Blog
Eltelt egy év az autó vásárlása óta.És belegurult 12000 km.Gondoltam itt az ideje egy olajcserének.Mivel az elaforgnál számomra jó áron volt a teljes szervíz szett így megrendeltem.Olaj olajszűrő levegőszűrő gázolajszűrő gyári,pollenszűrő utángyártott.Gondoltam majd egyeztetek a szerelőmmel a csere idejét illetően.Közben lett egy kis kényszerpihenőm.Gondoltam az egyszerűbbeket kicserélem.Kezdtem a pollenszűrővel majd a levegőszűrő jött.Ez annyira jól sikerült,hogy ma lecseréltem a gázolajszűrőt is és az olajat is.Azért ehez kell némi mazoizmus egy ültetett 156 esetén akna nélkül.De kész és happy van.Másik öröm,12000 kilóméter alatt nem kellett olajat utántöltenem.Még a nívón sem látszott fogyás.Alfiban jelenleg 178000 van.
Á, nem értem... Megnézem még nappal is, de pohártartó alapján airbrushhal megszórtam, elvileg színazonos fejegység keretet, jóval sötétebb, mint volt, de így is világosabbnak tűnik villanyfénynél. Sebaj, hamár fújtam bal eső ajtó dekorpaneljét is lefújtam, a sok csukástól kilógott a fehér műanyag a festés alól, most szép fekete. Kicsit rücsi lett, nem az igazi pisztoly már, nagyobbal meg nem akartam ennyit fújni.
Kis update!
Nem katasztrófa, de fax kivan, hogy a művelet alatt eltörték az akkutálca alatti ABS jeladó csatlakozó patentjét, a haspáncélból meg kihagyták a fele kereszthornyú csavart, a kalaposokat meg úgy megtépték mint állat, kettő anyája el is fordult a segédvázkeretben. Akku pozitív ill. a bizti tálca szarul volt visszarakva és meg sem volt húzva. Értem én, hogy húzós meló volt, de ezek egy kis odafigyeléssel abszolválhatók lennének ugyan annyi idő alatt jól is :-(
Ja még egy nagyobbacska alátétet is kipecáztam a haspáncélból...
Plusz a kormány nem egyenes, mehetek futóműveshez is...
Kuplung jól működik...
Kuplung, kéttömegű, kinyomó csapágy és főtengely szimering csere elvégezve Fiat Szabónál. Km. állás: 134330Km
Ha én veszem az alkatrészt és keresek embert aki beteszi, akkor jobban jártam volna, de nem találtam ilyet a környéken. Szabóékat ismerem nagyon régről, inkább bevállaltam több pénzért. Reggel vittem, kaptam csereautót, fél ötre kész volt. Alkatrész gyári, 2 év gar, jelentsen ez bármit is, a munkára meg hat hónap szavatosság van. Ha valami gubanc van, itt biztos el tudom intézni. Jól dolgoznak, ajánlom őket!
Amikor megvettem is már gyanús volt, de jött a "jó lesz ez még egy darabig" szöveg.
Aztán gondoltam egyet és kicseréltem. Miután tudom, hogy így sosem adnám el, még, ha 6 évig is bírta volna a szerkezet, tehát mindenképp le lett volna cserélve az egész, így inkább én élvezzem a jó kuplungot, ne csak az új tulaj :-)
Ideje volt. De tényleg. A kuplung tárcsa nútig kopva. A kéttömegű, bocsi hiányozhattam fizikán az irányok pontos meghatározásánál, minden irányban lógott. A két sonka egymás síkjában lötyögött leginkább, nem úgy ami csattan indításkor meg leállításkor, hanem ami úgy zörög mint az enyém. Nyomott kuplung esetén zörgött morgott, amit nem tudtam hova tenni...
Na mindegy, full szar volt az egész, amit nem gondoltam...
Jelenleg csend honol az autóban, a kuplung puha mint a vaj. Isteni...


Elérkezett a 10 000 km-es olajcsere ideje.
Az alkatrészek listája a teljesség igénye nélkül:
-pollenszűrő
-motortartóbak (immáron mind a négy kicserélve)
-légszűrő
-olajszűrő
-motorolaj
-jobb első külső féltengelycsukló
-hátsó fékbetét + tárcsa
-kézifék bovden teljes csere
-kipufogó tartó gumik
Plusz a legutóbbi blogbejegyzés óta szelepfedél csere. Sajnos a tömítéscsere nem oldotta meg a problémát, továbbra is csöppent az olaj, valószínűleg a műanyag elem elvetemedett. Az "új" már tökéletesen zár. (cserélve nyár elején)
Mint a listában írtam, az összes motortartó és terhelésváltó cserélve, sajnos elég gatya állapotban voltak.
Óraállás a szerviz idején: 225500
Augusztusban, nyaraláskor Hévízre érve hallottam, hogy hangosabb lett az autó. Alá kukkantottam és láttam, hogy a középső dobból kirohadt a cső. Illetve már csak a lehelet tartotta. Aztán másnap menet közben megszűnt ez a lehelet is, még jó, hogy előző nap feldrótoztam a csövet és nem lett nagyobb baj. Mivel az autó nincs napi használatban, csak most jutottam el odáig, hogy megcsináltassam. Sokat gondolkodtam, keresgéltem a neten, hallgattam meg a tapasztalatokat arról, hogy kire is bízzam ezt a feladatot. Végül is a Dinamit kipufogó csapatára esett a választásom. Nem csalódtam, nagyon meg vagyok elégedve velük és a munkájukkal is. Gyorsak, nagyon segítőkészek, türelmesen végighallgatták a hülye kérdéseimet, azt hogy mit szeretnék, aztán mindent elmondtak a kipufogóról, hogy mit miért érdemes és mit miért nem. Leinvitáltak az aknába, az átvizsgálás közben nem fikázták az autót, egy rossz szavuk nem volt! Ott egyből adtak egy árajánlatot és amikor elkészültek fillérre pontosan annyit fizettem. Se többet se kevesebbet. Szóval másnap vittem vissza az autót és hagytam is ott, viszont délután már mehettem is érte. Nagyon szép munkát végeztek és 1,5 év garanciát vállalnak rá. Elmondásuk szerint 5-6 évig nem kell foglalkoznom a kipufogó rendszerrel. Remélem így is lesz. :-)
Cseréltettem a flexi csövet (ez még a gyári volt), tulajdonképpen a katalizátortól hátrafelé az autó legvégéig minden újra cserélődött. Szóval a katalizátor után lett egy kisebb közép dob, után következik egy gázgyorsító és végül a hátsó dob. :-)
Kinézetre szép, hangra halk, alapjáraton egy kis és nem zavaró mormogással. :-)








Ma volt egy kis beszerző körút az érdi bontóban. Hátsó szélvédőhöz gumi tömítés, jobbos ablak kapcsoló, belső venti előtét ellenállás + biztije.
Ózonos klímatisztítás. 15 perc.
Az első futóműben kellett cserélni bal felső lengőkart és még pár szilentet!Kapott friss olajat Seléniát.Első fékbetéteket kézifék kötelet kellett cserélni!A téliesítés is megtörtént új fagyálló folyadék egy vízcső az én hibámból és termosztátháznál az összes gumitömítés most már nincs szivárgás!Nemsokára műszaki!