Blog
Olaj 5,7 liter 5w40 es olajszuro, levegoszuro csere.
196500 miles
Elol es hatul is Continental
Continental Premium Contact 5 205/55R16 elol
Conti Sport Contact 2 205/55 R16 hatul
193000 miles
Elszakadt az uzemanyagtartály tarto, mert teljesen korrodalodott, megoldva úgy, hogy tobbet nem lesz baja, meg a masikat is ki fogom cserelni, mert ketto tartja.
Valamint elol lettek a stab palcak cserelve.(De a 2 eve cserelt stabilizator rud 2 db gumi szilentje(MOOGE) ugy tunik tonkrement, mert a stab.rud kezzel megmozgatva lotyogtott.
Első kerekjarati műanyag burkolatot is cseréltem, mert lyukas es torott volt. Hatsó is szakadt azt legközelebb, de még be kell szerezni egy jó állapotban levot.
Rendeltem egy GPS-t az ebay-en próbaképpen. Kemény 8.473 Ft-ban volt és olyannak látszott, mint a 2xezres, amit itthon vettem és ami nemrég távozott az örök navigáció földjére.
Ma megjött.
Pont azt tudja, amit kell. iGO gyárilag feltelepítve a hozzá tartozó 16GB-os kártyán, még Ausztrália is.
...eddig jó. Teszt holnap.
update 2018.05.23.
Tökéletesen működik. Már a nyitóképet is lecseréltem rajta és a magaslati pontjaimat is ismeri POI-ként.
Történt, hogy egy kedves kollégám szerette volna átvontatni az autót szervízbe, ugyanis kicsit rakoncátlankodott a kuplung. A jelenlétem nélkül rákötött az első vonószemre és az autóra merőlegesen megrántották egy másik autóval. Nem kell mondanom mi történt, a képek mutatják.
A javítást és a fényezést a Bányai's Garage végezte. Ezúton is köszönöm Sanyinak a gyors és hibátlan munkát.
5.szervíz, Olasz Autók Háza, 68582km.
Selenia Sport Power 5W-40, Mann W6014 olajszűrő,Mann CUK23009 pollenszűrő, Mann C15005 levegőszűrő, jobb első ködlámpa csere TYC (eltört a krómgyűrű), motor és TCT szoftver frissítések, klíma fertőtlenítés,első tolatóradar beállítása. Fényszóró beállitás, jobbra hordott a fénykéve...Köszönöm Fehér Tamásnak és Kollégáinak!
Mióta megvan a balatoni nyaraló, többet kell mozogni az autóval. Így bele is pörgött a 140 ezer nagy "hirtelen" :) Megörökítettem az alkalmat, csak kicsit késve :D
Sziasztok.Alfa 156 sw 2002 150 le.Mikor vettem egy pioneer fejegysèg volt benne.Vissza raktam a gyárit ès a multikormány akármeik gombját lenyomva csak annyit csinál,hogy Mute.Elvileg azèrt mert a navigációs rádió való bele cd tárral.Ezt hanyagolom.Marad a fejegysèg ès rendeltem bele egy kormánytávvezèrlőt.A kèrdèsem,hogy van e aki használja így??
Valami érdekes dolog távozik a kipufogóból. Ha valaki ismer valakit, aki látott már valakit, aki hallott valakiről, aki tudja mi ez, az mondja már el!
Videó
A háttérkörülményre nem térnék ki, egyszerűen tény, hogy - eléggé el nem ítélhető módon - csak elöl cserélem télire a kereket amióta kész levizsgázott a verda...
A 2017-es összefoglalóban már utaltam a féltengelyvégi gumiharangok tömítetlenségéből eredő zsírkidolgozásra, ezt a bal oldalon egy évvel (azaz két kerékcserével) ezelőtt már sikerült megszüntetni, legutóbb ősszel egyértelműen csak a korábban felhordott és rászáradt kenőzsír volt a nyári felni belsején, friss zsírkiverődés nem volt látható és a korábban tisztába tett kerékagy-környék is makulátlan volt. Nem úgy a jobb oldalon: a felni láthatóan akár még napokkal előtte is kaphatott "az anyagból"....Mivel szokásosan-történelmileg úgy alakult hogy nem volt időm foglalkozni a dologgal, felment a télikerék mindenféle vajákolás nélkül - annak úgy sem árt a zsír jeligével :-p
A télen semmi érdekes nem történt -leszámítva hogy a jobbos külső csukló eleinte csak váltáskor picit "nyekkent" , később már élesen alászedve és megforgatva "kelepelt" - pont ahogy a "jogelődje" olyan 2004-től 2015 végéig...
