Blog

>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2016-04-26

Ma meg volt az éves kis szerviz, a szokásos Castrol Edge meg a szűrők cseréje. Kivéve a gázolaj szűrőt, azt majd jövő ilyenkor cserélem. 335800 km.

 
>> AutóápolástrxAlfa // Alfa 156 SW 1.9 JTD 140LE // 2016-05-01

Sikerült szereznem végre új emblémákat a kocsira. Szegénynek szemből teljesen le volt kopva a jelvénye, bár volt egy megjelenése arany színű orral is, de akkor is időszerű volt felfrissíteni az ékszereket. Nagyon megtetszettek a Giulia ihlette fekete emblémák, ezért ha már egy árban volt a simával, gondoltam kipróbálom, kicsit aggódtam, hogy majd mennyire illik a kocsihoz, de végülis nagyon bejön így.

A szerelés könnyen indult, aztán csak megfeneklett. Az elsőt kicseréltem 10perc alatt, mondom frankó. Először is egy hegyes és éles kicsi méretű késsel nagyon óvatosan elkezdtem a peremét felemelgetni a fémlemeznek, így haladtam körbe, majd egyre beljebb jutva a ragasztó egyszer csak elengedett. Ahogy azt elképzeltem. Tökéletes. Tisztán elvált a műanyag talptól a régi kiszuperált jelvény, jött egy kis tisztogatás, majd marha óvatosan az öntapadós felével felillesztettem az újat.
Jött a hátsó. Másabb a felfogatás, nem fogja körbe semmiféle krómkeret, egyszerűen csak kiemelkedik a kocsi síkjából. Reméltem, hogy az elv ugyanaz, így nekiláttam a munkának. Óvatosan alányúlkáltam, de már ez sem volt egyszerű annyira feszes és stabil volt a történet. Kezdtem aggódni, hogy más a technika alatta, esetleg valamit még csavarozni is kell hozzá a csomagtérajtó másik oldaláról. Minden esetre rámsötétedett és nem volt mit tenni visszavonultam. Egész este leírásokat vagy videókat kerestem a témában, de semmi konkrétumot nem találtam. Aludtam rá egyet és másnap újra nekiláttam. Az arzenált kiegészítettem egy sokkal laposabb késsel, amivel nagyobb felületen tudok alányúlni egyszerre, és indulhatott a feszült, precíz játék. Nagyon óvatosan és hosszú percek árán, de megadta magát. Annyi volt a különbség és a kihívást jelentő tényező, hogy most jött az emblémával együtt a műanyag talp is, amin volt két pöcök amivel kapaszkodott a csomagtérajtó felületébe. Nagyon szépen és sértetlenül kijött egyébként, de az idegek harca volt, tényleg. Kis meló még volt a fém lapkát különválasztani ettől a műanyag talptól, de a többi már adta magát. Most a végeredmény magáért beszél.

>> SzervizGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2016-04-29

Ha a km nem is, de az eltelt idő megkövetetle, hogy kicseréljük a vezérlést. Gyári alkatrészek kerültek bele szigorúan! A vezérlés nem játék, így az utam Csörgő szervizbe vezetett. :)
A szerviz időpontja szerencsére jó napra sikeredett. Mindhárom beállóba Giuliatta állt. :) Ritka látvány volt, főleg úgy, hogy az egyik fekete is QV volt. :)
Ami cserélve lett:
- Vezérműszíj
- Szíjfeszítő
- Vezetőgörgő
- Motorolaj-ó, Selenia sport power 5W-40
- Olajszűrő
- Pollenszűrő
- Fékfolyadék
- Klímatisztítás

KM állás: 20775

 
>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-04-29

Jobb-Bal első felső lengőkarok (TRW)
Bal alsó lengőkar (TRW)
Bal első kerékagycsapágy
Jobb hátsó kerékagycsapágy
Kézifékkötelek
Jobb Bal Hátsó kereszt lengő(hátsó)
Bal első kormány összekötő

Munkálatokat Erdő Ati végezte (Szentbalázs)

km óra : 233.000kM

 
>> SzervizTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2016-04-16

Elaforgtól rendeltem szervíz szettet. Selénia 20k + szűrők.
Km állás: 142625.

