Blog
Már tavaly, ideköltözésemkor kiderült, hogy amerre most lakom, egy extrakicsi keletbajor "városban" nem túl autóbarát a környék. Sok nyest lakik ugyanis errefelé. Ez pedig nem a nyugodt éjszakák záloga az autóját családtagként szerető embereknek, mint én is. Ugyanis alapesetben a motortérben puszítanak. Ez főleg a vízcsövek rendszeres elrágását, és benzines autóknál a gyertyakábelek szétmarcangolását jelenti. Védekezni lehet, de nem egyszerű. Ugyanis a nyest nagyon intelligens és kitartó állat. A lényeg, hogy az illatoldalról tett próbálkozások általában csak bizonyos ideig hatnak, mivel a nyest megszokja a szagokat (WC illatosító), vagy rájön, hogy hiába a kutyaszag nincs is a közelben kutya. Jóval hatásosabb az ultrahangos nyestriasztó beszerelése a motortérbe. Egyes típusokra elektródák is köthetőek, melyre 150-300 Volt feszültség jut. Ezt már kimondottan nem szereti a nyest. (Nem halálos az áramütés.) A motortérbe bejutás megnehezítése nálam csak részleges eredménnyel járt. Bejutni talán már nem akar (kopp kopp). Vagyis nem alulról. Minden külső műanyag alkatrészt megkarcol ugyanis. És amíg oda eljut addig pedig a karosszériaelemeket és az ablakokat. Ez a helyzet az én autómnál is. Talán a karcok egy része eltűnik egy polírozással...
Amíg pedig egy "rézszálakkal szőtt" takaró nem készül el, csak reménykedem, hogy az átmeneti elektródák okozta sokk egy időre elvette a kedvét.
Sajnos a felállított nyestcsapdába nem nagyon akaródzik bemennie. Más csalikkal fogok próbálkozni. Állítólag a füstöltszalonnát nagyon kedveli... És azt is mondják a tapasztalt nyestvadászok, hogy ha sikerül egyet megfogni, érdemes fájdalmasan elküldeni az örök nyestmezőkre. Ugyanis a sikítása eltántorítja a többi barátját... (Ez a dolog mondjuk elég távol áll tőlem. Vszínüleg csak kompromisszumosan hajtanám végre, egy messzi erdőbe való deportálása előtt...)
Akit bővebben érdekelnek a védekezési formák, írjon, én már majdnem mindent kipróbáltam...
Jó védelemnek számít természetesen egy nagyobb macska, vagy kutya. És persze a legjobb egy garázs...
Ma megtörtént a kerékagy csapágy cseréje végre,jobb oldalon hátul.Viszonylag egyszerü volt.
a tegnapi nappal sajnálatos módon, méretváltás és a garázsban az 1négyzetmérerre jutó felnik számának nagysága miatt, megváltam szeretett 14"os Zender alufelnimtől, melyek Igor kartársat boldogítják, autóját pedig szépítik a jövőben.
Visszatérve Kaposújlakról, immáron a már régóta dédelgetett kígyó matricák mellé még egy Amorés rendszámtáblakerettel is gazdagodva, levonultam a garázsba, és nekiálltam az én kicsikém feldíszítésének.:) Így felkerültek végre a kígyók az indexlámpák fölé, és felcsavaroztam előlre és hátulra is az Alfa Amorés rendszámtáblakereteket.
Mivel az autó nem egészen 85 000 km-rel került hozzám, és mivel az első hónapokban nem is igazán volt használva, így csak októberben jutottam el odáig, hogy 85 000 km-nél megtörténjék az első motorolajcsere is. Mivel édesapámra bíztam a motorolaj vásárlását, természetesen nem Seleniat vett. Így járás. Úgyhogy most Castrol van a kicsikében. Következő olajcsere 95 000 km-nél.:)
Szerettem volna kiállni a garázsból, de legnagyobb rémületemre, nem indult az autó. Aztán persze pár pillanat alatt összeraktam a képet. Amikor utoljára beálltam vele a garázsba, még pakolgattam a kocsiban, majd kiszállva égve felejtettem a belső világítást. Mivel a garázsban is égett a mozgásérzékelős lámpa, amikor kimentem onnan - hagyva, hogy az majd magától lekapcsolódjon pár perc után - fel sem tűnt, hogy a kocsiban is ég a világítás. Ez önmagában ugye nem lenne még olyan nagy baj, ha nem épp ekkor utazok el egy hétre - a kocsi nélkül. Ennyi ideig pedig még a legjobb aksi sem bírja.:))) Ezt követően az aksi fel lett töltve és azóta sincs vele semmi baj.:)
Megcsinálták az elektromos csomagtér nyitást. A távirányító 3. gombja nyitja. Külön, a központizár kinyitása nélkül is működik.
Kitisztíttattam és feltöltettem a klímát (kellett bele 350g gáz).
Kicserélték a pollenszűrőt is, hihetetlen hogy mennyi kosz ment bene szűk 4 hónap alatt.
Komolyabb kanyarodáskor volt hangja a szervónak és az olaj is a min. szinten állt és sötétbarna színű volt. Mivel nem volt módom a teljes cserére, ezért kiszívtam-feltöltöttem 3x. Mobil 1 olaj került bele. Megszűnt a kellemetlen hang. Majd a vezérlés cseréjekor, vagy a köv olajcsere alkalmával kicseréltetem. 2L olaj nagy részét elhasználtam.
A nyárigumikat költségkímélő módon Dunakilitin a Darázs szervízben centíroztattam. Ők csak a felhasznált súlyok függvényében állapítják meg az árat. Csak egy súly kellett. Győrben 500-800Ft / kerék + a súlyok.