Blog

>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-10-19

Ismét egy felejthetetlen délután kíséretében megejtettük Csöriéknél a 10ezres szervizt.
Az alábbiak kerültek az autóba:
- Selenia WR Diesel motorolaj
- Gyári olajszűrő
Kértem Attilát, hogy cseréljék le nekem a váltóolajat is, mert egy picit keményebbnek éreztem a váltót:
- Tutela ZC 75 Synt
A fiatalkatreszek.hu-ról rendeltem egy új, gyári váltógombot, kértem Csörit, szedje le szétkopott meglévőt és tegye fel az újat.
A múltkoriban Érdről vásároltam egy multikormányt, így ez is beépítésre került. Az autó eredeti, Csöri által leszerelt multikormányát a kopott váltógombbal együtt személyesen elvittem Rendes József Úr-hoz Kisbérre, aki november végére ígérte az átalakítást és az újrabőrözést.
És persze mikor égjen ki az egyik helyzetjelző izzóm elől? Hát persze, amikor Attila épp beállt a műhelybe, így azt is kicserélte, nem nekem kellett vele szívni...

Köszönöm szépen innen is a megszokott tökéletes munkát a Fiúknak!

Km: 239900

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-10-13

Érdről, Petitől hoztam pár apróságot még szeptemberben. Köztük 2db első és 2db hátsó ajtóhatárolót, amelyek közül hármat, a jobb első ajtó kivételével be is építettem.
A bal első és bal hátsó ajtónál lebontottam az ajtókárpitot és úgy cseréltem ki.
A jobb hátsónál gondoltam spórolok és a hangszóró nyíláson keresztül szereltem be, ajtóborítás leszerelése nélkül. Utólag már megbántam, tényleg úgy egyszerűbb, na nem a csere, hanem a csavarokhoz történő hozzáférés miatt. Igazából ügyesen ment a dolog, mert összesen 2db bolhát kellett csak pótolnom, a többi törés nélkül lejött és vissza is ment. Még szerencse, hogy Petitől kaptam vagy 20db-ot, hogy legyen.
Az anyósülés felőli oldalt még nem cseréltem ki, annak még nincsen olyan ordítóan rémes kattogó hangja.

Vásároltam még Érden 2db új légzsákpatentot is. Hajszárítóval melegítve igazítottam a légzsákfedélen, mert tipikusan, mint elég sokunknál, kiállt a bal alsó sarka. És mindkét patent törött is volt, így aktuális volt a cseréjük.

Km.: 239000

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2018-09-11

Iszonyatosan kattogtak kenés ellenére is.
Jobbos, balos.

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-10-24

Na hát hol is kezdjem...
A 145/146 topicban már emlegettem, hogy ősszel rendbe szeretném tenni a padlólemezt. Kapóra jött a 4 napos hosszú hétvége, így hazamentem Miskolcra és apámékkal rendbeszedtük a méregzsákomat.

Egy egész délutános bontással kezdtem még itt Debrecenben. Nem szerettem volna, ha hegesztés közben baja lesz a kárpitoknak, vagy esetleg átveszik a szagokat, így mindent kiszereltem a szőnyegtől kezdve a szigetelésekig. Az első ülések padlójánál lévő szigetelések tele voltak porral és tönkrementek, ezeket kínából rendelt alu fóliás öntapadós szigeteléssel fogom pótolni. Ezután kezdődött a lakatosmunka. Hála az égnek a padló java részén felületi rozsda volt csak (2014-ben olajos üreg és alvázvédelmet csináltam), viszont a hátsó ülések előtti vízelvezető nyílások alaposan kirohadtak a bal küszöb melletti peremmel együtt. A küszöböket alaposan átvizsgáltuk és bizony még igencsak jók.

A lemezeket a lehetőségek szerint meghajtogattuk, közben fel kellett vésni a belső bitumen lapokat. Nyilván van mester, aki szebben is meghajtja élhajlítóval, de sajnos nekünk ilyen nincs. A lemezeket CO hegesztővel felcsipkedte apám, majd levarrta acetilénnel. Én közben figyeltem a húzódást és a felbukkanó lángot az eredeti bitumenes bevonaton, ügyelve persze a fékcsövekre és a benzincsőre. Igazából bőven elegendő lett volna a CO hegesztővel végigcsipkedni, de ahhoz pontosabb profilok kellettek volna és karosszéria tömítő paszta, amivel valahogy sosem voltam kibékülve, na meg persze így merevebb lett az egész :) A küszöb melletti él végigvarrása katasztrófa volt, egyszerre égett a bitumen, a 4 évvel ezelőtti olaj és a rozsda.

