Blog

Motor újjáépítése
A boxerek mágusától kapott alapanyagból kiindulva vadiúj motor építése kezdődik, csakis minőségi alkatrészekből.

Elkezdődik a nagy meló...
1.Teljes kicsontozás
2. Teljes lakatolás > Teljes alapozás >megint lakatolás > újra alapozás > fényezés... de ne rohanjak ennyire előre...:)
A képeken nincs tükör! Az egy másik sprint! (donor) :)))

>> SzervizSKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2004-03-24

2004-03-24 - A 6 hengeres 12 szelepes motor egyik hátránya a csészés szelepmegoldás. Erre nagyon oda kell figyelni és 30.000 Km-enként a szelephézagot nem árt beállítani, ha a csattogós V6-ot el akarjuk kerülni! Ez történt meg tavaszán - Hézagállítás és csészék cseréje. Valamint 100.000Km-nél a szíjak cseréje.

 

Fék felújítás kész (sárgaréz színűre galvanizálva)

>> SzervizSKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2004-02-21

2004-02-07 - Tavasz (előtti) szervíz. Az első (és ezidáig egyetlen) hibás alaktrész a termosztát cseréje, valamint megkapta az autó a fekete elemek körbefényezését. Ekkor még híre hamva nem volt a Zender kit-nek :)

 

Donor alkatrészek felújítása:
- önidító (marelli)
- generátor (fosch)
- gyújtáselosztó
- karbi talpak, légszűrőház és beömlői
- termosztát
- vízpumpa
mindfelkorongozva, kívül belül kitakarítva, kopó alkatrészek lecserélve újra.

>> SzervizSKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2003-06-15

Aznap amikor megvettem első utam, rögtön a Csörgő autószervízbe vezetett, ahol megtörtént az első kötelező lépések egyike. Összes folyadék cseréje. Ezzel egybekötve egy biztonsági (lélekmegnyugatós) felülvizsgálat. Motorikusan hibátlan, fékek OK, futómű OK. Amit már magam is tudtam, hogy a gyári felnin a gumik azok kukásak, de mivel úgyis 17"-esre akartam cserélni ez nem fájt annyira! :)

 

2006.05.01.
Donor WEBER 40 IDF karburátotok teljes felújítása kész: az alu csillogóra tisztítva, felkorongozva, minden kopóakatrész, tömítés kicserélve.