Blog
Három hónap alatt hétezret tettem bele. Asszem lassítanom kell :)
2006. 11. 03. - Felkerültek végre a téligumik. Aztán jött a meleg :)
Good Year UG Performance téligumik beszerezve.
Első lökös újrafényezve. Volt rajta pár karc, meg a matricarendszám leszedésekor csúnyán lejött a lakk is... Szóval a Carwellnessnél fényezték, remek munkát végeztek, teljesen jól eltalálták az autóm színét!
Volt egy kis polír is, meg az ajtók élét és három kőfelverődést is eltűntettek. Az autóm előző tulajdonosa és felesége nem nagyon vigyázott az ajtókra, az élük több helyen is lekopott, látszott az alapozó. Féltem tőle, hogy mit fognak vele kezdeni, de gondoltam belevágok. Egyeztettünk egy időpontot. Leszedték a lökösömet kedd délután, csütörtök 9-e mentem vissza, hogy amíg visszaszerelik, megcsinálják az ajtóimat és a kőfelverődések javítását.
Az ajtók élét úgy csinálják, hogy felcsiszolják a sérült felületet, majd feltöltik az autó színére kikevert festékkel több rétegben. Aztán ezt egy speckó UV-fényre keményedő lakkal töltik fel, ami kb. 2 perc alatt megköt. Ezt a lakkot összecsiszolják, majd összepolírozzák a rendes lakkal, és aztán már nem is látszik semmi. Az ajtó éle amúgy is azért hálás felület, mert általában csak az él sérül, ami ugye nincs síkban az ajtóval, hiszen ott már "görbül" a felület, így nem szembetűnő ez a rész.
A kőfelverődések javítása is valahogy hasonlóképpen zajlik, próbálom leírni a lényegét: kitisztítják a sérülést, körben megcsiszolják, beletesznek színt, általában két rétegben, majd a speciális lakkal csinálnak egy foltot, annak a közepét addig töltik, amíg az fel nem telik. Majd ezt a felületet visszacsiszolják, összecsiszolják a rendes lakkal és kész is. A kőfelverődések nyomai persze nem lesznek láthatatlanok, de ezerszer szebb, mint amikor nekiállok ecsetelni a javítófestékkel! Ráadásul mivel itt rendesen el van dolgozva és le is van lakkozva, nem fordulhat az elő, hogy egy gőzborotva szépen megbontja a kőfelverődés körül megsérült lakk és festékréteget...
A három kőfelverődés + az ajtó élek javítása kb 3 óra volt, és ami a legszimpibb volt az egészben, hogy megvárhattam, végignézhettem, és közben a srác tök türelmesen végigmagyarázta, hogy mit miért és hogyan csinál. Nyilván nem most mesélt róla először, mégis nagy beleéléssel mesélte. Az egyik kőfelverődésem pont a motorháztető élénél volt, a másik meg az autó teteje és az első szélvédő közötti élen, szóval elég szembetűnő és kényes helyen. Most meg csak akkor látszik, ha közel hajolok, vagy ha végighúzom rajta az ujjam... Szóval érdemes őket kipróbálni, kifejezetten autómániásoknak való cég! Egy átlagautóst asszem nem zavar egy kőfelverődés, de mi bele tudunk őrülni :)))
Mivel idegesített a JUK, ezért már átvételkor tudtam, hogy nem sokáig viseli majd a Fekete Lyuk becenevet az autóm :) Sokat filóztam mi legyen, végül a legegyszerűbbnél maradtam, ZST-976. Sokan nem értik, miért ZST, de van aki egyből vágja, hogy ZsolT :) Meg hangzásban hajaz a GT-re is :)
A rendszámot Bánfalvi Kolos intézte (www.rendszamtabla.hu), ha jól emlékszem, másfél hetet vártam rá.
Csomagtér hálók a csomagtér jobb kihasználása érdekében.
20 ezres szerviz, olajcsere, stb. A Csiki-Bege szerint is tökéletes a kocsim.
Hatalmas várakozással érkeztem a Rieglerhez, hogy átvehessem a GT-t. Úgy adták át, mintha új autó lenne, és végül is az is, az a 19 ezer kilométer semmiség. Sérülésmentes, sehol egy karcolás, csak néhány apró, használatra utaló jel... Pl. összesen két kis kőfelverődést találtam csak az autón.
Szóval Alfa Amore volt egyből! Befizettem az önerőt, aztán go! :)
2007. április 12-én új gazdihoz költözött.
Vadiúj méretpontos Alfa logós szőnyegeket kapott, mert jól viselkedik. És elvisel :)