Blog

A nyári gumikon már érezhető volt, hogy nem fiatalok ezért a biztosra hajtva új gumikat kapott a kocsi!
4 db Pirelli p7 225/45/18

 
>> Autóápoláscsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2018-07-13

Az előzőmnél volt már némi tapasztalatom kis területen megjelenő rozsdára, itt már nem bíztam a véletlenre, Leraktuk az autót néhány napra, és teljes alváz, és üregvédelmen esett át a szeretett autónk.

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2018-05-09

Némi meglepetés ért a meleg beköszöntével, a klíma kompresszor nem szeretne elindulni. Gondoltam , vagyis bíztam benne, hogy csak a gáz egy része távozott ezért nem kapcsol, de sajnos nem ez a gond. a kompresszor megadta magát, ha már lúd, legyen kövér, és amúgy is szét van bontva cseréljünk mindent gyárira.
Klíma kompresszor, klíma hűtő, klíma cső csere 2018.05.09

Megint hideg van bent!!

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2018-02-12

Teljes vezérlés csere 2018.02.12 171.232 Km, megoldhattuk volna az első szerviz alkalmával is, de akkor menni szerettem volna vele, most volt idő egy kicsit lerakni.

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2018-01-20

Új év új Alfa. Az autó Svájci behozatal, egy bejegyzett sérüléssel ( bal első sárvédő) amit még 2014 évben kint javítottak. Első szerviz mindjárt a megérkezés után Sió-Mobil Siófok. Csak a szokásos olaj, szűrők átvizsgálás stb...

 
>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2018-10-29

Sort kerítettem a bőrápolásra, ehhez én is a többetek által ajánlott Autoglym termékeket választottam és nem kellett benne csalódnom, tetszetős lett a végeredmény.

Autoglym Leather Cleaner
Autoglym Leather Care Balm

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Q2 rosso // 2018-10-29

Az autót Bécsből hoztuk vezetett szervizkönyvvel, 152.000 kmel. 2 17'es aluszettel. Miután hazahoztuk lecseréltem az olajat összes szűrőt.Xado olajat és Mann szűrőket kapott. Átnéztük az alját. Most felújítottam a hátsó féket illetve lecseréltem a fékolajat, mert ezen is berohadt a hátsó fék mint eddig az összes 47esemen... Most már ki merem jelenteni, h típusbetegség... 😀 Brembo tárcsák és betétek kerültek fel... Az első amin nincs elrohadva a porvédő...

 
>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-10-29

A motor tetején az injektor csatlakozóknál van egy pici cső (résolaj cső a neve), ami kissé megrepedezett és szivárgott belőle a gázolaj. Nyilván pár cseppről beszélünk, de ki kellett cserélni mihamarabb ezt a csövet, mert az utastérben érződött a gázolaj szag, bekapcsolt ventilátoroknál.
Vettem is 3.2 mm belső átmérőjű résolaj csövet, mert ez való a kocsiba (a drágábbat vettem, GATES márkájú, 2500 ft métere). Olcsóbb 4mm-eset is vettem a biztonság kedvéért...
Nagy nehezen sikerült beraknom a 3.2-eset a helyére. A gázolaj szag azonnal eltűnt :)

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-10-29

Az év elejei hengerfej csere után, ahogy jött a jobb idő azt tapasztaltam, hogy autópáya tempónál elkezd túlmelegedni a hűtővíz (150 fölött elkezdett 90 fok fölé kúszni a hőmérséklet mutató).

Emiatt visszavittem a kocsit a szervizbe, ahol hamar meg is állapították, hogy valami miatt nem kering a víz rendesen a rendszerben. Ideiglenesen beraktak egy vízkeringtető szivattyút, ami segíti a keringést.

Többször visszavittem, egy alkalommal szétszedték és kitakarították a hűtőrendszert (ez mint utólag kiderült felesleges volt, de azért örülök, hogy megtörtént).

Végül legutóbb szétbontották hengerfejig újra az egészet, mert nem láttunk más megoldást.
Kiderült, hogy a hengerfejben van egy nehezen látható nyílás, ahol víz áramlik normál esetben és itt öntési hiba volt. A lyuk kb. 80%-a el volt fedve egy hajszálvékony fém réteggel, látszott, hogy odafolyt a fém valahogy, amikor kiöntötték ezt a nagy fémdarabot. Ezt kellett kinyomni onnan, azóta a lyuk teljes átmérőjén áramolhat a víz. Igazából azt is mondták, hogy ez a HF amúgy új volt (nagyon tiszta is volt), valószínűleg nem volt még kocsiban (vagy volt, csak leselejtezték emiatt a hiba miatt, ki tudja...). De ez mindegy is, a lényeg, hogy minden rendben legyen. Miután meglett ez a hiba, a korábban berakott vízkeringtető szivattyú ki lett szedve.

Nagyon rendesek voltak, egyszer sem kellett fizetnem egy fillért sem. Ez egy olyan hiba, amire senki nem számít, sose láttak még ilyesmit ők sem...

Azóta alaposan teszteltem pályán, nagy sebességgel és most már tényleg tökéletes az autó :) semmi túlmelegedés 200-nál sem :)

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-10-29

Á, nekem sima ügy volt téli kerekek felrakása...
Szeretem, ha nem ér meglepetés.
Defektjavítóval robogót pumpálom.
Szett helyén pótkerék, nem mankó. Krokodilemelő, keresztkulcs mellette, az a biztos.
Na akkor kerékcsere: mindjárt első csavar nem jön ki. Sebaj, nekimegyek másodiknak, legyen sikerélmény...az se.
Ilyen nincs. Fejvakarás közepette felmértem morgó idei kórtörténetét...fékcsere volt...hogyazajó!....
Végigkérdeztem jelen levő garázsszomszédokat kétméteres vascső ügyében...senkinek(régen volt már a szocializmus😞 esküszöm, ezek egy tankot összeszedtek volna innen-onnan akkoriban)
Nem lesz ez így jó, holnapra esőt mondanak.
Újabb szomszéd érkezik, neki sincs, de hegyen van, holnap hoz...á, hagyd, megyek én most a hegyre, biztos van valami.
Hegyen...nálunk is régen volt szocializmus, egy darab csővet nem lelek. Szögvasat sem.
Kevergek, mint vasorrú bába mágneses mezőn, fény meg megy ki alólam...
Midőn fáskamrában fa alól mintha valami igéretes látszana. Csőnek cső, na akkor bontsunk.
Bő egy órás régészeti feltárást követően tépázottan battyogtam lelettel morgóhoz.
Mit mondjak, szerelő egy állat!
Cseppet sem pehelysúlyommal ugráltam másfél méteres csövön, mire éktelen halálsikollyal megadta magát csavar. És ezt még kilencszer.😥
Mennyire lehet megtépni alufelnin csavart nem tudom, de ez bőven határérték felett volt.
Lekocsikáztam immel ámmal meghúzott csavarokkal.
Romantikus lámpafényes kerékcsere...eléggé meguntam ama napot.