Blog

>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-11-02

DZ-hez mára volt időpont, időben ott voltam, teljes első futóműcsere pipa.TRW gátlók és kormányösszekötők, gömbfejek, Fortuna Line első felső és alsó lengőkarok kutyacsont stb. ég és föld a különbség:-)
Szerencsére tavaszi idő, szakszerű munkavégzés, kitűnő vendéglátás, finom ebéd, sütemény és sok kávé is volt egész nap:-)
Köszi Zoli, így kell ezt csinálni.

 

Hátsórugóim rövid története: amikor kivettem a farfutót a "Nagy Felújítás" elején, a rugó megegyezett a "Sligthly Technical Alfa33 Page" táblázatában az elsőkerekes SW-kre
megadott 7 menetes 313 mm-essel. Azért nem "rugók"-at írtam mert a jobbosból le volt törve majd' egy menetnyi :-(

Ezt a rugót nem lehetett már újban kapni, akkoriban már a Berlina 33-asok is kezdtek elfogyni donorként , SW-ről pláne nem is álmodhattam -illetve utóbbiból lett volna TDI75-nek egy megtört példánya, az viszont 4x4 amit valamiért 10-11 mm-rel rövidebb rugókkal gyártottak.(Elvileg a Berlina 33 TDi is a 313-ast használja - nem mintha az olyan gyakori lett volna már akkoriban is, főleg bontottban...)

Lacinál egy 323-as ( ez a SW TDi rugója, illetve mintha a '90 előtti modellekben is használták volna...) volt elfekvőben - én viszont úgy voltam, hogy ha már nincs eredeti méretű, akkor inkább "sportosítsunk"! Így a far túlemelése helyett pont valami kisebb, de akkori tévképzetem szerint erősebb (vagyis azonos teherre a többitől kisebbet, így
végül terhelve azonos méretűre "zsugorodó") rugóra gyúrtam - sikerült is beszereznem egy pár 290 mm-est, amit rendbetettem és beszereltem
(itt viszont tényleg kicsit pongyola az angol táblázat, szerinte ez a legrövidebb rugó az 1,7 16V "lóhere" :-) változaté - nekem az a P4 , de ahhoz, valamint az elsőkerekes és kapcsolható 4x4-es 16V-hez is 302-est ír ugyanez a forrás - mindegy, Pb- majd elolvassa és jól meXakérti! :-))))

Rövid sommázat: baromira nem vált be, az egész autófelújítás látens mozgatórugójának (vö.:"egyszer csak összerakom és elmegyek vele a Világ végére :-) mondható hosszabb utazások során pár 10 kilónyi csomaggal, hátul kb. 80 kilónyi személlyel 100-110-es tempóval a magyar és más hasonlóan igénytelen (Szerbia, Bulgária) autópályán szinte minden nagyobb "huplin" (jellemzően a hidak végén ahol a csatlakozó talajon fekvő útpálya mindig alacsonyabbra van kijárva) de még az igényesebb külföldi pályákon (Horvátország, Olaszország) is nem egyszer a kerék beleért a kerékjárat peremébe :-(Ugyanez "jóféle" miskolci utakon két megtermett felnőttel hátul már a megengedett városi sebesség alatt is bekövetkezett - rettegéssel vártam minden ilyen "bérkocsis" felkérést :-(

Utóbbi elvileg elkerülhető - de ezért ne utazzunk? Be is indult a közelmúltban az
agyalás: bár konkrét autókban beazonosított rugók tényleg azonosak a táblázatban lévőkkel - viszont a modellváltozatok alapján meg teljesen logikátlan melyikbe miért került bele az, ami belekerült :-)
Ekkor már megvolt a donor amiben pont a kocsiban lévő legrövidebb és a belevaló gyári közötti 302 mm-es van. Miért is? Annak a csomagtere kb. a fele az enyémnek - ugyanakkor pár 10 kilónyi plusz súly lehet az összkerék. Egy átlagos utazási csomag fajsúlyával számolva a mi fél csomagtartónk tömege se több ennél - akkor meg érdemes lenne kipróbálni!

