Blog
Múlt héten előjel nélkül megadta magát a gyári szerelésű akku. Egy 35km-es út után másfél óra állás után indítanám és a műszerek villogtak, a létező összes hibajelzés megjelent, a relék kattogtak, de a motor nem indult. Indító kábellel átindítottuk egy másik autóról, így haza tudtam vele menni.
Gyári akku: Magneti Marelli 60Ah/540A. Mérete: Hossz-240mm, Magasság-190mm, Szélesség-175mm.
Új akku: Exide Prémium 61Ah/600A Mérete:240x175x175mm.
Az új akku 23310Ft volt, a régit 2160Ft-ért számolták be. Itt vettem: Akkucity






Már ugye át lett alakítva nekem nagy fékesre az autó, de sajnos még mindig nem olyan volt amilyennek szerettem volna, ezért gondoltam egyet és rendeltem EBC fekete USR tárcsákat és Yellow betéteket hozzá, 2 hét alatt megjött , felrakás sajnos elsőnek nem sikerült, mert kiderült hogy a betét nem jó helyen fog van 7mm válla, csináltattam új fék konzolt , amit hazahoztam és felraktam ,de így se ment fel a nyereg , a nyeregből és a csonkállványból is ki kellett szednem. Nagy nehezen de felkerült , az udvarból kitolatáskor és enyhe fékezéskor brutálisan sípolt ,de gyorsan elhagyta. most jön a bejáratás , kíváncsian várom.
km óra:240.000








Megéltük ezt is. 10 éves az autó és 80.000. km-rel ünnepeltük meg. Érdekesség az autóval kapcsolatban, hogy a kötelező szervizeken kívül még semmi nem lett megbontva. Futómű is bírja még a strapát semmi nyikorgás, kopogás még a gyári minden. Viszont a vez.mód. kezdi megadni magát, eléggé dízeles hangja van az autónak indulás után, így hamarosan cserélve lesz.

Rossz időt ígértek, de szerencsére nem lett igazuk. Így nyugodt szívvel indultam el otthonról. Ezen a találkozón pont azt kapom, amit szeretnék. Különösen fontos számomra az, hogy nem a mennyiségre alapoz, így nem veszek el a rengetegben más "létszámú" találkozókkal ellentétben és gyakorlatilag mindenre és mindenkire volt elég időm amire szerettem volna időt szakítani. Végül, de nem utolsó sorban, nyertem a tombolán. :) + egy lopott kép a végére, mert nagyon tetszik.





Kétszer rendeltem Kínából ocsó ELM327-t, egyik sem működött. Ezután a nem annyira olcsó, de jól működő, Cartársak által javasolt itthoni helyről szereztem be. Ez tökéletesen működik.
Próbáltam több szoftvert hozzá. Az általános szoftverek nem sokat érnek nekem, mert szeretnék majdnem mindenhez hozzáférni.
A multiecuscan látszik megfelelőnek. Az ingyenes verzióval - várakozásaimmal ellentétben - semmit nem lehet kezdeni. Ezért megvásároltam a licencet. Megéri.
Megadta magát. Felújításra került.
232.000 Km
Végre egy "tuning és extra" bejegyzés, még ha csak két soros is. Laci barátom adott egy kis sárga fóliát, fel is dobta a ködlámpákra. Mivel már sötétedéskor csináltam nem lett valami látványos, kíváncsi vagyok rá nappali fényben.





Változott a terv. Az éjjel nagy vihar volt, reggelre a viharos szél meg is maradt. Az időjósok szerint a nap folyamán az ország közepe felé tart az eső. Ráadásul a Spiderre is ráfért volna egy takarítás, úgyhogy ő maradt itthon, mi meg a Giuliettával indultunk Siófokra.
Az eseményről csak annyit, hogy pont olyan, mint amilyennek egy Alfás találkozót el tudok képzelni.
Ja nem, több is annál, mert a sok finomság (szendvics, kávé, üdítő, jégkrém, pizza, süti) csak a ráadás.
Hazafelé átléptük a 29.000 km-t.








A régi kormányomon nem tetszett a sivár feketeség. Van egy ismerős bőrös Maglódon, részletesen elmondva neki hogy mit szeretnék elkészítette az alábbi remekművet. Nem ugyanaz az árnyalat mint a Momo piros, de nekem tetszik. A kézifék- és váltószoknya is valódi bőrt kapott megfelelő varrással. Plusz pont, hogy a kormányon lévő nyomógombok a legutolsó széria süllyeszett verzióját kapták, igy remélem tartósabbak lesznek mint a seperc alatt elkopós korábbiak.


Kicsit elégedetlen voltam az autó menettulajdonságaival. Nem is az erejét keveselltem, hanem a gázpedál-karakterisztika volt nagyon nyugger. Letapostam tövig, aztán egy másodpercig gondolkozott, mire elkezdett volna húzni. Megkerestem Manky-t, akiről itt már mindenki ódákat zengett. Elmagyaráztam a problémám, de sok szót nem kellett vesztegetnem, tudja a dolgát. Egy már kipróbált és bevált gázpedál-térképet töltött a gép agyába. Ezen kívül 1-esben és 2-esben is jócskán megemelte a nyomatéklimitet. Padlógáznál szintén emelete a befecskendezett üzemanyag mennyiséget és 1,7-ről 1,8-ra növeltük a turbónyomást, így 170-ről valahova 200 ló körülire nőtt az ereje .
Mintha új autóban ülnék. Letaposom a gázt és a kocsi ugrik, mint egy gazella. Előzésnél nem kell sokat gondolkodni. Eddig 2x is meg kellett gondolnom, hogy bele merjek-e menni egy manőverbe, ha jöttek szembe. Most viszont, ha 200 méternél messzebb van a szembejövő, akkor nem kell izgulni, ki lehet csapni az orrát és csak taposni kell. Az eddigi legjobb dolog, ami ezzel az autóval történt, amióta nálam van...
1
434
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- Stelvio
- 159
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV