Blog

>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2018-10-02

Olaj + szűrők csere
225000 km

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-10-03

A kötelező fóliázás Győrszentivánon 95%-os Lummar fóliával.Hibátlan, gyors, pontos munka, csak ajanlani tudom.
Kormány, váltógomb, váltózsák, kézifékzsák a Rendes műhelyben leadva. Várakozás ON.

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-09-29

Kerékcsapágy cserekor nem tudtam nem észre venni hogy a baloldali lengőkarszilentem körbe meg van repedezve, és a jobb oldalin is vannak már repedések, érdekes módon emiatt nem kopogott az eleje.
Berendeltem ebből is a TRW szettet és kicseréltem. Ha már ki volt szedve a lengőkar, a szilentek fészkeit megdrótkeféztem és kifújtam cinkalapozó spray-vel. Csere után ellenőriztem az összetartást, nem ment el.

Sokkal feszesebb lett a futómű, továbbá alacsonyabb sebességnél intenzív gyorsításkor eddig volt egy oldalirányú alternáló kóválygása az autónak, na ez megszűnt a csere után, ez kellemes meglepetés volt :)

Alkatrész:

TRW JBU650 12636 Ft
TRW JBU651 12636 Ft

Az e-learn itt is remekelt. Ahány helyen említik a hátsó szilentet tartó csavarok meghúzási nyomatékát annyi félét írnak benne:
Pl.: az M12-es csavarra
- A nyomatéktáblázatban: 108-132 Nm +90°
- A fényképes futómű ellenőrző részen: 80 Nm +90°
- A szerelési leírásban nem is írnak semmilyen nyomatékot...

 
>> AutóápolásBega // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-09-21

Átírás megtörténik, névre vettem a gyereket, utána az első utam az Angyal Autókozmetikába vitt. A régi tulaj motorikusan és külsőleg nagyon vigyázott rá, hát belsőleg nem mondanám, de menthető volt, egy nagy takarítás várt rá.:D A két első ajtóban lévő tároló ahol az ablakfelhúzó van, az elvolt kopva, kiszedettem, és újra fújtuk. Maximalista vagyok, szeretem ha az autó egybe van belűlről is, ülések kilettek pakolva, bőr tisztítás, komplett kárpit, mélyláda kábelezés, Dension Gateway Lite bekötés a gyári naviba ( hogy tudjak USB-n zenét hallgatni ), felni tisztítás.. Képek csatolva:-)

Költség:
Kozmetika: 45.000
Bekábelezés: 13.000
Festés:4000.-
Szerelés:5000.-
Dension Gateway Lite: 28 000.-
Erősítő mélyláda az adott volt, régi alfámból megmaradt

 
>> EseményBega // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-09-12

2018.09.12 a vásárlás dátuma.. Használtautón találtam, mellette volt egy másik dízel bézs bőr ( nálam csak az jöhet szóba :D ) de mire indultam volna érte, elvitték. Így ami a tulajdonomban van, az volt a bé terv.. Tulaj felhív, kocsiba be, irány Győr :D Leértünk délután 3-ra, már a ház előtt várt az autó. Második tulaj, 2007-ben hozta be Belgiumból 20 000 km-el. Kívül belül körbe nézem, nagyjából egybe volt, viszont nem merem a véletlenre bízni, elvittük egy győri autószerelőhöz, felrakták gépre, nézegették másfél órán keresztül ( Kértem, hogy keressen hibát, hogy tudjak alkudni.. :D ) rámnéz az autószerelő, aztmondja ebbe nem tudok belekötni. Olajfolt zero, fütómű egyben, talán egy jobb felső lengőkar szilent cseréje érett meg, de pár ezer forintos tétel az is. Vissza a tulajhoz, írjuk az adásvételit, majd megjelent egy vastag paksamétával, benne az összes számla, plusz egy excel táblázat, amiben vezetve volt, mikor mit cserélt. Nagyon gondos gazdája volt, ez pont elég volt ahhoz, hogy este már a kocsival jöjjek haza.

 
>> SzervizVe155 // Alfa 155 1.8 TS Sport MY'95 // 2018-10-02

Km állás: 123.041
Idén is megyek San Marino-ba ősszel a Rally Legendre. Ez már a baráti társasággal hagyománnyá vált, de ez lesz az első alkalom, hogy az Alfát viszem ki.
Mivel nagyjából 2500km-es túra vár rá elég sok hegyi úttal is, így kicsit több törődést kapott az indulás előtt.

Az olajcsere amúgy is esedékes volt, mert 11 ezer km volt már az olajban, tervezetten 8 ezernél szerettem volna cserélni. Előzőleg és most is Xado 10w40 került bele UFI szűrőkkel.

Már év elején megvettem hozzá az üzemanyagszűrőt, de a cseréhez kellett volna akna, ahol eddig egy másik autóm állt, ami nem volt mozdítható. Nagy meglepetésemre még a gyári 23 éves benzinszűrő volt benne. Csere után még előkerült pár szunnyadó lóerő, nagyon sokat fogott rajta a szűrő.

