Blog

>> SzervizL.A.Z. // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-09-19

Hosszabb ideje nem jegyzeteltem be ide a történéseket, rengeteg dolgom volt / van a 166 csoporttal és az Alfás Barátokkal a FB-on . Tehát :

VOlt azóta 3 olajcserém, januárban a Fiat Ring-nél nagynyomású felújítás, lengőkarcsere elöl, hosszbordás , görgőkkel, feszítővel, vezérműszíj a görgőkkel, mind cserélve . Nem mvoltam elégedett, Gyula barátom kicserélte a két felső lengőkart . Kokos László felújította a komplett farát , kicseréltük mind a 4 lengéscsillapítót és a rugókat is . Kapott zsírúj generátort is a nyáron. Közben sikeresen lement a 166 találkozó Augusztus 11-én , a Tiszaföldvári fürdőben . Képeket hamarosan feltöltök egy új blogbejegyzés alatt . ! Most a 3. futóműbeállításra készülök, mert itt Szolnokon egyszerűen mindenki fasz hozzá , ezért elutazom Szekszárdra , ahol már "láttak ilyet " :D . Tegnapelőtt egy teherautó felvert egy kavicsot a szélvédőmbe , a csere a héten meg lesz ejtve.

 
>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-09-19

Nem égett a tolatólámpám és nem mutatott képet a tolatókamera. A kapcsoló volt rossz.

 
>> SzervizGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2018-08-30

Sikeres műszaki vizsga. Újabb 2evre hivatalos az autó. Továbbra is hibátlan.

 
>> SzervizBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2018-09-18

A téli leállás előtt ma volt egy átfogó ellenőrzés. Minden rendben. A klíma annyira jó hogy 4 fokos levegőt tud fújni a ventillátor.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-09-18

Pár napja elkezdett durva hangokat kiadni a bal első ablakemelő. Recsegett, ropogott, fémes súrlódó hangot adott. Tegnap szétszedtem. A bovden "szőrösödött ki" 2 helyen.
A Bárdinál tudtak délutánra prezentálni alkatrészt, így onnan szereztem be.
Tegnap eljátszottam vele egy bő órát, mire szét mertem annyira szedni, hogy látszódjon mi a baj. A mai szerelés már gyorsabban ment.
Mivel a zárólemezt is le kell venni, így az is új tömítést kapott, ezzel kiiktattam egy potenciális beázási pontot.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-09-18

A történet rögtön egy dupla szívással kezdődött... történt ugyanis, hogy a kiírt szept. 15.-i dátumra pár napja készülődvén, jött a hír, hogy a páromnak pont aznapra kollégás családi napot szerveztek... király... Eljött a nagy nap, irány az M7 Nagykanizsa... ám ez Bözsinek nem tetszett, így még Velence előtt egyszer csak egy fékezés alkalmával elvette a fékrásegítést úgy 130-140-nél. A fékpedál, mintha kőből lenne... szép óvatosan kigurultam és lassítgattam az első kijárathoz, ami a velencei volt. A parkolóban kicsit kutakodtam és mivel minden jónak nézett ki, lehúztam a vákuumcsövet és sajna egyáltalán nem szívta be az ujjamat. Nem vállaltam így a hosszú utat, ezért inkább óvatosan haza poroszkáltunk az országúton 60-70-el. Szerencsésen hazaértünk. :)
Az érdekes a dologban, hogy valamely okból kifolyólag, bár folyamatos olajzást kap a szivattyú, mégis a tengelykapcsolatnál el tud nyalódni. A vezérmű tengelyről kapja a meghajtást és olajzást. Talán meg tud akadni egy pillanatra és annyi elég is neki, mikor már a sokadik kis akadás történik... nem tudom, csak gyanítom!
Tegnap kiugrottam Marklarhoz és hoztam egy javítottat, amin ez a nyalódás kis ráhegesztéssel lett pótolva. Sajnos itthon derült ki, hogy bár teljesen megegyezőnek látszik az enyémmel, sajnos a vez.tengely végével csatlakozó rész egy mm-el vastagabb. Tehát van 8 mm-es és 9 mm-es. Az enyém 8, amit meg hoztam persze 9 mm volt. Minderre tegnap derítettem fényt némi próbálkozással és tolómércézéssel.
Ma visszavittem a nagyot és vittem magammal a saccvasamat,hogy méricskélhessek. Szerencsére találtam is egy megfelelőt, amit jól kipucoltam és beszereltem. Szuper lett! Szinte jobb is, mint annak előtte! :)
A régimet elteszem tarcsiba és fölhegesztem, hogy ha esetleg megint kellene, legyen cseredarab.
251.076 km

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-07-10

Valójában már mumifikálódott...

