ha már így szét volt szedve, a régebben németországból rendelt állítható OMP első-felső toronymerevítőt is a helyére raktam, mert a beszerelés módja egyébként is megkívánja a toronyban lévő csavarok fellazítását. Bár egy délelőttünkbe került a pár elnyalt csavar, és anya miatt a komplett csere, azért megérte...
Ültetőszett (rugók-lengéscsillapítók): 50.000
OMP toronymerevítő (első-felső állítható): 26.500
Cserecsavarok, anyák: 1.250




Télvíz idején már bírtam azt ki - majdnem 1 évig -, hogy hetente 6 órát buszozzam Veszprém és Paks között (145 km - Balatonfüredre is ment a busz - és 3 óra...) és megvettem egy autósújság hirdetése után. Álmaim autója , klasszikusan szögletes, sportos limuzin, hatalmas csomagtartóval.
Kissé befürödtem vele, annak ellenére, hogy átnézettem az autót sok mindent szinte azonnal cseréltetni kellett: zsebbe nyúlós volt az azonnali féktárcsák és betétek cseréje mind a négy kerékre. Mivel ismeretlen volt az előélete, így alapból cserélni kellett a motorolajat.



A vezérlés csere után cserélni szerettük volna Bandival a légszűrőt is, de egy Alfa 156 típushiba miatt, a szűrőház tetejének csavarjai bele voltak rohadva, és csak elforogtak a műanyag házban, így nem foglakoztunk vele a hidegben egyenlőre. Később sikerült sok utánajárással vennem egy bontott légszűrőházat 12.000 jó magyar forintért. Elég tökölős volt a cseréje. Alulról nem tudtam sehogy kiforgatni, felülről is csúnya munka volt. Vízcső lekötése, légtőmegmérőig a csövek lekötése. Akksi ki, akksitartó tálca ki, akksi előtti relétábla ki. Na, így sikrült kivarázsolnom, és végre egy normális állapotban lévő légszűrőházra cserélni a régi töröttet, és végre mehetett bele az új szűrő, ami már nagyon kellett.
Egyúttal cseréltem a pollenszűrőt is, ami nálunk, (facelift előtti 156) az ablaktörlő alatti műanyag alatt van a jobb oldalon. Ez nem vészes, 3 csavar, kis feszegetés, és vissza az új. Érezhetően több levegőt fúj a rendszer...
Légszűrőház: 12.000
Légszűrő: 5.100
Pollenszűrő (aktív szenes): 7.300


Újból meghibásodtak,de mosmár nem javitatom meg,föleg nem a szervizbe,mert szerintem ott csak a hibát törölték ki,és nem cseréltek érintkezőket.majd keresek valakit,aki ért ezekhez a cucokhoz.....
2007. április 6-án végre az enyém lett!