Sikerült szerezni lepattogásmentes pajzsot is, ami számomra nagy kincs, hiszen 1 éve keresek és most sikerült csak találni ilyet.

A következő teendő az ajtókkal volt, amik vagy nehezen nyíltak, vagy nehezen csukódtak, illetve a kilincs a gumi közbetét leesése miatt majdnem töréshatárra került.
Első körben a zsanérok zsírozása után a zárak beállításával folytatódott, illetve a kéderek is kaptak egy kezelést. Ezzel már szépen csukódott az összes ajtó. Viszont maradt még a kilincs probléma, illetve az ajtókárpit zörgése is. Szerencsére patent kiszedővel sikerült szépen levenni a kárpitokat, amit előttem utoljára a gyárban piszkáltak, szerencsére 23 évig érintetlen volt. Természetesen kaptak egy üregvédelmet is az ajtók, illetve a zárakat is megzsíroztam. Utána pedig a leesett gumit pótoltam ki több másikkal, amivel nagyon kicsit kell a kilincsen emelni, hogy gyönyörűen nyíljon az ajtó. Végül bandázsszalaggal húztam végig az összes felületet, ahol a kárpit érintkezik, vagy bármi egymáshoz dörzsölődhet.
Az eredmény tökéletes lett, egyelőre elégedett vagyok vele.

>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2018-09-29

Elromlott az eredeti. Tuner hiba, javíthatatlan. Nem volt őszinte a mosolyom. Gondolkodtam, ha már cserélni kell, jobban tetszene a nagyobb kijelzős verzió. Minden egyezik, vágjunk bele. Olaszországból jött, hibátlan állapotban, kóddal, GPS antennával. Utóbbi egy univerzális darab, ezt a műszerfalba rejtettem. Összeraktam, proxy rendezés, és mintha mindig is ez lett volna benne.

Update: a fejegység az újabb, Apps gombos verzió. Kis utánajárás után sikerült életre kelteni az ezzel elérhető Live funkciók egy részét, és az Alfa Performance menüt. Külön örülök az olajhőmérőnek.

UPDATE 2.0: az utolsó apróság is működik, az Efficient Drive menüpont és a kis zöld levél a főképernyőn. Meg kell cáfoljam az olasz fórumok állítását, miszerint ezt utólagos beszerelésnél nem lehet előcsalni. AlfaOBD programmal a Body Computerre csatlakozva, a Car configuration change és azon belül a Convergence Configuration pontot kell átállítani Uconnect Live 6.5-re.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2018-10-01

250000 Km .2018. 09. 27.
- Levegő szűrő
- Olajszűrő
- Pollenszűrő
- Üzemanyagszűrő
- Castrol Edge 5W - 40
- Febi váltómű olaj
- 2 db hátsó Bilstein gátló
- 2 db jobb,bal első, alsó Lemförder gyári komplett lengőkar,
- 2 db első jobb,bal GSP féltengely csukló
- munkadij : 95000 ,
- anyag 158000 Ft, 46%-os kedevezménnyel

 

Hogy ne az apró nyűgök uralják a blogot, írok pár sort, mert így fair. Csatlakozó, vagy szenzor gond? Ugyan... Június óta egy autóval oldjuk meg a hétköznapokat, nincs tartalék, nincs rohangálós. És meglepő módon nem érezzük a hiányát. Három hónapja nem volt olyan helyzet, hogy kellett volna a két autó.
Egy hónapja az iskola is elkezdődött. Tartottam tőle, hogy alkalmatlan lesz erre a feladatra ez a mozdony, szenvedés lesz vele közlekedni, nyűglődik majd, hibakód tengerrel áraszt el. De nem. Teszi a dolgát, mégpedig felettébb úriasan. Innen lesz igazán nehéz visszaülni a "rohangálósba".
Más lett a reggeli rutin vele. A gyerekek valamiért a cuccaikat nem az első ülésre hányják, mindent bepakolnak a csomagtartóba. Nem tudnám megmondani miért. Érzik, hogy így elegáns? :-) Beülünk, beindítom, bekapcsolom az ülésfűtést és lenémítom a rádiót. Minden reggel így megyünk csendben, nyugalomban. Az automata dolgozik helyettem. A külvilág szokásos reggeli őrülete is sokkal barátságosabbnak és távolibbnak tűnik. Beszélgetünk, közben az autó visz minket. Araszolás közben Emil hasonlatával élve hallgatjuk a "Nohab hangot". Épp beszűrődik, és kellemes. Ha kicsit haladni tudunk, felváltja az 5 henger duruzsolása ami már inkább szép. 22 perc az út a belvárosba, 22 perc relax. A végén a parkolóházban felfelé már előre lehúzom az ablakot, hogy halljam azt az eszelős fújtatást amit ott művel, mikor elengedi a felesleges levegőt a turbó. Egy reggeli élménynappali ez az autó. Fogyasztás? Van neki. Megéri? Meg. Bírja? Simán :-)

>> EgyébL.A.Z. // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-10-01

Az M4 autóút építésnél egy teherautó kavicsot csapott a szélvédőmbe. Az új üveget a szolnoki Zilahi Autoglass szerelte be, esőszenzoros természetesen.