A hegesztések után kezeltem a felületeket korróziógátló Koralkyd bevonattal 2 rétegben. Ezután kezdődött a teljes padlólemez drótkorongozása, hogy a felületi rozsdák ki legyenek alaposan takarítva. Hát ez közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. Embertelen mennyiségű rozsdaport ver ki a drótkorong, ami rendesen fullasztó volt, pihenőket kellett tartani. Az eredeti rücsi bevonatot nem vakartam le ott, ahol nem volt rozsda nyom vagy hupli (azért húzzuk meg az állagmegóvás és a teljes restaurálás határát). Az alapozás után belül egyszerű zománcfestéket kapott, alul pedig fújt Motip rücsi festéket. A teljes száradás után pedig trafó olajjal megcsináltuk az üregvédelmet becsületesen (külső-belső küszöb, elzárt részek). Erre nagy segítség volt a belső küszöb takaró gumijainak a kivétele és a küszöb spoiler rögzítő patentjeinek a nyílásai.

Ez a pár sornyi munka összesen kettőnknek 4 napját vette el + 1 du a szétszerelés + 1 egész nap lesz az összeszerelés, érdemes így kalkulálni. Ha lett volna még teljes küszöbcsere is, akkor bőven lehet számolni másfél hét munkával. Így már nyugodt szívvel vágunk bele a télbe és örömmel tölt el, hogy sok évig még róhatom vele az utakat, mert bizony nagyon hozzám nőtt az elmúlt 6 év alatt :)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2018-10-23

Pár napja - amikor épp a másik autó megrendelt olajáért mentem - Alf gondolt egyet és megállt, nem kis ijedtséget okozva ezzel.

A hiba oka egy elrepedt üzemanyagcső (és / vagy) elromlott benzinpumpa volt. A benzinpumpa és a benzintank teteje közötti csonkot áthidaló kb. 6 cm hosszúságú cső hasadt ki. Ha már szét volt szedve, akkor már a benzinpumpát és a külső benzinszűrőt is kicseréltük.

Meat & Doria benzinpumpát kapott (3.6 bar) és Filtron benzinszűrőt.

Az autó kicsit harapósabb is lett.

Ami viszont csak most derült ki, hogy a pár évvel ezelőtti nagy lakatoláskor (a jobb hátsó elemet cserélték) valószínűleg nem a saját benzintankomat kaptam vissza. Az autóban még soha semmi az üzemanyagellátással kapcsolatos alkatrész (benzintank, benzinpumpa) nem volt cserélve. A benne lévő benzinpumpa viszont már javítva volt, a rajta lévő benzincső sem gyári állapotú volt, már cserélték... ráadásul (ahogy a képeken is látszik) egy bordó (vagy piros) autó fényezésének nyomai láthatóak rajta. Az én autóm zöld... ha a munkám során én ennyire figyelnék az ügyfelek, és a kollégáim rámbízott dolgaira, már rég nem lenne munkahelyem. Nem ez az első alkalom, hogy utólag szembesülök vele: nem az autóm eredeti alkatrészét kaptam vissza, hanem valamit amit épp az udvaron találtak egy bontásra ítélt 145/146-osból.

 
>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-10-23

Másfél hónapja van fent a kerámia, eddig hozza az elvárásokat. A lándzsás mosóban is egész szépre lehet mosni, persze ha bogaras, akkor kell egy kis mosókesztyűs rásegítés is neki, de rovaroldóra akkor sincs szükség. Kivétel a két első lámpa, amiken semmilyen bevonat nincs, ezért itt kis mennyiségű rovaroldót használok ügyelve arra, hogy a fényezést ne érje, mert a bevonatnak árthat. A nano üvegkezelő is jól működik, a szélvédő útközbeni rovarmentesítése pillanatok alatt megoldható a kutakon lévő lehúzóval, kefére nincs szükség.

Természetesen igazán szép akkor lesz az autó, ha egy rendes mosókesztyűs mosást kap. Két méterről nézve egy 3 perces nagynyomású mosás után is nagyjából tökéletes benyomást kelt, de ha szeretném eltűntetni azt a minimális foltos réteget is, ami fénnyel szemben nézve látszik, akkor nem lehet megúszni. Már ideje volt, lassan 3 hete tervezem, csak nehezen tudok rá időt szakítani.

A téli felkészülés jegyében szárazolás után feldobtam a fényezésre egy SiFinish bevonatot, ez egy kicsit frissíti a kerámiát, és növeli az élettartamát. A szélvédő kapott egy frissítő réteg Glass Guardot, az abroncsok, műanyagok, kéderek pedig Plast Star-t, ami ápolja őket, és hidrofób lesz a felületük, télen pl. nem fagynak be a kéderek. A fényezésen lévő bevonatra való tekintettel a falcok rendberakásához Sonax helyett a Nanolex Final Finish nevű quick detailert használtam, ami előbbihez nagyon hasonlónak tűnik.

