Blog

>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2018-10-14

Ma még mentem egy utolsó kört fedetlen fővel, majd fújtam a gumikba és eltettem aludni a vasat télire. Akku ki, letakargatva, várjuk a tavaszt...

km óra állás: 108520

 

Ideiglenesen eltüntettem az olajat a gyertyák mellől egy pet palack és szívószál párossal. Mind a négy gyertyánál volt olaj, természetesen az utolsó stekker végéről letört egy pici műanyag és így már nem kattan vissza, szóval ez is felkerül a javítani valók listájára, egyelőre kötegelővel biztosítottam, hogy véletlenül se jöjjön le. Az utolsó előtti képen látható az össz mennyiség amit kiszívtam a gyertyák mellől.

>> SzervizKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2018-10-02

Mivel gondoltuk, az első lengéscsillapító rossz állapotban volt idén, cseréljük ki a hátsókat is. Innen indult a történet. D.Z.-vel egyeztetett időpont előtti hét közepén meghalt a kuplung, így hozzájuk már húztuk Alfit.Közben leszakadt a jobb hátsó ablakemelő is.
Ha már ott voltunk, megcsináltattuk a motorolaj cserét szűrőkkel együtt (km óra: 191300) plusz a váltó- és szervóolaj csere.
Lengéscsillapítók cseréjénél Zoli talált egy jobb hátsó rugó törést, amit párban cserélt.
Így ment hozzá még egy toronycsapágy, porvédő szett és egy főtengely szimmering.

 
>> SzervizKicsiJoe // Alfa 159 1,9 JTDm SW 150 LE // 2018-07-27

Nyaralásból hazafelé a jobb első lengéscsillapító leszakadt, a kocsi eleje majdnem a földet érte. S.O.S-ben cserélték Perkátán.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-10-14

Kis csinosítgatás :)
Kapott az autó síküveges oldalindexeket, illetve NAO LED került bele...
Az utolsó képen a régi és az új.
U.i.: A bal oldali búra hajlamos a beázásra!!!

>> Autóápolásadamcroh // Alfa 147 Ferdehátú // 2018-10-14

Izzócsere+ index

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-10-07

Elvittem az alkatrészeket Janihoz. Ha minden igaz, akkor néhány héten belül elkészül az autó.

A szezon végére sikerült egy 605 km-es körutat szervezni a sima aszfaltutak hazájába Ausztriába.
Autópályát kerülve és isten háta mögötti hágókra vezető utakat haladtunk. Több 100 km-en át még szaggatott se volt az út közepén. Kátyút és a "jó"-nál rosszabb minőségű utat nem találtunk. Ki lehetett használni a 225-ös gumik adta lehetőségeket a kanyarokban.

PHuBi végig remekül muzsikált. Hála az időjárásnak a délelőtti első órát kivéve végig nyitott tetővel lehetett menni.

Olaj:
Odafelé még érezni lehetett az égett olajszagot a kocsi körül, de hazafelé már feltűnő volt hogy nem.
Az olajfogyásra kíváncsi leszek, holnap reggel nézem meg. Útközben Kb. egy decit töltöttem rá.

update másnap:
Még egy deci kellett rá - bő 2 dl / 600 km

 

Az egész egy gyertyacserének indult, de aztán ki se cseréltem. Sajnos az én TBi-m sem mentes minden típushibától, a már Shadin által vázolt olajban úszó gyertyák az enyémet is utolérte. Shadin tanácsára egyelőre ki fogom onnan szívni az olajat amennyire tudom, aztán úgy is aktuális lenne egy vezérléscsere és akkor egy csapásra orvosolva lesz mindkét dolog.

Km: 148200

Tavaly novemberben mikor megvettem a kocsit ránéztem a szűrőre, de mivel túl tiszta volt így nem cseréltem ki. De most úgy éreztem, hogy eljött az idő, így vettem egy aktív szenes Denso-t és kicseréltem. 156-os után elég kényelmes a csere, itt nem kell olyan kitekert pózt felvenni.