 
>> SzervizSümi Z // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 8V 88kW // 2016-04-29

A klíma panelen a hőfok villogott mostanában, meg egy kicsit büdöset is fújt így indokoltá vált egy klímás felkeresése. A korábbi klíma szervíz 2014.08 hóban volt Németorszaágban a matrica szerint. A rendszerben 115g volt a 460g helyett. Most a rendszer feltöltve és fertőtlenítve.
Óraállás 137.820km

 
>> Egyébatis_166jtd // Alfa 166 2.4 Jtd // 2016-04-29

A háttámla hátsó borítását aluról fogja két csavar. Kicsit meghúni legelé utánna az egészet kifelé egy kicsit domborítva. Ezután előtűnik a deréktámasz motorja /felső/ és a háttámla állító motorja/alsó/. A deréktámasz egy bowdent húz össze illetve engedi szét.

 

Kb. 2 hónap alatt az alábbiakat csináltam meg eddig:

Karosszéria:
-motorháztető zsanér hegesztés (mindkettő törött volt), festés, csapszeg zsírzás
-gumiabroncs peremek tisztítása, letömítés folyékony gumival, hogy ne kelljen naponta fújni, könnyebb mozgatni is. Gumis csinálta.
-csomagtérajtó teleszkóp pótlás, új (Moliton)
-3db első sárvédő beszerzése
-gyári váltógomb és szivargyújtó
-első kisméretű, gyári Alfa embléma beszerezve!
-teljes külső-belső takarítás
-biztonsági övek igazítása, mostmár normális erővel visszahúz
-jobbos műanyag kifli sárvédő és hűtőrács közé

Elektronika:
-gyújtáskapcsoló 2db gyári kulccsal
-olajnyomásműszer jeladó saru csere, tökéletesen működik (hidegen 4 bar, melegen 1 bar alapjárat)
-első fényszórók működésre bírása, sikerrel

Motor:
-motortér porszívózás, mindenhol
-4db új Champion gyertya
-vezérlés beállítása (mindkét oldalon el volt rakva 1-1 foggal, mert az idiótája nem a T-hez, hanem az I-hez állította)
-olajcsere, Champion szűrővel
-1db hengerfejcsavar pótlás a balos hengerfejből, ehhez hengerfej le, törött darab kihajtása, új hengerfejtömítés és vezérműház tömítés, szelephézag állítás mindkét fejben
-egy 80-as évek eleji Nissan gyújtáselosztója volt ráhenkölve. Ideiglenesen vettem hozzá új osztófedelet, megszakítót és kondit. Stroboszkóppal gyújtást állítottam.
-később gyári Bosch elektronikus gyújtáselosztó beszerzés, beépítés, ehhez is új Beru osztófej, új leszabályzós rotor
-hajtókar csapágysor csere, új kartertömítés
-második olajcsere
-új, gyári kartergáz elosztó beépítés, 1db új kartergáz gumicső
-légszűrőház takarítás

Hűtőrendszer:
-új Valeo vízhűtő beszerzése (nem volt benne egyáltalán)
-új ventilátor kapcsoló
-új Impergom kiegyenlítőtartály (porladt a régi)
-néhány új vízcső
-új hűtőtartó gumigyűrűk alulra-felülre

Üzemanyagrendszer:
-szívatóbowden pótlás, gyárival megegyező utángyártott húzókával
-tervben van a tank leszerelése és kitakarítása, benzincsövek cseréje, AC pumpa jó.
-új benzinszűrő a tanktól
Eddig kannából járt a motor :)