Mivel logisztikailag nem egyszerű a dolog (a donor már elöl bakon áll > a hátulját max. ideiglenesen lehetne csak megemelni > emiatt valami kellene a kiszedett rugók helyére> praktikusan az ami az enyémben van > ehhez "szinkronszerelés" kell > basszus!: nincs is ennyi bakom! :-p)

Megmentésemre érkezett a második negyedéves elfekvő készlet listája: ugyanez a rugó ötezerért / db! Kicsit vaciláltam de végül megrendeltem és jó döntésnek éreztem már akkor, ugyanis a donorból kiszedésnek az előbbiek mellett további hátrányai is lehetnek, konkrétan
-anno az enyémen a gátlókat cseréltem utólag, nem volt egyszerű - azt meg hogy fordított helyzetben a rugókiszedés mennyire macera sejtésem sincs
-a gátlócserénél a problémát a bal oldalon a gumi fékcső okozta (nem engedi le eléggé a hidat) - lövésem sincs a kardán hogy kavar még bele ebbe
-azt a rugó biztosan felújításra szorul

Megérkezett, kifizettem - az ünnepi hosszú hétvégén neki is láttam, miután a gyárilag rajta lévő, külön nem kapható és autós oldalakról még csak kikeresni is lehetetlen (a nevét sem tudom :-) fém-fém közötti elválasztó bevonatot textiles ragasztószalagból oldottam meg.

A tényleges műtét meglepően gyorsan ment,a bakolás több idő mint maga a rugócsere, a kerekekét nem számítva 2 csavarkötést kell oldalanként oldani és újrahúzni. (Bepróbálkoztam az egycsavaros verzióval is - de úgy nem lehet, a hídon hagyott gátlótartó villa száraitól nem jön ki a rugó :-s)
A nagy nyugiban még azt is észerevettem és korrigáltam, hogy a bal oldalon korábban (nyilván a gátlócserénél) a két, méretében egyező de más- más kialakítású (egyik önzáró, a másik alátétszerűen talpas) anya össze lett cserélve...

Pár nap múlva spontán "jelmezes főpróba": rövid távra 4 gimnazista kiskamasz a hátsó ülésen városban ,ez kb. 200 kiló súly - direkt nem kíméltem - ééééés semmi felütés!!!
Két napja Pestre mentünk, akkor "csak" 150-160 kg lehetett hátul - viszont tavasszal pont így utaztunk pont ugyanoda és rendesen surrogott a gumi - most viszont az M3-as bevezetőn egyetlen egy, tényleg nagy gödörben (és ugye 80-as tempónál) fordult elő a jelenség,pályán sehol - így összességében a projektet sikeresnek nyilvánítom! :-)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-11-01

Amit vettem a szervízhez:
Motorolaj: Motul 8100 X-CESS 5W40
Váltóolaj: Motul MOTYLGEAR 75W80 2L
Szervóolaj: Motul DEXRON IID 1L
Fékfolyadék: TRW DOT5.1
Olajleeresztőcsavar: FEBI
Motorolaj szűrő: Bosch
Üzemanyagszűrő: SOFIMA S4H2ONR
Levegőszűrő: Filtron
Pollenszűrő: JC PREMIUM
Méretpontos gumiszőnyeg: REZAW-PLAST

Ebből ma kicseráltem a Motorolajat, a motorolajszűrőt, az üzemanyagszűrőt, a levegőszűrőt, a pollenszűrőt, és a vátóolajat.
A légszűrő kicsit csámpás, de talán így is jó...
A klímát két hete fertőtlenítettem.
Beraktam a gumiszőnyegeket, nagyon jól illeszkednek,és meglepően kellemes illatuk van.A rögzítő peckeket még nem használtam fel.
A váltóból leengedett olaj elég viseltesen nézett ki, de ami igazán csúnya az a harmadik képen látható csavar aminek az a dolga, hogy összeszedje a fémszemcséket az olajból. Mondhatni jól végezte a dolgát...
A fékfolyadék, és a szervólaj cseréjéhez már nem volt energiám, az majd későbbre marad....

