Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2018-06-13

Olaj 5,7 liter 5w40 es olajszuro, levegoszuro csere.
196500 miles

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2018-05-23

Elol es hatul is Continental
Continental Premium Contact 5 205/55R16 elol
Conti Sport Contact 2 205/55 R16 hatul
193000 miles

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2018-05-26

Elszakadt az uzemanyagtartály tarto, mert teljesen korrodalodott, megoldva úgy, hogy tobbet nem lesz baja, meg a masikat is ki fogom cserelni, mert ketto tartja.

Valamint elol lettek a stab palcak cserelve.(De a 2 eve cserelt stabilizator rud 2 db gumi szilentje(MOOGE) ugy tunik tonkrement, mert a stab.rud kezzel megmozgatva lotyogtott.

Első kerekjarati műanyag burkolatot is cseréltem, mert lyukas es torott volt. Hatsó is szakadt azt legközelebb, de még be kell szerezni egy jó állapotban levot.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-05-22

Rendeltem egy GPS-t az ebay-en próbaképpen. Kemény 8.473 Ft-ban volt és olyannak látszott, mint a 2xezres, amit itthon vettem és ami nemrég távozott az örök navigáció földjére.
Ma megjött.
Pont azt tudja, amit kell. iGO gyárilag feltelepítve a hozzá tartozó 16GB-os kártyán, még Ausztrália is.
...eddig jó. Teszt holnap.

update 2018.05.23.
Tökéletesen működik. Már a nyitóképet is lecseréltem rajta és a magaslati pontjaimat is ismeri POI-ként.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa GT 1.9 JTD // 2018-05-22

Történt, hogy egy kedves kollégám szerette volna átvontatni az autót szervízbe, ugyanis kicsit rakoncátlankodott a kuplung. A jelenlétem nélkül rákötött az első vonószemre és az autóra merőlegesen megrántották egy másik autóval. Nem kell mondanom mi történt, a képek mutatják.
A javítást és a fényezést a Bányai's Garage végezte. Ezúton is köszönöm Sanyinak a gyors és hibátlan munkát.

 
>> SzervizZoli67 // Alfa Giulietta QV Launch Edition // 2018-05-22

5.szervíz, Olasz Autók Háza, 68582km.
Selenia Sport Power 5W-40, Mann W6014 olajszűrő,Mann CUK23009 pollenszűrő, Mann C15005 levegőszűrő, jobb első ködlámpa csere TYC (eltört a krómgyűrű), motor és TCT szoftver frissítések, klíma fertőtlenítés,első tolatóradar beállítása. Fényszóró beállitás, jobbra hordott a fénykéve...Köszönöm Fehér Tamásnak és Kollégáinak!

 
>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-05-21

Mióta megvan a balatoni nyaraló, többet kell mozogni az autóval. Így bele is pörgött a 140 ezer nagy "hirtelen" :) Megörökítettem az alkalmat, csak kicsit késve :D

 
>> EgyébMartin2.4 // Alfa 156 2.4 jtd sw // 2018-05-22

Sziasztok.Alfa 156 sw 2002 150 le.Mikor vettem egy pioneer fejegysèg volt benne.Vissza raktam a gyárit ès a multikormány akármeik gombját lenyomva csak annyit csinál,hogy Mute.Elvileg azèrt mert a navigációs rádió való bele cd tárral.Ezt hanyagolom.Marad a fejegysèg ès rendeltem bele egy kormánytávvezèrlőt.A kèrdèsem,hogy van e aki használja így??

 
>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-22

Valami érdekes dolog távozik a kipufogóból. Ha valaki ismer valakit, aki látott már valakit, aki hallott valakiről, aki tudja mi ez, az mondja már el!

Videó

 

A háttérkörülményre nem térnék ki, egyszerűen tény, hogy - eléggé el nem ítélhető módon - csak elöl cserélem télire a kereket amióta kész levizsgázott a verda...

A 2017-es összefoglalóban már utaltam a féltengelyvégi gumiharangok tömítetlenségéből eredő zsírkidolgozásra, ezt a bal oldalon egy évvel (azaz két kerékcserével) ezelőtt már sikerült megszüntetni, legutóbb ősszel egyértelműen csak a korábban felhordott és rászáradt kenőzsír volt a nyári felni belsején, friss zsírkiverődés nem volt látható és a korábban tisztába tett kerékagy-környék is makulátlan volt. Nem úgy a jobb oldalon: a felni láthatóan akár még napokkal előtte is kaphatott "az anyagból"....Mivel szokásosan-történelmileg úgy alakult hogy nem volt időm foglalkozni a dologgal, felment a télikerék mindenféle vajákolás nélkül - annak úgy sem árt a zsír jeligével :-p

A télen semmi érdekes nem történt -leszámítva hogy a jobbos külső csukló eleinte csak váltáskor picit "nyekkent" , később már élesen alászedve és megforgatva "kelepelt" - pont ahogy a "jogelődje" olyan 2004-től 2015 végéig...

