Blog

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2018-09-13

Egy két kúp osztás után a fékem bele faradt a munkába, szét égett és megrepedt. Kauffertől megrendeltük az új tárcsákat, betéteket, lengőkarokat, stabilizátorokat. És egybe ki is lett cserélve.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 159 Berlina // 2018-09-14

Ott kezdődött, hogy a vas elkáromkodta magát: 0238
Ezzel egyidőben vészüzem.
Mivel volt már róla szó, hogy ki kellene pucolni a geometriát, keresve se találhattam volna jobb alkalmat, hogy levegyem a turbót. Ha már lent volt, kapott egy új középrészt is, mert eléggé gatya volt már az is.
Plusz kiderült, hogy a fojtószelepnél kifúj a turbócső. Ezt műanyagos orvosolta, mivel műanyag :-)
Majd egy nagy félnapos legózás következett.
Most olyan, mint amilyennek lennie kell.

 
>> EseményForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2018-09-13

Lassan 2 éve volt az utolsó blog. Azóta túl vagyunk egy generálon (tehát még egy motor ki-be), meg elég sok minden cseréjén/felújításán, több mint fél évet állt is az autó, nem sok kedvem volt pötyögni róla. Majd egyszer rászánom az időt, aztán leírom. Lényeg hogy generál óta 15ezer km elment, szóval bejárattuk a gépet, a továbbiakat meglátjuk, egyelőre bizakodom.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2018-09-13

Hètvègèn egy kis kètnapos tùràt terveztünk jò idő ès hàzassàgi èvfordulò alkalmàbòl.Ùtvonal:Tinnye az üvegtigris forgatàsi helyszìne, Balatonakarattya, Balatonfüred, Tihany, Badacsonytomaj , tàv hossza 520 km. Alfi hibàtlanul tette a dolgàt.Az utazàs elötti szemrevètelezès soràn èszrevettem, hogy a hàtsò kipufogò tartò gumi fèlig szakadt , ìgy azt cserèlnem kell a teljes elszakadàs elött.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-09-12

Újra összeállt a motor. Be indítás után járt egy 20 percig és a buborékok nem jelentkeztek. Még pár dolog van amit megcsinálok és újra az utakon ;-)

 

Elkezdett leválni a lakk, ezért garanciában kicserélték. Köszönet az Autóház Budaörsnek :-)

 
>> Eseménymisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2018-09-07

Szegény autó mit sem sejtve álldogált a házunkkal szemben lévő parkolóba, amikor egy kb. 50 méterről elszabadúlt grande punto nekigurúlt a bal hátuljának. Ajtó/sárvédő/lökhárító:-(. A puntó gazdája fiat szervízbe dolgozik, ott a karosszériás megnézegette és azt mondta 2 hét múlva tudja csinálni, addig kicsit horpadt az autó.

 

Ott tartottunk hogy a magas olajfogyás miatt a Racing helyett kipróbáltuk a Motul-t.
Nagyon úgy néz ki hogy nem az olajon múlik a dolog.
Az elmúlt 2ezer km-en kb. 8-8,5 deci fogyott ebből is. Ráadásul autópályán nem is mentem tehát kiesik a tartós magas fordulatszám is mint ok.
Az innen-onnan szerzett infók alapján nagyon úgy néz ki hogy a dugattyú gyűrűket kell kicserélni. Pontosabban az olajlehúzót. Egyes vélemények szerint a 32310-es motorokba kicsit gyenge lehúzók kerültek.

Egy biztos, akármi is az oka szét kell kapni a motort...
...akkor meg már bármi is lehet belőle.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-09-12

Megejtettük a vásárlás utáni első nagy szervizt:

Amik cserélve lettek:
Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60
Váltó olaj: Tutela ZC 75
Hidraulika olaj: Tutela GI/A
Fékfolyadék: Tutela dot4
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu

Így most már nyugodtan használhatom.

A szervízt egy helyi alfa guru (Rumen) végezte, meg vagyok vele elégedve. Összeírt még egy kis listát, leginkább a futóműben kell ezt-azt cserélni és egy felső motortartó bakot. Egyébként azt mondta rendben van a a kocsi.

Következő a klíma töltés és a gumik cseréje lesz.

A jobb hátsó gumiba kaptam egy szeget :(. A gumis rakott bele egy hernyot, de sajnos nem segített, másnapra ismét lapos lett a jobb hátsó. Egy kicsit félre volt kopva már mind a 2 hátsó gumi, ugyhogy a cseréjük mellett döntöttem.
Km óra állása: 249116 km
Gumi méret és típus: 215/40R17 Ling Long