Blog

>> AutóápolásHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2018-05-22

Eléggé el volt hanyagolva a betegségem miatt a belseje az autónak. Most már neki tudtam állni így kapott egy komplett ápolást. Előkerültek a szemüvegtartó kitámasztásához használt kis papírfecnik, amik félévente rendszeresen kiesetek és sose találtam meg őket. De mint írtam az előző blogomba, végre az is meg lett javítva, meg egy kis pénz, pár doboz rágó. Ez mind az első ülés sínje alatt volt. A bőr szépen beitta a bele masszírozott krémet és szép matt lett a színe. Nem volt piszkos, egyedül a vezetőülést kellett kétszer átmosni, hogy szép fehér legyen a hab.

 
>> Autóápolásfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-05-22

Hátsó fékek után belelkesedve felújítottam az első fékeket is. Illetve megtudtam, h nem rontottam el a rendelést amikor szenzoros betétek érkeztek előre.... Ezek szerint a paripa visít ha elkoptak a betétek.... Ettől azért még messze volt de cseréltem a betétet is illetve a nyergek és a patkók is kaptak kis fényt... Nem lakkoztam sem elöl sem hátul. A cél nem az volt h virítson a nyereg, hanem h ahol rozsda van ott szünjön meg létezni... Elöl nem nagyon volt rozsda inkább kosz... Mindenesetre jobb lett mint volt... :)

 
>> SzervizGery83 // Alfa 156 Q4 Crosswagon // 2018-05-22

Kisebb kálváriát követően azért csak összejött. Remélem délután össze tudom rakni a kocsit végre.

 
>> AutóápolásPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-05-23

Az alábbiakat javították/fényezték:

- hiányzott a Ti küszöb jobb hátsó takaróeleme, gyári, fényezésre előkészítve jött (6000 Ft)
- tanksapka alatti jobb felső sarokban a lökhárító sérült lakkozása
- hátsó lökös polír a karcok miatt
- motorháztető visszacsiszolás és polír (matt volt, illetve ez az elem volt fényezve az autón egy banális sérülés miatt még az előző tulajnál, de nem volt tökéletes, most már sokkal szebb)
- motorháztető alatt a két teleszkóp tövében megjelent kis rozsdafolt, ez javítva lett és azzal a fekete anyaggal le lett kenve, amivel gyárilag is volt ott.

Sokat agyaltam a féknyergek fényezésén, jó lenne frissíteni, de egyelőre azt tolom...Nekem speciel a bordós árnyalat jönne be, de most még marad olyan, amilyen.

Első körben le akartam vetetni mindent hátsó feliratot (159, ti, jtdm), mert nagyon tetszik csupaszon, de aztán végül mégis maradtak, talán máskor egy polírral egybekötve...Tetszik így is, úgy is, nem akartam megbánni, hogy levetetem, így nem tettem. :-)

Ami még a közeljövőben vár az autóra:

- jobb első dobbetét csere és váltógomb csere (esetleg bőrözéssel)
- fóliázás
- első féktárcsák és betétek cseréje (februárban cseréltem betétet, de rágyógyul a tárcsára, így indokoltnak látszik a csere)
- fékolaj és váltóolaj csere
- szereztem küszöbvédő fóliát, illetve rá 3M-es fekete fóliát, azt kicserélem elöl kétoldalt, alatta lejavítom a peremet és patent lesz (főleg ha sikerül a fóliát szépen felrakni...:-) )

Ha ezek megvannak, utána egy darabig már csak a kötelezőkre szeretnék költeni...(egy dolgot kivéve, de az nem sürgős...) :-)

Az árban a küszöbelem is benne van. Koszosan fotóztam az eredményt, de aminek kell, az talán látszik.

 
>> AutóápolásPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-05-22

Shadinnak köszönhetően én is kaptam egy kis rugót a zártakarómhoz, így azt már április végén összeraktam, végre ez is megvan. Pár dolgot a fényezésen kijavíttattam, ennek előfutára volt a horpadások javítása. 1-1 kisebb rányitás mindkét oldalon, a tetőn is volt egy horpadás, kb. 30 perc alatt eltűntetve mindegyik. Vettem még egy gyári új dobbetétet, illetve egy váltógombot. Azokat nemsokára kicserélem, a váltót lehet, hogy át is bőröztetem...még kitalálom. A költség csak a horpadások javítása.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-12

Cseréltem ATE betétekre elöl és mentem a próbakörre, Kereszteződésben jobbra, közepes gáz és mintha eldurrant volna a nyomócső jött egy süvítő hang majd egyből utána kopogás a motorban. Megálltam, néztem mi lehet, külsérelmi nyomot nem láttam. Beindítottam és akkor már csak a szelepek felől hallottam egy szabályos kattogó hangot ami nagyobb mint a nagynyomású szivattyú hangja, de kisebb mint amit a turbó elszálltakor hallottam.

Azon agyaltam, hogy az írott progi és a fojtás elvétele szerepet játszhatott-e ebben, vagy csak az a fránya olajozás szűnt meg valamiért.

Vajon mennyivel kaphat nagyobb terhelést a turbó, ha csökkentem a kilépő fojtást?

A kipufogó felrakását követően oda-vissza megjártam Budapestet 5 fővel és attól semmi baja nem lett.

A turbó visít, az egyértelmű.
Kattogás: hengerenként elvettem a gyújtást, nem változott a hangja.
Talán "csak" a hengerfejben történhetett valami.

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-05-12

Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.

2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)

Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.

Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...

>> SzervizMateus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm // 2018-05-21

Hát ez is elérkezett, bár várható volt.
Az utóbbi időben időnként rángatott az autó, amire először azt hittem hogy megint az EGR szelep lesz, aztán Ferke segítségével kiderült hogy eldugult a részecskeszűrő.
A legjobb megoldás erre, hogy az egr-t és a dpf-et kiiktatjuk, ami meg is történt és mivel az első fékek is eléggé oda voltak már, azok is cserélve lettek.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2018-05-19

A mutatványt Csöri végezte. Jól sejtettem ,a remegés oka a tönkre ment féltengely csillag volt. Érdekes ,hogy csak a jobb oldali szokott tönkremenni a tapasztalat szerint. Kellett új gumiharang ,és két új leszorító bilincs.Mondta Csöri ,hogy rozsdás lé jött ki a gumiharang alól,zsír már egy deka nem volt benne..
A régi csapágynak nem volt még hangja ,de ha már megvettem az újat ,az is ki lett cserélve. Hadd újuljon a verda😃
Harmadik tétel a vezérlés csere volt,ebből gyári került bele,vízpumpa is.
Holnap bejelentkezek műszakira ,remélem nem találnak ki valami más hibát.
Km állás: 275400