Fékrendszer:
-4db féknyereg felújítása, dirib-darabra szedtem, tökéletes lett, a belső nyergek is!!!!!!!!!!!! Kézifék tengelyek takarítva, kenve. Az egyik hátsó nyereg kapott 2db vadonatúj dugattyút, a többinek egyáltalán nem volt baja, minimális polírozást kaptak.
-az egyik első nyereg kapott egy új menetes dugattyúállító fogaskereket az itthon lévő rossz 75-ös nyergeimből, mert valaki rendkívül okos szétfeszegette és letört az egyik foga
-új gumi fékcsövek
-a hátsó fékerőelosztótól hátrafelé új réz fékcsövek gyártatása és beépítése
-új légtelenítő csavarok mindenhová
-új hátsó fékbetétrögzítő készlet
-2db új hátsó féktárcsa
-vattaúj Ate fékbetétek előre-hátra
-első betéthézag állítás

Kipufogórendszer:
-új középdob és hátsódob
-új bilincsek, felfüggesztő gumik

Kuplung:
-főhenger+munkahenger felújítás, légtelenítés, új összekötő cső a tartálytól
-tárcsa nem ráz zárás közben, tökéletes!

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-04-28

Sosem fogok megérteni egy bizonyos típusú embert. Azt, aki úgy ragasztja fel a hónapos vagy ne adj' Isten 10 napos autópálya matricát, mintha annak az örökkévalóságig ott kellene lennie. Előző autómmal és ezzel is így jártam. Tele volt ragasztva matricákkal a szélvédő, de úgy, hogy látszott rajta tökéletesen akarták felsimítani.
Könyörgöm, ez nem fólia! Itt épp az a lényeg, hogy utána le kéne tudnod könnyen szedni. Én mindig 4-5x a ruhámra tapasztom felrakás előtt, hogy szedje össze a szöszt, ne tapadjon annyira és könnyebb legyen utána leszedni.
Láttam a matricákon, hogy némelyik már volt kapargatva, de aztán feladták a küzdelmet velük. Én a jól bevált módszerhez folyamodtam. Egy forgalmon kívül lévő bankkártya (vagy hasonló műanyag kártya, netán spakli) kaparónak és izopropil-alkohol ragasztó oldónak (ez utóbbit még anno számítógép tuningos korszakomban vettem a hőcsatoló paszta eltávolítására a processzorokról).
A művelet elég időigényes és sziszifuszi munka. A ragasztást elvégző mellett egy másik bűnöst is terhel a felelősség, akinek szintén sokat csuklott az édesanyja, miközben serényen dolgoztam. Ez pedig a matrica gyártójáé.
A következő a helyzet: Van egy matrica, amit le kéne tudnod szedni a szélvédőről érvényességének lejárta után. De ez a matrica egy olyan ócska minőségű anyagból van, hogy ha megpróbálod lekaparni, véletlenül sem jön le egyben, hanem folyton kis csíkokra szakad, nehogy le lehessen szépen húzni. Körömmel és a már említett műanyag kaparóval kell kínlódni, hogy nagy nehezen le lehessen szedni, de í]y is elég nehéz munka. Ez az első fázis.
A második fázis a "jó minőségű" matricáról az üvegen maradt nagy ragasztófolt eltávolítása. Ehhez kell az oldószer, az izopropil alkohol. Én ezt egy sima konyhai papírtörlőre fújtam, eléggé átnedvesítve azt és felkentem a ragasztóra. folyamatosan törölgetni kell, amíg alkoholos a törlőkendő és egyszer csak amikor elkezdi feloldani, simán eltűnik a trutyi. A kocsi kárpitját az üveg alatt leterítettem, hogy ha netán lecsöppenne az anyag, akkor ne marjon bele foltot.
A végeredményt a képeken meg lehet nézni.

(Valójában nem gondoltam, hogy írok róla bejegyzést, amikor csináltam, így a "before kép" nem emiatt készült, csak kivágtam belőle azt a részt, amin nagyjából látszódnak a matricák.)

Ma megjött a trafócsatlakozó amit eltört a pár nappal ezelőtti szervizkor. Komplett javító csomagot küldtek de én aprólékos munkával a csatlakozó szétszerelésével orvosoltam a problémát nem akartam a gyári vezetékköteget megbontani-forrasztani. Óvatosan szétpattintható a csatlakozó és kivehető a 3 csúszósaru belőle pepecs munka de nem vészes. Most már ez is kipipálva a pollenszűrő cserével együtt.