Az elhúzódó tél miatt egész későn került sor a kerékcserére - cserébe már jó szerelős idő volt, nem kellett kapkodni... Az akcióra egyrészt anyagokkal (BrigÍciÓ :-), egy tubus féltengelyzsír, félszatyornyi gyerekruha törlőrongynak- gyorskötözőből pedig már az első külföldi hosszútávú vezetési gyakorlatra bevásároltam két százas köteget :-) másrészt taktikailag is jól felkészültem , utóbbi azt jelentette hogy - mivel a "veszek egy féltengelycsuklót és kicserélem azt is" bővített verziót idő-és pénzhiány miatt már korábban elvetettem - próbáltam mindenféle eshetőségre gondolni...

Az ÉLET természetesen mindig felülírja a várakozást és rögzönzésre késztet - most is ez történt, mivel a téli felni csontszáraz volt! Nyilván nem megjavult a csukló, csak elfogyott a (kidobálnivaló) zsír - így rögtön új koncepciók születtek. Alapvetően a "hagyom így és anyagilag/időileg a közeljövőben felkészülök a csuklócserére" és az "OK - zsírozzuk be, de mi van ha megint (a nem sikerült harangrögzítés miatt) teleb..ssza a felnit és az agyat (ez esetben újratakarítás - ami néha szarabbul esik egy alkatrészcserénél mentálisan) és/vagy "nem veszi be a zsírt" (azaz újraszétszedés és csuklócsere) megoldások, illetve következmények közt dilemmáztam - végül a "tett halála az okoskodás" elvén nekikezdtem lesz-ami-lesz alapon...
Nagyon kellemes módon a munkaterület "adta magát" és gyakorlatilag egyik lépésből következett a másik - valahogy emígyen:

-a kerékagy és vidéke takarítása nem egyszerű a sok zeg és zug miatt - ellenben Lengés Csilla alsó 4 csavarját megoldva nagyságrendekkel javul a helyzet - nosza meg is cselekedtem
-a régi gyorskötözőt cserélni akartam, azaz úgyis le kellett szednem - akkor már megnéztem mennyire bontható a gumiharang és hozzáférhető alatta a csukló...
- válasz az előzőre: meglepően jól, a harangot a féltengelyre visszatűrve megtakarítható volt a nagykönyv szerint szigorúan zsírmentesen tartandó, de sajnos a 2015-végi félvakon szerelésnél (bekrepált a garázsvilágítás a karácsonyi hajszában - ilyenkor esélytelen szakembert találni még családon belül is...) agyba-főbe kent felületek mindegyike, a csukló külső felülete és a gumi belső pereme is.
-ezután már nyilván nem hagytam ki a zsírzást, az anyag fecskendővel szépen megtapadt a féltengelyen is - pár injektálás után pedig már tökéletesen megvolt a kiszerelt csukló képe és korrigáltam - ti. a zsírt hatásosan a gumiharang alatti fémbuci (ami szintén egy harangszerű, nem tömör felület) alá-mögé, a golyós mechanizmusba kell bedolgozni

Az "összeszerelés" innen nem volt bonyolult, egyedül arra kellett figyelni - megelőzendő a "patkószög miatt csatavesztést" , azaz hogy az egész szerelés egy fontos apróság elrontása miatt értelmét veszítse - hogy az új gyorskötöző jól és erősen fogjon! Erre ügyelve újra összeállt a csontszáraz kerékagy-környék, következhetett a kellemes kulimunka, a felnik belső oldalának zsírtól, a külső résznek a fékportól (ez amúgy hetente lehetne tkp. csinálni :-p) való megtisztítása. Miután felkerültek a szép tiszta nyári kerekek, jöhetett a próbakör... Először magam sem akartam elhinni, de ahogy egyre többet mentem - ráadásul közben kifejezetten erőltetve az éles, majdnem álló helyzetből hirtelen nagy gázzal indított jobbos fordulókat - nagyon úgy tűnt, hogy a csukló "bevette a zsírt" és a közhiedelemmel ellentében ( kb.: néhány szem házipor bejutása miatt kuka lesz az egész) nem ártott neki lényegesen a finoman szólva is tömítetlen használat... ;-)

Szándékosan nem írtam meg azonnal a posztot, vártam pár hetet - de épp' ma néztem meg alaposan (lámpával és aláfetrengve) a kérdéses területet, egyértelműen megszűnt a zsírkidobálás és a csukó is csendes - úgy tűnik nem csak úgy érzem , hanem tényleg megcsináltam ezt az apró de fontos szegmenst :-)