Az elhúzódó tél miatt egész későn került sor a kerékcserére - cserébe már jó szerelős idő volt, nem kellett kapkodni... Az akcióra egyrészt anyagokkal (BrigÍciÓ :-), egy tubus féltengelyzsír, félszatyornyi gyerekruha törlőrongynak- gyorskötözőből pedig már az első külföldi hosszútávú vezetési gyakorlatra bevásároltam két százas köteget :-) másrészt taktikailag is jól felkészültem , utóbbi azt jelentette hogy - mivel a "veszek egy féltengelycsuklót és kicserélem azt is" bővített verziót idő-és pénzhiány miatt már korábban elvetettem - próbáltam mindenféle eshetőségre gondolni...
Az ÉLET természetesen mindig felülírja a várakozást és rögzönzésre késztet - most is ez történt, mivel a téli felni csontszáraz volt! Nyilván nem megjavult a csukló, csak elfogyott a (kidobálnivaló) zsír - így rögtön új koncepciók születtek. Alapvetően a "hagyom így és anyagilag/időileg a közeljövőben felkészülök a csuklócserére" és az "OK - zsírozzuk be, de mi van ha megint (a nem sikerült harangrögzítés miatt) teleb..ssza a felnit és az agyat (ez esetben újratakarítás - ami néha szarabbul esik egy alkatrészcserénél mentálisan) és/vagy "nem veszi be a zsírt" (azaz újraszétszedés és csuklócsere) megoldások, illetve következmények közt dilemmáztam - végül a "tett halála az okoskodás" elvén nekikezdtem lesz-ami-lesz alapon...
Nagyon kellemes módon a munkaterület "adta magát" és gyakorlatilag egyik lépésből következett a másik - valahogy emígyen:
-a kerékagy és vidéke takarítása nem egyszerű a sok zeg és zug miatt - ellenben Lengés Csilla alsó 4 csavarját megoldva nagyságrendekkel javul a helyzet - nosza meg is cselekedtem
-a régi gyorskötözőt cserélni akartam, azaz úgyis le kellett szednem - akkor már megnéztem mennyire bontható a gumiharang és hozzáférhető alatta a csukló...
- válasz az előzőre: meglepően jól, a harangot a féltengelyre visszatűrve megtakarítható volt a nagykönyv szerint szigorúan zsírmentesen tartandó, de sajnos a 2015-végi félvakon szerelésnél (bekrepált a garázsvilágítás a karácsonyi hajszában - ilyenkor esélytelen szakembert találni még családon belül is...) agyba-főbe kent felületek mindegyike, a csukló külső felülete és a gumi belső pereme is.
-ezután már nyilván nem hagytam ki a zsírzást, az anyag fecskendővel szépen megtapadt a féltengelyen is - pár injektálás után pedig már tökéletesen megvolt a kiszerelt csukló képe és korrigáltam - ti. a zsírt hatásosan a gumiharang alatti fémbuci (ami szintén egy harangszerű, nem tömör felület) alá-mögé, a golyós mechanizmusba kell bedolgozni
Az "összeszerelés" innen nem volt bonyolult, egyedül arra kellett figyelni - megelőzendő a "patkószög miatt csatavesztést" , azaz hogy az egész szerelés egy fontos apróság elrontása miatt értelmét veszítse - hogy az új gyorskötöző jól és erősen fogjon! Erre ügyelve újra összeállt a csontszáraz kerékagy-környék, következhetett a kellemes kulimunka, a felnik belső oldalának zsírtól, a külső résznek a fékportól (ez amúgy hetente lehetne tkp. csinálni :-p) való megtisztítása. Miután felkerültek a szép tiszta nyári kerekek, jöhetett a próbakör... Először magam sem akartam elhinni, de ahogy egyre többet mentem - ráadásul közben kifejezetten erőltetve az éles, majdnem álló helyzetből hirtelen nagy gázzal indított jobbos fordulókat - nagyon úgy tűnt, hogy a csukló "bevette a zsírt" és a közhiedelemmel ellentében ( kb.: néhány szem házipor bejutása miatt kuka lesz az egész) nem ártott neki lényegesen a finoman szólva is tömítetlen használat... ;-)
Szándékosan nem írtam meg azonnal a posztot, vártam pár hetet - de épp' ma néztem meg alaposan (lámpával és aláfetrengve) a kérdéses területet, egyértelműen megszűnt a zsírkidobálás és a csukó is csendes - úgy tűnik nem csak úgy érzem , hanem tényleg megcsináltam ezt az apró de fontos szegmenst :-)
2
487