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-11-01

Nem így terveztem, de úgy hozta az élet, hogy kelleni fog. Kleber Krisalp HP3 lett végül, az olcsóbb, de még gyári 205/55r16 méretben.

>> EseményZselé // Alfa 33 1.5 IE // 2018-11-01

Október közepén, amikor a Spider aludni ment, az akksiját bedobtam egy indításra a 33-asba. Egyből indult fél év állás után. Lemostam, bemelegedett a motor. Nem bírtam ki, hogy ne rugdossam mrg picit magasabb fordulatra olyan gyönyörű hangja van! Ha lenne rajta egy rendszám... :))

 
>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2018-10-31

Elváltak útjaink ismét. Másodjára is eladtam. Most úgy érzem könnyebb lesz feldolgozni. Sajnos betegségek miatt már nem volt használva és szomorúan várakozott a ház előtt. Tervben volt egy lakatolás és új fényezés. Fekete volt az álom, viszont most az árak nem tetszettek.
Úgy érzem jó helyre ment, mivel reggel már kezdődnek a munkálatok rajta. Peros lesz a színe... kíváncsi vagyok. Sok emlék fűződik hozzá. Imádtam nagyon. Azt a vezetési élményt a 159 sosem fogja visszaadni. A téli, csúszós úton való vezetés, ami megunhatatlan volt. A király kis hangja, a visszadörrenések, stb, stb. Nem lehet befejezni a sort. Úgy gondolom még évek lesznek a kerekeiben így. Ismét új ruhát kap. Fogom látni sokszor, mivel közelben van. Fene egye meg! :-)

>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa Giulietta QV 1.75 TBi TCT 240 LE // 2018-10-31

Kedvező ára és ritka előfordulása miatt beszereztem egy garnitúra új gyári felnit. 😁😁 Még magam sem tudom, hogy mikor és mire kerülhet fel, meglátjuk, de Giuliettára, Brerára, 159-re és esetleg Giuliara is jó! 😎😉

 

Felkerültek a téli kerekek, fagyálló került az ablakmosóba a plüssök átadták a helyüket a gumiszőnyegeknek és egy alapos mosással megünnepeltük az eltelt immáron 8 együtt töltött évet....ünneprontásképp a bal belső féltengely porvédőn felfedeztem egy repedést úgyhogy megvan a következő projekt....

- tankolások száma: 168
- km óra állás: 135.606 km
- össz. menetidő: 1.849,20 óra (77,05 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.072,38 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,07 Ft/km
- életkor: 1.065 nap
- átlagos napi futás: 127,33 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,23 %

 
>> SzervizSomciGt // Alfa GT 1.9 mjet // 2018-10-30

A mai napon ismét volt egy kis időm zárás előtt a műhelyben, ezért gyorsan megudvaroltam pár hozzábbértő kollégát hogy segítsenek megjavítani a rendszert, mert nagyon idegesítően jött be a szag. Ugye azóta mióta egy fekvőrendörön sikerült eltörnöm a flexibilis cső utáni csatlakozást nem az igazi a dolog...
Aknára álltam és kezdődött a buli, a srácok szétszedték (Norbi, Peti köszi), és elkezdték kifúrni a beleszakadt tőcsavarokat. Amíg ők odalent szenvedtek gondoltam megjavítom a balos indexemet, mert a benne található betét elcsúszott és hülyén nézett ki. Nos az eredmény az, hogy sikerült a búrát letörnöm róla, szóval most ez is javításra/cserére vár.
Amíg én romboltam a kollégák kész is lettek a kipuffal, úgyhogy most már nem ömlik be a szag az utastérbe.
Gondolkodóba estem egy nyitott rendszer beépítésén is, ez a jövő zenéje lesz majd.