Blog
Műszakin kiderült hogy végük van a lengéscsillapítóknak, így kapott a gép négy újat, porvédővel. Elöl új a toronycsapágy, hátra viszont nem sikerült új toronyszilentet szerezni, bontottat csinált meg úgy az esztergályos, hogy hosszú évekig nem lesz gond vele. Hátul a rugók is újak. A vezérlés felől szolid cicergés volt hallható, ezért cserélve lett a hosszbordás szíj meg a vezető görgője. Mindezeket egy futóműállítás zárta le. 338000 km.
Köszi Jata a fényeztetést.A felnik teljesen rendbetéve feketére porfestve.Megjöttek a gumik is.Mivel a 159 en bejött a Nexen N8000 igy a 156 is ezeket kapja nyárra.215/45 17 méretben.




Az elso ules szovet volt az autoban. Szerintem sokkal jobb a bor es vettem latatlanban kisse elhamarkodottan egy konyoklo nelkuli valamint oldal legzsak nelkuli kek ulest szettet. Na most volt egy bezs szinu lehetoseg kesobb, amit bevallaltam, pedig a piros volt a cel es az almom, de ez van es ha mar bezs, akkor legyen a karpit is az. Ez sem jott ossze (nagyon sok helyen kerdeztem, de nagyon ritka) igy a regi tobb helyen lyukast es leharcoltat, lecsereltem. Mar sokkal jobban mutat igy.Meg kap bezs szonyegeket...





Meglepő módon két nap alatt végigvittem az összes bürökráciát. Eléggé csodálkozom. Tegnapelőtt voltam a biztosítónál ajánlatot kérni, tegnap visszamentem, mert végülis nem találtam olcsóbbat (K&H-nál kötöttem).
Mára egyeztettem időpontot egy Opel márkaszervizben eredetvizsgára, szóval az is megvolt. Meglehetősen sokáig tartott, több, mint egy órát vártam. Azután, ha már az okmányiroda még nyitva volt, elugrottam oda is. 20 perc (!) alatt végeztem.
Szóval már az állam is elismeri, hogy van egy új autóm. Új forgalmi, a törzskönyvet majd küldik.
Költségek? Vannak:
47.081 Ft - A biztosítás, amit még nem fizettem ki
18.500 Ft - Eredetiségvizsgálat
48.400 Ft - Illeték
6.000 Ft - Törzskönyv
6.000 Ft - Forgalmi
Csöpögött egy szervócső, cserélni kellett.
3000HUF
Régebben írtam már a blogba, így röviden összegzem az eddigieket:
- Egyik nap hazafele úton először csak félig majd rövidesen teljesen beesett a kuplungpedál. Alsó munkahenger cserével megoldódott. A csere közben kiderült, hogy el van repedve a levegő cső, így abból is kapott újat.
- Múlt hónapban elérte a 10000-es csereperiódust, így jött a kötelező olajcsere, szűrőkkel.
- A kellemes őszi időre való tekintettel pedig 17"-ról 15"-os téli kerekekre váltottam, így már nem pattogok mint a nyúlszar a deszkán. :)
Nem fiatal az Alfa, na. Erre utalhat, hogy a múltkori csöpögés megszűntetésével nem értünk az inkontinencia-gondok végére. Egyik reggel, munkából hazafelé eldurrant az alsó vízcső. Itthon vettem észre, hogy az autó orrából dől a víz. Utána pár napot állt a technika, mert a szó szoros értelmében csak aludni jártam haza. Hétfőn fogadta egy helyi szerviz.
Volt bennem félsz rendesen, mert nemhogy ismeretlen helyre vittem a szarolaszt, ráadásul nem is olaszautós műhelybe. Azért ide, mert ez van tőlünk 600 méterre, és a lehető legkevesebbet akartam elfolyó hűtővízzel autózni. Persze indulás előtt beleöntöttem pár liter desztvizet, mert jobb a békesség.
A szerviz összességében kellemes csalódás volt. Még hétfőn csörgött a szerelő a diagnózissal, az árral és azzal, hogy mikorra várható a megrendelt vízcső. Két napra rá mehettem a gépért, igaz csak késő délután, de akkor már belefért, aznap nem kellett autóznom. Persze az elvonási tünetek enyhítésére belefért egy kör. A kidobásra ítélt csövet kérés nélkül is megnézhettem: több apró lyuk is volt rajta, amiken nyomás alatt jutott át a víz. Alattomos dög.
A leengedett víz helyett természetesen új fagyállót is kaptam.
Mivel a rádióm nem visz MP3-as lemezt se, a rengeteg audio CD-vel meg teli a púpom ezért mindenképp megoldást akartam találni. A mini-ISO vezetékes zenelejátszással az volt a baj, hogy körülményes a kábel miatt, és a bejövő hívásnál ki kellett húzni a jack dugót, majd hívás után vissza... Menet közben ez nem vicces.
Próbaképpen e-bayről vásároltam egy Bluetooth-os AUX vevő egységet 1.500 Ft-ért.
Maga a készülék a következőket tudja:
-3.5-es jack aljazon teresztül kiadja a bluetooth kapcsolaton keresztül kapott jelet
-egy feltöltéssel 8 óra üzemidő, tehát nem szükséges a folyamatos tápellátás.
-magát a töltést egy praktikusan rövid USB kábellel lehet megoldani - akár USB-s 12V-os töltővel is -, ami a vevőhöz jár. (utolsó képen töltés közben)
-hatótáv papíron 10m, ami autóban bőven elég.
-lekapcsolódás után, ha nincs kapcsolat,akkor a vevő 1 perc után lekapcsol magától.
-beépített mikrofon a hívásokhoz.
Üzembehelyezése:
a mini-ISO - 3,5mm jack kábelemet, ami megvolt már korábban is, összedugtam a bluetooth vevővel, majd azt öntapadós tépőzáras korongokkal a kézifékkar mellé ragasztottam. Ha szükséges, akkor a tépőzár miatt bármikor le tudom venni és vissza.
A vevő maga nem nagyobb mint egy pendrive, így nem is feltűnő, hogy ott van. Elég diszkrét, de bárhova eltehető, csak a lényeg, hogy a rajta lévő gomb miatt kézközelben legyen...
A rádiót csak át kell nyomni AUX-ra, a bluetooth vevőt egy gombnyomással bekapcsolni. A bekapcsolást egy rövid hangjelzéssel jelzi.
Innentől kezdve az okostelefonon kell egyszer párosítani a vevővel, utána magától mindig felismeri és csatlakozik is.
A telefonon csak el kell indítani a zenelejátszást. A hangminőség teljesen jó, a csatlakozás elég gyors és kényelmes.
Bejövő híváskor, mivel a bluetooth vevőn van mikrofon, csak 1 gombnyomás, és kihangosítva lehet beszélni.



