Blog
Egy kis helyzet jelentés.
A szívósori szelepek sérültek. A hengerfejek már a felújító bázison. A motor gyakorlatilag darabokra szedve. A dugattyúk, gyűrünk rendben és remélem a csapágyak is. Főtengely még megy mérésre. Valószínűleg a csapágyakat ki fogom cserélni.
Önindító és a generátor is át lesz vizsgálva.
Egyenlőre ennyi....




A szerelőm még tavaly mondta, hogy gond lesz a kormányművemmel. Amikor felfedezte a jobb oldali gumiharang környékén az olajködöt, megnézette egy kormányműre specializálódott kollégájával, aki szerint már nincs sok hátra, és ez nem igen javítható darab.
Azt hittem tovább húzom... Május 4-én szerda reggel induláskor és munkába menet alig hallhatóan volt valami fura hang előlről, de aztán el is felejtettem, addig amíg délben el nem indultam újra. Na akkor annyira erős és beteg hang jött előlről, illetve fura kormányzás-érzés, hogy azonnal irány a szerelőműhely. A szervószivattyú panaszkodott, mert a szervóolaj szintje minimum alá esett. A kormánymű bal oldali gumiharangból dőlt az olaj, de a jobb oldali is adta.
Szombatig még használtam, úgy hogy állandóan utántöltögettem a szervófolyadékot. Több, mint 2 litert locsoltam bele. Annyi időt nyertem, hogy utánaolvassak, kutassak, telefonálgassak a témában. Felújítás hazai műhelyben, gyári felújított, új vagy bontott? 6 vagy 7 műhellyel beszéltem telefonon, tökéletesen összezavartak: nem javítható - de igen javítható. Javítás 45 - 160 e Ft-ig. Gyári felújított kormánymű 90-180 e Ft-ig.
Végül szerelőm kormányműves kollégája (aki annál a gyárnál dolgozik, ahonnan a kormányművem való, 2 betűs) azt mondta, ő nem fogna hozzá, mert gyárilag ezt nem szerelhetőnek rakták össze, így kisiparilag bontva és valahogy összerakva sosem lesz ugyanaz. Így szerelőm intézett Trencsikéktől 2008-as, facelift utáni bontott kormányművet, ami bele is került. Ráadásul axiálcsuklóstul, külső kormányösszekötőstől küldték, így van 2-2 tartalék futómű alkatrészem is!
Sokkal passzentosabb lett az autó, végre azt a masszivitást érzem, amit kicsit mindig is hiányoltam, eltűntek az utolsó kopogó hangok előlről, és az időnként érezhető bakkanások, instabilitásra utaló jelek is. Még szükség lesz egy futómű beállításra és szerintem "mozdonyérzés" lesz!
Cserélésre került még:
- jobb oldali belső féltengely gumiharang,
- váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid 78W-80).
Egyúttal az egy éve töltött klímarendszerem ismét feltöltésre került, ezúttal UV festéssel, hogy a szép lassú szivárgás helyére is fény derüljön.



Sikeres autóvásárlás, egy álom valósult meg :)
Az autó Osztrák volt, vezetett szerv.könyvvel. Szerencsére az Osztrák só nem tudta tönkre tenni az Olasz CSODÁT :D
Mindenképpen ki szerettem volna próbálni a teljes felújítás előtt.
Ma mentem vele egy keveset, majdnem könny szökött a szemembe. Mindamellett, hogy iszonyatos műszaki állapotban van, hihetetlen jó volt az a pár méter. Működik a kilométeróra!
A benzint a tankból szívja, ez nagy szó. A fék tökéletes lett!
Szereztem hozzá országon belülről gyári, vadonatúj hátsó lámpákat.
Elkezdett kattogni a féltengely,így ki lett cserélve.
A bal hátsó nyereg dugattyúja nem volt épp szalonképes állapotban, így azt is cserére ítéltem.
Kicseréltük a másik oldalt is, mert a porvédők feladták a harcot, nem kínlódtam felújítással, vettem felújított tökéletes állapotúakat.
- Hátsó gumik cseréje (használt Dunlop SP Sport Max)
- Vezérműszíj (Dayco 94976 ; 199RHPL240HT), feszítő- (Ruville 56036) és terelőgörgő (Ruville 55898), illetve vízpumpa (GRAF PA1085)) cseréje
- Futóműállítás
73 315 km
Mivel műszakilag már egy ideje rendben vagyunk az autoval így mostmár kicsit több figyelmet fordíthatok a megjelenésnek. Kapott egy komplett szövet Ti belsőt(első hátsó ülés + kárpitok), ezüst középkonzollal és egy faceliftes multikormánnyal, és uj plüss szőnyegeket. a kormány még nem működik de rajtavagyok az ügyön :D
a jövőhéten lesz esedékes a gyári küszöb toldat felrakása, az ületetés és ha megjönnek az égők akkor 2 uj első fényszóró is beszerelésre kerül :D


