Blog

>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-22

Mivel az első lökhárítóra előzőleg felfogatták a műanyag rendszámtartót, ezzel azt sikerült is szépen tele furkálni, így a kisebb méretű rendszám matricát el is felejthettem.
Fórumokat olvasgatva többen ajánlották a felragasztást két oldalú (persze nem hagyományos) ragasztóval. A Piktorban sikerült is vennem amit kimondottan ehhez ajánlottak, kb 25 mm vastag, így 3 csíkban el is fért egymás alatt és - 2 hónap elteltével -tartósnak is bizonyul.

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-20

motor hibátlanul indul, hidegben (-1 fok) és meleg motornál is, a teljesítmény a 105 lovas szívó Seat-om után több mint kielégítő, Dynamic módban meg eszméletlen és a fogyasztás is meggyöző ilyen teljesítmény mellett, városi használat 7,5 - 8l.
Az alapjárat hideg motornál nekem szokatlanul magas 1200 körüli, ilyenkor meg-megszolalnak a műanyagok a beltérben, egy idő után meguntam és megnéztem honnan jönnek a zörejek, az egyik a kalaptartótól a másik a diagnosztikai csatlakozó fedő borítástól és egy a hátsó ülésen lévő gyermeküléstől ahogy a bőrülésen nyiszorog :) az utolsóval nem is, de a másik kettőt sikerült elnémítanom némi kábel szigetelő és öntapadós szigetelés segítségével.
A váltó hidegen kicsit nehézkes főként a kettes és a hármas fokozat, váltóolaj csere sokat segített.
Ami még gondom volt, hogy a gyári beépített navim nem működött, nem talált műholdat. Jeki tanácsára megnéztem a csomagtér ajtó kukacaiban a kábeleket és a bal oldaliban találtam is egy sérült vezetéket, javítás után még mindig nem működött, míg nem egy hosszabb út közben 8-10 műhold találat és a navigáció üzemel. ?????.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-04-08

2016.04.08.-án vettem át az autót (122xxx km) a jármű külföldről behozott 1 gazdás, 2011-es. Szervízkönyv ide vagy oda mivel használt az autó és a szervíz háttér kérdéses volt számomra, aminek szükségét láttam cserélve lett. A cserélt alkatrészekbe részben az eladó is beszált (Opel Nádor)
A csere alkatrészek: motorolaj+szűrő, fékolaj, fagyálló, komplett vezérlés, külső ékszíj, levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertya, váltóolaj.
Az autó fényezése csodaszép, egyedül a vezető ülés felőli ajtó volt újra fényezve, ez a helyszínen végzett állapot felmérésből látható.

 
>> AutóápolásSecu // Alfa 147 1.9 JTD 16v // 2016-05-09

Tegnap jó időre való tekintettel nagytakarítás volt. Többen jelezték, hogy a bőr ülés ápolására van a Deichmann-ban bőrápoló, így hát vettem egyet próbából. Felvitel után, jól áttörölve nagyon szépen felerősítette a bőrt, sokkal jobb volt tapintásra is és mellesleg az ára sem horribilis.

Emellett a héten megjött a várva várt AUX - Jack csatlakozó (Aliexpress). Nem akartam rontani az összképet másik fejegységgel, így e-mellett döntöttem. A csere gyorsan ment, és CHANGER üzemmódban (Bekapcsoló gomb majd SRC gomb) tökéletesen szól. Jelenleg csak egyszerűen a műszerfal alatt van kivezetve, később valószínűleg fel lesz hozva a műszerfal tetejére valami kevésbé látható módon.

