Blog

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-08

Szert tettem egy szett gyari kuszobre.
Szinre fujtam,masnap pedig felragasztottam. Sikaflex 227-el. Alulra meg kap par csavart. Sokat dob rajta, szep lett.

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-11-07

Cseréltem, mert már alig tartotta meg az ajtót 10°C alatt.

5266 Ft/2db

 
>> EseményRolee46 // Alfa 155 1.8 8v Super // 2018-11-07

November 2-àn volt egy kisebb Alfa tali. Igazából a 159-es csapat, de Droberto meghívott engem is, aminek szívesen tettem eleget. Alfával én képviseltem a 25 év feletti kategoriát😁 Sajna most még az enyém volt a legrosszabb állapotú,de remélem jövőre ez változni fog😉Volt konvojozás Paks-Tengelic-Szőlőhegy-Dunaszentgyörgy-Fadd útvonalon. Faddon közös ebéd a Progetto Manfredi pizzériában. Nekem tetszik a hely! Mindenki azt ehetett, amit rendelt😄és finom is volt az étel😋 Sajnos az ebéd után mennem kellett Szászvárra a fényezőhőz aki megnézte a Romeot, hogy adjon rá egy árajánlatott (650e ft😟😭)ezt még emésztenem kell😟 Onnan Aparhantra vittem Romeot, ill.ő vitt engem a karosszérialakatoshoz😁 Pár hónapot ott lesz, ha minden jól megy akkor februárban kész lesz. Ìgy tudta vállalni, mert a jó munkához idő kell😁meg munka mellett fogja csinálni, ahogy az ideje engedi. Remélem jól választottam és szépen ki fogja javítani.

 
>> SzervizSanyahp // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2018-10-19

Kb. 2hónapja húztam fel az ablakot, és végállásban valami borzasztó kerregés hallatszott. Szerencsére még használható volt, csak nem ment fel teljesen.
Mai nap ezt is kicseréltem. Így első nekifutásra nem volt könnyű, főleg a beépítés, de sikerült.

 
>> Autóápolásmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-11-07

Megúntam már a szétszakadozott hátsó csomagtér kédergumi jelenségét (folyamatos beázás, bukkanókon ajtó kattogás). Rendeltem a zsombishop-ból méterre univerzális csomagtér szigetelő gumit, amit Ladához ajánlanak.

Összesen 4 méterre volt szükség és kb 5 cm felesleg maradt csak. Nem egy eredeti minőség, de a funkcióját teljesen el fogja látni. Az eredeti profilnak az egyik oldala a műanyag burkolatok széleit takarta el, na az itt nincs, de ez legyen a legkisebb baj. Az ajtó szépen záródik vele, nem kell durván lecsapni és nem is lötyög.

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2018-08-25

El is felejtettem ide feljegyezni, hogy Csongor barátom viseli gondját ennek a szuper járgánynak augusztus óta. Kaptam céges autót, ami ráadásul pont ekkora is (csak német :S), ezért badarság lett volna megtartani, Csonginál jobb kezekbe nem is kerülhetett volna.

Előtte azért elvitt minket nyaralni hibamentesen. Szerettem :)

>> Eseménysparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2018-11-06

Felkerültek a téli gumik.

Óra állás: 277.000 km

A nyáriak 7 hónapig voltak fent.
Ez idő alatt 9000km-t futottak.

 
>> Szervizrapolder96 // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2018-11-06

A kettőnk története 2018. március 17én kezdődött. Alapból 155ösöket nézegettem, akkor esett rá a választás. 320e km, korának megfelelő állapot bőr belső, és az első alfám! Próbaúton megkímélt állapotúnak mutatta magát, egy istentelen nyitott rendszerrel alatta. Benzingőz, adrenalin és ordító szívó motor. Kell ennél több?

Megvétel utáni teli vigyort már másnap sikerült letörölnie az arcomról, amikor kb 120. megtett km után kigyulladtunk (elektromos tűz) a műszerfal alatt. Kedvemet nem szegte, de azért bosszantott, mindegy is gondoltam, hát 22 éves. Hazaérkezve átnéztem az kábeleket, szokásos csomagtérajtónál levő átvezetésnél szakadás, és egy "szakszerű" patkolás a helyzetjelzőknél. Elektromos rendszer átnézve, kijavítva, ezen a téren minden oké. Egy paragi dobot is beépítettem hátra, ha már hangos, akkor legyen papíros.

