Blog

>> SzervizRuuk // Alfa 159 1.9 JTD 16v Ti // 2018-09-19

A jobb első felni kapott egy ütést egy kátyútól ezért volt benne egy felütés, amit kigörgőztettem, és ha már ott voltam EKI műhelyében beállíttattam a futóművet is.
Görőzés 7800ft, Futómű 7000Ft, lánggal melegítés 3000 Ft

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-10-07

Lengyelből megérkezett a hátsó motortartó bak...ugye egy egri szerelő mondta hogy az döglött be, ezért rángat indításkor!
Egy belső hang folytán szóltam Accus Főhangyának!Szakértette és kiderült hogy nem a hátsó,hanem a felső motortartó bak fáradt el(hamarosan cseréljük is)!...köszi,puszira vettem egy alkatrészt!...Miért nem tud minden autószerelő ilyen alapos lenni mint a Főhangya?
Egy ideje kehesen indult a bella hidegen és melegen egyaránt...sokáig tekert mire elkapta....mintha porlasztó baja lenne!Megnéztük és kipucoltuk a map szenzort,ráfért!Visszaraktuk és azóta újra szépen indul...sőt,sokkal szebb az alapjárat...sőt,sokkal jobban megy...sőt,nem kormol!!!Öröm és boldogság!
Megvolt még az olajcsere minden szűrővel is!Km: 290200

 

A szokásos szezonzáró Tour de Balaton volt a mai program.
A kört egy jó ebéddel kezdtük Füreden, ami már bő 100 km itthonról.
Tihanyból komppal a túlsó oldalra, onnan irány Siófok.
Balatonvilágoson megnéztük a kilátót.
Siófokon találtunk egy fordított világot. Megnéztük mert pár hete voltam a német fordított világban. Sokkal durvább a magyar verzió, mert ferdébben áll és a mást látok mint amit érzek hatás sokkal erősebb.
A kör úgy lett teljes, hogy Tihanyt újra megkerültük (Ötvös Csöpi út).
A következő megálló Badacsony volt.
Végül az út porát mostuk le.

324 km-t tettünk meg végig nyitott tetővel, csodálatos napsütésben.
Köszönet az időjárásnak!
Sajnos az olaj megint fogyott bő decit...

 

Szépen lassan elfogyott a fékbetét. De persze annyi eszem nem volt, hogy megnézzem a fékfolyadékot...
Egyszer csak a kuplung elkezdett vacakolni. A váltó recsegett, a fokozatokat nehezen vette. Az utolsó, amire gondoltam, az a kuplung folyadéka volt. Naná, hogy alig volt a tartályban. Ha már arra jártam, vettem egy új munkahengert. Igaz, hogy CIFAM, de legalább új. Meg a nyomóhenger még gyári. Hogy nehogy azzal szenvedjek, így jön egy másik is a "vacak" 26 éves gyári helyett. Na, az már BREMBO.

 
>> SzervizRuuk // Alfa 159 1.9 JTD 16v Ti // 2018-03-16

A két első gumi kopott volt már nagyon ezért vettem 2db újjat. Semperit 225/50 r17 91y speed-life 2

 
>> SzervizRuuk // Alfa 159 1.9 JTD 16v Ti // 2018-09-17

Az autó elkezdett rázni oldalirányú érzete volt.Teljes kétoldali féltengely csere következett. GSP márkájú az autoalkatreszonline24.hu oldalról, hétfőn még 20% kedvezmény jött rá, így 54000 Ft volt a rövid és a hosszú összesen. Szerelés 24000Ft.

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-10-06

Szerintem nagyon hasznos. Az előző Alfákon is volt, hát a nagyvad is kapott egy párat.

 
>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-10-05

Kibontottam.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-10-05

Egy kis MAP szenzor mizéria. 1-es képen a 2010-ben cserélt gyári cikkszám, aminek Bosch katalógus szerinti kompatibilitása a 2-es képen és maga a szenzor a 3-as képen és a doboza a 4-es képen. Nincs is ezzel baj, csak hát az 5-ös képen látható volt benne ahogy még vagy két másik cartárs TBi-jében is. Ez a Bosch katalógus szerint nem is lehetne az autóban :-(

Dehát olasz ez, azt tesznek bele ami éppen kézre esik a polcon :-(

A lényeg, a teljesítmény hullámzás magas fordulaton megszűnt és a fene tudja miért, de azóta alapjáraton nem érződik a járó motor, nem "rezeg" át.

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-10-05

Nem hiányozhat a kígyó az index alól! :) Szép ezüst.