Blog
- olajcsere / liqui moly 10w60 /
- olajszűrő
Beiktattam egy olajcserét, előbbre hozva a gyárilag megadott 15 ezres intervallumot. Selenia Star P.E. és gyári szűrő került be. Egyúttal a beázó jobb oldalindexet gyári újra cseréltem.
43309 km
Az autó eleje kopogott, szerencsére csak a stabrudakat kellett cserélni. A légzsák visszajelző random világított, a legváratlanabb helyzetekben és ideig. Már az összes csatlakozót átnéztem, WA 40-eztem, de aztán kiderült, hogy a csomagtartó jobb oldalában lévő volt a bűnös. Valamint az üzemanyag csövet elkezdte kidörzsölni a toronymerevítő, ide egy plusz gumidarab lett a megoldás. Minden Zé műhelyében került orvoslásra.
Mivel a jobb első csapágy tippem nem jött be, és több alkatrészt nem akartam feleslegesen cserélni, ezért kicsit alaposabban diagnosztizáltam. Felemeltem a kocsi elejét és beindítottam 5- ben megforgattam a kerekeket. Itt a bal első lett gyanús, mert onnan jött a morgás. Hogy biztosra menjek kiszedtem a kerékcsapágyat, és a jobb oldalról kiszerelt gyárit beraktam próba képpen. Megszűnt a búgó hang, tehát meg van a bűnös. Meg is rendeltem ide is az új csapágyat, és kicseréltem, szintén SNR-t kapott.
SNR NTN R160.33 ~30000 Ft
Nyaralás után ideje volt megnézni, mi okozza a búgást. Mivel terheléstől független, sebességfüggő ezért csak a kerékcsapágy lehet, na de melyik? Legerősebben bal1-ben hallani, hátul nem ezért hátsók kizárva. Kormányt rángatva balos kanyarban erősebb, tehát valószínűleg jobb első, mivel az terhelődik olyankor jobban. Kicseréltem, SNR NTN-t kapott. Nem túl bonyolult művelet, legtöbb időt a tengelycsonk tisztítása veszi igénybe. Sajnos nem hozott eredményt, maradt a búgó hang, úgy néz ki nem jött be a tippem.
SNR R160.33 ~30000 Ft
Az e-learn-ben megadott meghúzási módszernek itt sem nagyon látom értelmét. Az oké hogy meghúzatja kb. 150 Nm-re majd vissza kell lazítani ez a golfnál is hasonlóan működött. De ami utána 5 lépésen keresztül következik, hogy húzd megy 70 Nm-el, majd 45 fokkal, majd 300 Nm-el szerintem baromság így széttaglalni. Na mindegy így csináltam.
Összesen kb. 2600 km túra volt. Sajnos nem teljesen eseménytelen, Szerbia déli részén egy erőteljes sebességfüggő morgó hang jelent meg. Úgy néz ki rászóltam a kerékcsapágyakra a 200000km-es poénnak szánt posztommal. Ettől függetlenül haza hozott az autó, és as nyaralás is príma volt.
Hossz bordás szíj feszítője megadta magát, el ferdült a futópályája és le szakította a szíj szélét, később aztán le is dobta.
Új Dayco szíj + vezető és feszítő görgő
Szerelés közben kiderült hogy a jobb féltengely külső gumi harang kisebbik bilincse nem szorít igazán és nyomott ki zsírt.
Először feszíteni próbáltam a bilincsen, majd el tört úgy hogy kapott egy újjat.
Kuplung pedál nem jött fel teljesen, hiányzott a rugó és a vég.
Ez pótolva lett.
Esedékessé vált az éves szervíz olajcserével, plusz a műszaki is lejár októberben. Bosch Gombos szervízt ajánlották, úgyhogy kipróbáltam. Átvizsgálták, levizsgáztatták. Elöl cserélték a féktárcsákat meg a betéteket is, ami megdobta kicsit a számla végösszegét. Amúgy korrekt volt a kiszolgálás.
Szervizkor észrevett hibák orvoslása:
- Első féktárcsa és fékbetét csere
- Kézifék kötél cseréje
- Vezetőülés bowdenjének cseréje szakadás miatt
- Csomagtér teleszkóp cseréje
- Első féltengely szimering cseréje
- Váltóolaj csere
- Futóműállítás
Km: 147 688
1
471