Első 3 hónapunk nyugodtan telt, bár már megvételkor volt egy furcsa kattogás hátramenetben, de nem zavart, más problémát nem okozott, néha nem vette a 2-est. Kapott 17-es felniket, a 15-ös megmaradt téli szettnek. Telifényig elejét vettem a rozsdásodásnak, kisebb javításokkal a hátsó íven, küszöbön. Padlólemezen is rozsdafoltokkal, de egészen egyben van. Az a néhány horpadás bosszantott, de majd egybe javítva lesz, először legyen meg minden, ami időközben szükségesség válik.

A kattogást recsegésre váltva megadta magát a differenciálmű, cserére Marklar155 cartárstól (ahonnan a legtöbb alkatrészem van) kaptam egy jó állapotú váltót. Ha már bontok, akkor körbenéztem a futóműben. Néha bizonytalan volt a kormányzása, de nem veszélyes. És kb. itt döntöttem el, hogy mik is az igazi terveim Salvatoréval. Kormányösszekötőket, lengőkarokat, stabilizátorokat, annak szilentjeit, lengéscsillapítókat cseréltem. Hátsó hidat már valaki berhelte előttem, egyenlőre oké. A "komplett" új futómű mellett teljes fékrendszer felújítás is lett az egyre gyengülő fékerőt orvosolandó. Rotinger tárcsák, trw betétek, nyergek és fékerőszabályzó felújítva. A hátsó nyergek kb. 2 évesek lehetnek, tojáshéj sárga színüket is megkapták.

Ezt a kisebb felújítást követően nyaralni mentünk a géppel. 4 személy, csomagokkal kényelmesen elfér. Fogyasztás sem vészes, bár időközben a klíma elengedte a maradék benne levő gázt, majd tavasszal pótoljuk. A hazaúton elkezdett ércesedni Salvatore hangja, ez bizony flexibilis cső lesz. Igazam lett. Kapva az alkalmon leszedtük az egész rendszert, új 4 rétegű rezocső, kapott egy új katalizátor (ha már valaki kiszedte belőle), középső dob viszont takarítva, a nagy tompító nem is volt, és megigazítottuk a paragi dobot. Nem hangos, utazható, de kellően sportos. Ezt max mostmár rozsdamentesre cserélem. Néhány beltéri műanyag elem is felújításra vagy pótlásra került. A tükrökkel nem lehet napirendre térni, szerencsére a bal első kilincs még ép.

Érkezik az ősz, új téli szett után néztem, ami illik is hozzá. 15-ös speedline lett, ET 37 a 12 lyukas. Erre még nem tetettem fel a gumikat, időben pótolom. Újrafényeztem a pajzsot qv stílusban, és a szemöldökléceket. Időközben a beszerzett sport csomagos rugókat felújítottam, beszerelésre novemberben kerülnek, előre új toronycsapágyak kíséretében. Olajcsere minden szűrővel együtt is most esedékes, szintén egy napon lesz az "ültetéssel". Ha nem leszek elégedett a magassággal, akkor kap egy Eibach pro kitet.

Jelenleg itt állunk, 1 millióval soványabban, de felejthetetlen 4000Km eddig, és igen megérte. Igazi alfa érzés, azthiszem. Tavaszra teljes karosszériázás, alvázvédelem és telifény esedékes.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-06

Olaj és szűrők cseréje megtörtént.
motul 5w40
ufi szűrő
sct olajszűrő

~ 309000km .

Csak ,hogy ne menjen minden simán, az olajleeresztő úgy bele votl tépve,hogy az imbusz átfordult rajta, mint kés a vajban. 1óra alatt azért kiszedtem. Szerencsére minden "új" autóhoz amit szervízelek rendelek új leeresztő csavart, most sem lett ez másként.

Ja, a motorburkolatot kicsit kicicomáztam, autó gyári színe, fekete betűkkel.

 
>> AutóápolásSanyiJTD // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-08

Első körben emblémákat feketére cseréltem a kopott gyárik helyére.

Utána fújható gumival a scudettot vettem kezelésbe, mert a króm nem volt a legszebb állapotban ,meg amúgy is agresszívabb szerintem feketén. Úgy gondoltam ,hogy a ködlámpa takarókat is próba képpen lefestem, aztán úgy is maradt, mert szerintem szebb, mint színesen, talán szélesít kicsit rajta.

Levettem a szürke hályogot a lámpáról :) A bal lámpa csúnyán matt ,és besárgult volt.
Ez is orvoslásra került.

Ha már ennyire belejöttem a feketítésbe, és a festékboltba voltam ,kevertettem fekete festéket RAL 9005 (itt legalább meglesz) ,és lefújtam a tetejét. Szóval ez is megvan :)