A vétel óta kerülgetem ezt a témát.Egy kulccsal kaptam a vasat,és az sem volt a leg fényesebb állapotban.Külseje elég viseltes,a távirányító nem működik.Kutakodtam minden felé,de nem jártam sikerrel.Azt szerettem volna,hogy ez a kulcs nyissa az autót távirányítóval,és kellett volna mégegy tartaléknak.Bárkit megkerestem ezzel a témával vagy nem tudott mit kezdeni az alfával,vagy alaphangon mondott 50000-et.Plusz olvasgattam és azt szürtem le,hogy az ujratanítás sem feltétlen egy hosszútávu dolog.Így született meg a döntés:veszek egy univerzális bicskakulcs szettet.A bicskakulcs.hu-rol már rendeltem,és elégedett vagyok velük.Lehet elsőre nem ők tünnek a legolcsóbbnak,viszont ők adnak az autóhoz való kulcsszárat.Ha ezt külön számolom,akkor már versenyképes az ár.:)Minőségileg is elégedett vagyok velük.A fél offba 8 éve szolgál a náluk rendelt szett.Ez idő alatt kétszer kellett elemet cserélni és eltört egy kulcsszár.Szóval most is tőlük rendeltem.Ha valaki kedvet kapna hozzá a 13-as számú kulcsszár való a 156-oshoz.Ezzel volt némi bibi.Elvittem másoltatni.Az egyik mister minit üzletbe tévedtem be.A kulcsszár azonban kicsit vékonyabb és keskenyebb mint a gyári.A másolós szerint nem is lesz jó,így nem kért pénzt a másolásért.Köszönet Neki.Hazaérve rögtön le is teszteltem.Az ajtót is és a gyujtáskapcsolót is tökéletesen nyitja.Happy.Van mégy egy száram az ebayon rendelt kulcsházbol is.Ennek a tolla is megegyezik a bicskakulcsossal,csak egy kis csőstiftet kell kiütni és kivehető.Ha valaki nagyon precíz rendelhet ilyet is.1500 píz darabja ingyen postával.Az immochip kényelmesen elfér a bicskakulcsos házban.Egy apró bibi van.Nincs kialakított helye.Így kétoldalú ragasztóval rácuppantottam úgy parasztosan a nyákra.A fél offban is így van a kezdetektő és bevált.A dolog mechanikus része ezzel le is van tudva.Jöjjön az elektronika.Sokat vacilláltam,hogy hova is tegyem a vezérlőt.Amit én eddig láttam ott mindenki vagy a bizti táblánál vagy a kesztyűtartó fölött talált neki helyet.Nekem viszont nem nagyon volt kedvem a gyári kötegből keresgélni a megfelelő szálakat.Pluszt minuszt keríteni,no meg az index szálat is elő kelett volna kotorni.Kicsit utána jártam a gyári rf vevőnek.Kiderült ott minden szükséges vezeték elérhető.Ez a szedánban a kalaptartó alatt fészkel,míg az sw-ben ha minden igaz a csomi jobb oldalán.Elég vékony vezetékek mennek oda.A vezérlőt tuti elbírja,de mi a helyzet a nyitás-zárás és csomagtér nyitás funkciókkal.A nyitás-zárásnak csak jel kell,ezzel nem lesz gond.A csomagtér nyitóhoz viszont elég combos vezeték megy a többihez képest.Végigkövettem időt energiát nem sajnálva.Tulajdonképpen szétdúrtam a fél autót.De ami a lényeg,a vezérlőtöl csak jel kell neki.A reléje a gyari vevő mellett van.Így tuti elég lesz a gyári betáp.Ha valaki belevág így elégséges csak a szükséges 1 darab kárpitot levenni,hogy hozzáférjünk a gyári vevőhöz.És akkor jöjjön a lényeg,a bekötés.Én nem vágtam szét a gyári vezetékelést.Kb 20 centi hosszan szétbontottam a köteget.A megfelelő szálat kb 1 centi hosszan megblankoltam,rátekertem az én vezetékemet és leforrasztottam.Utána kapott egy alapos szigetelést.Az egyik képen látható a gyári vevő lábkiosztása.Ezt annyival egészíteném ki,hogy a 10-es láb nálam nem üres.Onnan kap jelet a csomagtér nyitás.Mellékelem az általam vett szett bekötését is.Túl nagy eltérések nincsenek ezek közt sem,de mindenki ellenőrizze le az általa vásárolttal.Néhány szó a bekötésröl.A táp plusz minusz adja magát.Ezzel nem nagyon lehet mellélőni.A gyujtás pozitívot én nem kötöttem be,mivel azokat a funkciókat amikhez kell én nem használom.A nyitás zárás negatív jellel megy.A fehér és fehér-fekete szálakat testre kötjük.A sárgát a 6-os lábra,a sárga-feketét az 5-ösre.A csomagtér nyitásnak is negatív jel kell esetünkben.A rózsaszín vezeték megy a 10-es lábra.Még az index villogtatás van hátra.Szomorúan konstatáltam,hogy gyárilag ennek is negatív jel kell,az én vezérlőm viszont pozitívat ad ki.Épp letettem erről a funkciórol,mikor beugrott,hogy van itthon valahol egy 12 voltos nyákrelém.Gyorsan be is kötöttem.A behúzó tekercse kapott egy testet.A pozitívot a bicskakulcsos vezérlő barna szála adja.Az egyik záró éritkezőre rákötöttem a testet.Ezt adja ki a gyári vevő 1-es lábára.És ezzel meg is van a bekötés.A felesleges vezetékeket én kiszedtem a bicskakulcs szett csatlakozójábol.A köteget szépen összebandázsoltam,és felkötegelőztem a gyári vevő tetejére.Ha valaki valamiben nem biztos sose probálgasson úgy hogy összeérinti a vezetékeket.Mindíg közbe kell iktatni egy fogyasztót.Én egy 12V 5W-os izzót használtam erre.Így nem okozhatunk zárlatot,viszont minden működik az izzón keresztül is.Hát nagyjábol ennyi.Jó kendácsolást a vállalkozó kedvűeknek.