 
>> EseményMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2016-05-09

Ma elkelt. Remélem jó gazdája lesz! :D

 
>> Tuning és extraGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2016-05-09

tempómat utólagos beszerelése
kar: 12 000 ft
műanyag burkolat: 3 000 ft
kábelek+ gégecső + szigetelőanyag : 3 000 ft
A tempómatot haverommal szereltük be úgyhogy a munkadíj költségét megúsztam
km: 169 740

 
>> Egyébyani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-05-09

A könyöklőn sajnos megjelentek a használatból eredő kopások, így cserén kezdtem gondolkodni. Mivel a fekete sportüléseken piros színű a hímzés, adta magát a lehetőség, hogy a többi bőralkatrészt is hasonló design szerint készíttessem el. A váltó szoknyát már korábban cseréltem, mert ki volt szakadva.
Annak szétszedése a következő: A szoknya hátsó oldalán a takaróelem alá kell nyúlni, és finoman felfelé húzva a rögzítő patentek kipattannak. A szoknya gomb alatti részén a patentot és a tépőzárat kioldva a váltókarról kibújtatható, Ez után a két csatlakozó le kell húzni és kivehető az autóból. A szoknya keretről történő eltávolítása nekem elég problémás volt. A szoknya vissza van hajtva egy belső peremre, majd egy peremmel van arra rászorítva, amit oldalankét két műanyag karom biztosít.
Ezeket kellene úgy kipattintani, hogy ne törjenek le. Ez volt a harmadik 159 váltószoknya amit szétszedtem, de eddig egyszer sem sikerült ezt az akadályt megugranom. A csere értelemszerűen fordítva történik. A letört karmokat rövid csavarokkal pótoltam, amelyek a perem és a keret közé tekertem be.
A kézifék szoknya egy egy keretre van ráfeszítve, ezt kell kipattintani. és a patent oldása után azzal együtt eltávolítható. Elég a két oldalát és a tetejét kipattintani, mert alul csak egy megvezető rész van.
A könyöklőt két csavar rögzíti és csak a felső rekesszel együtt lehet kivenni.
A váltógombot a kupak alatti csavar rögzíti. A kupakot vékony csavarhúzóval a bőr és a kupak között lehet óvatosan kifeszíteni. két kis körömnek kell kipattannia.

 
>> EgyébZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-05-09

Ismét egészen jól fogyaztott az autó. :-))
951,1 km-re tankoltam 68,8 litert, ami 7,02 liter / 100km-re jött ki így az autó computere is elég pontos értéket mutatott.
Ebből kb. 600km munkába és hazajárás, a többi pedig egy Budapest - Szarvaskő - Noszvaj - Bogács - Budapest kirándulás.

 
>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-08

Egy ideje már nem írtam blogot most pótolom az elmúlt 2 hónap eseményeit röviden:
Újra letelt 10 ezer km így megkapta a Selenia 10W-60 Racing olajat, Mannfilter szűrőt.
Kicsit újítottam a motortérben is, fúrógépbe fogható drótkoronggal lecsiszoltam a trafósor fedelet (nem tudom mi a hivatalos neve én így hívom:)) és újra írtam pirossal az "Alfa Romeo" feliratot, következő lépés a hátsó rész amit úgyis le kell majd vennem mert a trafókat szeretném ellenőrizni. Még mindig kicsit rángatós az alapjárat így most trafó-ügyben nyomozok:) Tegnap az első hármat leteszteltem ,lemértem, átnéztem nincs repedés ilyesmi...sötétben vizesen sem húz át szóval jónak gondolom. Majd a hátsókat fogom előre rakni és hasonló módon megvizsgálom őket. ->Update: megtörtént a csere, hátsó 3 trafó az első hengersorba, megvizsgálva...rendben vannak!
Kipróbáltam pár napja egy új légtömegmérőt is de nincs változás így nem az lesz a gond, a régivel és újjal is ugyanúgy viselkedik az autó és a multiecuscan-el mért adatok is ugyanazok. Elég nehéz volt kivenni a régit , a csavarok be voltak rohadva már ,így most új csavarokat is kapott.Volt TPS reset, fojtószelep tisztítás is. Tervben van Koni állítható gátlók vásárlása:) Szóval röviden ennyi történt...amúgy nagyon jó érzés még mindig ezzel az autóval járni, imádom a hangját és ahogy megy, nagyon jól gyorsul:) nem lehet megunni :)) Nem készült mindenről fotó, de amiről csináltam az feltettem.

>> SzervizTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2016-05-03

Nyomáspróba után kettő darab tömítés cseréje és gáztöltés munkadíjjal együtt.