Az esős-havas szezonra beraktam a gumiszőnyegeket is. Érdekes, hogy gyári létükre nem teljesen jó a méretük, elég pronyón néz ez így ki, de célnak megfelel.

Miután 2016-ban megnéztük a partraszállás helyszínét, most elgurultunk az első nagy háború 1915-18-as csatáinak pár színhelyére.
Doberdó/Isonzó...
Első helyszín a Monte San Michele erőd és lövészárok rendszer. (Az első gáztámadás színhelye1915-ben.)
A második Redipugliában az osztrák-magyar katonai temető (14.550)
Végül a szintén Redipugliában az olasz temető. (100.187) Sajnos zárva volt, nem lehetett felmenni.

 
>> Tuning és extrananasitoomi // Alfa Giulietta QV 1750 TBi // 2018-10-20

Bekerült a novitec sport shifter (nem volt egy hálás munka), illetve a BMC sportszűrő.
Lassan érik a 10.000-12.000 kilóméterenkénti olajcsere.

 
>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-10-23

Néhány dolog, ami idén történt az autóval.
Tavasz végén, nyár elején új fényezést kapott az első lökhárító és a motorháztető. A lökhárítóba vettem új műanyag rácsot meg még néhány apróság kb 200.000 Ft
Igényeltem rá matrica rendszámot, fóliással fel is ragasztattam. 12.000 Ft
Megdöglött a jobb oldali lámpa vezérlője, Trencsiknél sikerült vennem egy bontottat meg még néhány apróságot, 45.000 Ft
A hosszbordás szíjnál oda volt a feszítő és vezető görgő, cserélve lettek gyárira, szíj vissza ment a régi. 28.000 Ft
Ki lett cserélve a jobb oldali kormány összekötő gumiharang. Kb. 5.000 Ft
Kapott egy futómű állítást, klíma töltést. 8.000 Ft, 14.000 Ft
Szatyitól sikerült vennem egy elég jó állapotú alig használt bőr kormányt, ez is beszerelésre került. 18.000 Ft
A csomagtérajtó átvezetőnél eltöredezett a kábel, a csomagtér ajtót folyamatosan nyitottnak találta. Ezt magam javítottam meg. 0 Ft
Alfacityben a Hegyaljánál találtam komplett gyári új hátsó emblémát. Ritka mint a fehér holló. Kb. 11.000 Ft
A bal hátsó féklámpa hol világított, hol nem, Csöri javította a foglalatot. Beszerelte a hátsó emblémát, rendelt hozzá 2 db leszakadó fejű csavart és 2 db kupakot a csavarokra. Rendeltettem vele 20 db kerékcsavart, a téli szettemhez, mivel a régiek elég rozsdásak. 35.000 Ft
Beszereztem még néhány gyári új alkatrészt tartalékba, vagy mert már nem sokáig lehet kapni őket, amik a következők:
- 2 db hátsó vízlehúzó (régebben vettem Elaforgtól, kb 15.000 FT)
- 2 db ködlámpa (Trencsiktől, 10.000 Ft)
- ablakmosó tartály szivattyúkkal együtt (Trencsiktől, 25.000 Ft)
- új légszűrőház (Trencsiktől, 25.000 Ft)
- patentek az első lámpákhoz és a díszrácsokhoz, néhány bilincs a motortérbe (10.000 Ft)
- 2 db díszrács a pajzs mellé (utolsó darabok, Elaforgtól 15.000 Ft)
- fényszórómosóhoz elosztót szeleppel (Elaforgtól, 9.500 Ft)
- 2 db műanyag az első doblemezek mellé (Elaforgtól, kb. 20.000 Ft)
- Tackrytól xenon lámpa alkatrészek (12.000 Ft)
- 2 db bontott gyári xenon lámpa trafóval, vezérlővel (80.000 Ft)

Pár dolgot pedig eladtam, régi xenon lámpák, néhány lámpa alkatrész, Walker kipufogódob és Bosal kipufogócső. (kb. -100.000 Ft)

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-10-09

A ködlámpák foncsorai teljesen besárgultak, ami esztétikailag is nagyon zavart, és a használhatóságnak sem tett jót.

Új TYC ködlámpákat vettem.

Ha már lámpacsere, egyúttal jóelőre az Aliexpressról rendeltem H1 ledeket (iJDM Led, High Power 6000K White 30-SMD 4014 H1 LED). A fénye szép színű, de a fényerejétől nem vagyok elájulva, szerintem nem marad...

Ráadásul nem is illeszkedtek a H1 foglalatba (ez hengeres, az eredeti izzó téglalap), így szükséges volt egy kis gányolás: a régi kuka ködlámpából az izzótartó fémlapokat felhasználtam (át kellett ütni a közepét hogy a henger forma izzó átmenjen rajta), amit az új lámpatestbe becsavaroztam. Természetesen az új lámpát nem bántottam, az eredeti állapot helyreállítható.