Blog

>> Tuning és extraArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-09-09

Hogy megtörjem a feketeséget, a Giulietta Veloce mintájára raktam egy kis pirosat az elejébe.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-09-09

- A szelepfedélnél (ami egyben a vezérműtengely felső 180° siklócsapágya is egyben) pasztával tömített/ragasztott, idővel el kezd szivárogni az olaj a gyertyaűr felé. Van, hogy a gyertya kerámiát is ellepi és felér a trafó belógó gumi száráig esetleg a rugós elven működő elektróda érintkezésig, ami gyújtási problémákat (is) okozhat. blog
- Majdnem minden benyával hajlamos a lefulladásra az indítást követő kb. 10 mp-n belül.
"Tikkel" párat mintha gyújtáskimaradás lenne, majd vagy lefullad, vagy nem.
- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés. blog
- Turbó (víz)hűtő kör visszatérő része bárhol eldurranhat, de leginkább a tartály felé visszatérő gumi cső műanyag gyorscsatlakozójánál, ami az előre néző fém csőre csatlakozik a váltó felett. blog
- Turbó olaj etető cső cseréje a 2013-as új cikkszámú újragondolt, hőszigetelt verzióra. Megsül ugyanis a cső és beszűkül belül elzárva az olajat ami turbóhalálhoz vezethet
- Előző cső, motorblokk bekötési oldalán lévő szűrős csavar időközönkénti cseréje v. tisztítása, ellenkező esetben ez is turbóhalálhoz vezethet.
- Egyes meg nem erősített információk és saját tapasztalatom alapján ide tenném az olajszivattyút is mint potenciális problémát, hajlamosak a belső lemez záró csavarok kilazulni, kiesni. Jó hír, hogy nem vesznek el, amelyik kiesik az a teknő alján landol, a többi a helyén lötyög. Szóval ebben az esetben az olajnyomás jelentősen csökken ami következményeit nem kell részleteznem, leírtam a blogomban, erről szólt az elmúlt másfél évem.
- Vezérlésmódosító problémák 150k felett jelentkezhetnek már, de nem annyira jellemző, max. ha az olajpumpával gond van. Sima indításkori kerregéssel jelentkezik, aminek két formája van, az egyik a durván kerregés amit hibajel is követhet, ez a nyugalmi állapotban rögzítő tüske törése, deformációja, felragadása okozza. Ebben az esetben a rögzített vezérműtengely végén lévő VVT tárcsa kézzel, a benne lévő rugó ellenében elforgatható ~30°-ra. A másik hiba az olajkamrák tömítő felületeinek kopása okozta olaj visszacsurgás. Jó olajpumpa esetén ez indításkor ~2 mp-es morgással jelentkezik, rossz pumpa esetén akár 4 mp is lehet amire már vezérműtengely rossz pozíció hiba is jöhet.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2018-09-08

Szabadságom alkalmából volt kicsit időm foglalkozni a verdával . Le akartam cserélni az olajat ,de ez esetben nem volt olyan egyszerü ,mint máskor.
Egyszerüen nem tudtam meglazítani a leeresztő csavart.Szét nyalódott a feje teljesen,felbosszantott,ott is hagytam.De este neten rendeltem új csavart.Másnap friss erővel + kalapács-véső kombóval felvértezve indultam az aknába,pár jól irányzott ütéssel sikerült lelazítani a csavart.Az új csavarhoz nem réz alátét van ,hanem olyan ,amiben van egy kis gumi gyűrű,gyanus ,hogy ez egyszer használatos,majd rendelek még párat.Légszürőt és pollenszűrőt is kicseréltem,gázolajszűrőt most nem.
Ismét alacsony hamutartalmú 40es olajat raktam bele,ami állitólag jobb a blokknak ,meg a turbónak ,mint a 30-as.
Kis érdekesség,hogy nagy kiszerelésben rendeltem az olajat egy német webshopból,igy 20 liter került annyiba kb,mint odahaza 10 liter.. És ráadásul nem egy nagy kannában adták .hanem 4 db öt literesben.A szűrőket is úgy rendeltem legutóbb Autodoctól,hogy 3 olajcseréhez meg van a cucc.Igy legközelebb is csak ki kell venni a szekrényből a cuccokat.
Km állás:283660
Előző olajcsere óta megtett kilometerek száma:11220

 

Tettünk egy 210 km-es karikát a sógoréknál.
Két magassági pontot is érintettünk:
- Guglhupf 778m
- Wenzelanger Sattel 719m - tavaly már megvolt, de útba esett

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-08-30

Menet közben a jött a hibajelzés, hogy a hűtőfolyadék túlmelegedett, motort állítsam le, a mutató 130 fokon felakadva. A kiegyenlítő tartály üres volt. A szervízben kiderült, hogy szerencsére csak egy cső törött el, amit kicseréltek, hűtőfolyadékot utántöltötték, a rendszert légtelenítették.

Egyúttal a bal hátsó tolatóradar szenzort is cserélték, ami hol működött, hol nem, ilyenkor a computer hibaüzenetet dobott.

Jobb hátulról jövő, erősödő kopogó hangnak is meglett az okozója: kutyacsontot kellett cserélni.

Km óraállás: 115988

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-04-02

2 db újszerű (6,5-7 mm) használt nyári gumit sikerült vennem (Continental Contisportcontact 5, 235/45 R17, DOT3716)

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-09-08

Alfi kapott egy garnitúra nyári gumit.Lengőkar is volt cserélve régebben.És elég rég jártam már futóművesnél.Gondoltam ránézetek.Ismik adtak egy jó futóműveshez elérhetőséget.Kértem időpontot.Első körben lukra futottam.A futóművet nem lehet állítani mert úgy össze van gyógyulva.Ez egy helyi szervíz munkájának az eredménye.Amin viszont meglepődtem,hogy másfél óra kínlódás után a szaki nem fogadott el pénzt.Azt mondta nincs beállítva a futómű.Abba maradtunk cseréljek gömbfejet axiallal együtt és menjek vissza.Vagy kicseréli ő de akkor pár napra ott kell hagynom a kocsit.Cseréltem én.Erhardtol jött az alkatrész.Csere közben láttam,hogy jobb oldalon mindkét féltengely gumiharangom szakadt.Mivel volt itthon ezeket is cseréltem.Meg ha már szét van borítva jól átrángattam mindent.Örömmel konstatáltam,hogy a starline felső lengőkarok állják a sarat.50 k körül van már bennük de kutya bajuk.Bónuszként megint el tört a kuplung pedál rugója.Most nem bontóbol vettem másikat.Találtam egy szakit a közelben aki méret alapján legyártotta.Most ujra minden happy.
251000 km

 
>> Tuning és extraArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-09-07

Fujható gumival megfújtam a scudettot, remélem tartós lesz, kapott 5 réteget. Laza másfél óra alatt meg is lett.

 
>> EgyébKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-09-07

Éves bizti

 
>> EgyébKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-09-07

Nexen Winguard Sport 225/40 R18 92V