Évekkel ezelôtt apám cserélte volna de beleszakadt neki és bennenaradt.

Májusban Vittorioék kompletten cserélték volna, fújták, melegítették, de csak nem adta magát.

Bontani nem akartunk, ezért maradt még, majd egy városi út alkalmával egyszerûen kilôtt, gondolom az elôzmények hatással voltak rá.

Így a 4. gyertya is új lett, bontás nélkül :-)

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-09-18

Ha először látod ezt a címet, jogosan merül fel benned a kérdés,hogy ez mi a lósz@r.
Én is így álltam a kérdéshez, sosem hallottam ilyen szenzorról.

Be-be dobta néha a ABS SYSTEM failure kódot, kikapcsolta az ESP-t ABS-t, minden velejáró dolgot. Majd eltünt,egy hónapig nem láttam. Aztán KUL elött 2nappal megint bejött, és el sem tűnt. Hát gyorsulás elött nem poén ha nincs ABS. Nagyon nem.
Meg hát amúgy sem.

Kiolvastam ,pörgés szenzort dobott ki, kis nyomozás után rátaltam,hogy mi a bánat ez.
Gondoltam hamar rendelek egy újat, hát erről lettetem ,mert 88-140ezer forint között mozog. Találtam bontott jót 3ezerért. Az kicsit barátibbnak hangzott. Fiat Stilitol a Maseratiig ugyan ez van benne egyébként... Műszerfal alatt könnyen cserélhető, hibatörlés és jöhetett a teszt. KUL elött még beugrott egy pesti hétvége, 450 hibamentes km meggyőzőnek tűnt, és KUL-on is sikerült elég rövid féktávokat venni az autóval :) 5. képen látszik is, épp orra esek :)

Ja és ha már KUL, remekül éreztem magam attól függetlenül ,hogy a reptér milyen körülményeket produkált... Köszönjük a szervezőknek. Az autóm korrektül megy, azzal pedig elégedett voltam :)

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-09-18

Egyik reggel nem indult be...

Bebikáztuk, de kb 30 km után töltés hiányában megállt...

Generátor ház repedt volt, Vittorio megnézte szétszedték és a cserét javasolták.

Új generátort kapott és másnap kész is volt a verda :-)

Km: 260200
Köszi Vittorio!

 
>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-09-17

Nah ez most egy igazi First World problem lesz. Szóval a szárazolás. Egy rendes mosás után egy nagy és egy közepes méretű mikroszálas autó törölközővel egész jó minőségben meg tudom oldani. Ilyen programra viszont csak ritkán érek rá, és nincs is mindig rá szükség. A köztes időben ha a helyzet úgy kívánja, egy lándzsás mosóban simán lehet hozni optikailag az előbbi 80%-át, viszont arról megoszlanak a vélemények, hogy ilyenkor szabad-e kendővel szárazolni, mert a felület ugye nem tökéletesen tiszta, ami karcolásveszélyt jelent. Sajnos nekem az ioncseréltnek hirdetett víz után is foltos marad az autó (3 mosót is próbáltam), a piros fényezésen ez elég szépen látszik is, tehát megúszni sem tudom a műveletet. A feladat tehát adott, érintésmentesen kell szárazolni.

Kezdetben a gyorshajtós módszert alkalmaztam, de sajnos a falcok és az autó hátulja ilyenkor vizes marad. Új megoldás gyanánt a napokban beszereztem egy Makita DUB182Z akkumulátoros lombfúvót. Nem túl nagy teljesítményű (2.6 m3/perc, viszont a szűk keresztmetszet miatt a levegő sebessége 288 km/h), cserébe könnyű vele bánni, mert a mérete és a tömege is kicsi. Fontos, hogy az autón legyen valamilyen hidrofób bevonat, mert csak erről fognak könnyen leszaladni a cseppek. Persze a jó eredmény így is csak némi pepecseléssel jön meg, főleg amikor nem csak egy lapos egybefüggő felületről kell látványosan lefújni a vizet, de azért ki lehet bírni - és cserébe biztosan nem fogják apró karcolások tépázni az autóbuzéria-sérült tulajdonos erre érzékeny lelkét. :)

Bónusz, hogy a poros autón is lehet vele valamennyit javítani, persze csodákat nem tesz, de arra pont elég, hogy a bentről nézve szürkébe hajló motorháztető újra pirosnak látsszon mosás nélkül is. Manapság, amikor minden sarkon van egy építkezés, ez jól tud jönni.