Blog

>> Szervizgazsilaszloo // Alfa 156 Sportwagon // 2016-04-24

Sziasztok!
Az autó úgy került hozzám, hogy nem működött a tolatóradar. Hátramenetbe kapcsoláskor hosszú sípoló hangot adott csak. Kifüleltem, hogy az egyik szenzor nem működik. Rendeltem hozzá utángyártottat. Azzal működött a rendszer, de nem hibátlanul, sokszor össze vissza jelzett vissza. Például volt hogy járó motornál folyamatosan jelzett, pedig nem volt mögötte semmi. Nem tudom, hogy az utángyártott szenzort nem szerette a rendszer, vagy esetleg amiatt, mert annak más volt a száma, mint az eredetiknek. Beszereztem egy gyári bontottat, viszont idő közben egyszer csak teljesen elhallgatott, és azóta semmu visszajelzést nem ad :( kerestem a vezérlőt hátul, de nem találtam meg. Elearn szerint a vezető ülés alatt találom. Jelenleg itt áll a javítási folyamat. Ha tudnám hol a visszajelző hangszórója, előbb azt ellenőrizném, hátha.

 
>> Tuning és extraOllah // Alfa 147 Q2 // 2016-04-24

2007.08.07-én helyezték forgalomba.
2008.04.04.: 7 452 km
2009.02.26.: 18 032 km
Ezek a tuti adatok az Autóház Budaörstől. (Köszönöm itt is!)
Az ezt követő tuti adatok a szervizkönyv és -számlák alapján:
2014.05.12.: 31 711 km
2015.02.12.: 52 023 km
2016.03.25.: 65 420 km

Az autó állapota önmagáért beszél. Ezért vettem meg. :)

Fontosabb szervizek számlával igazoltan:
31 000 km: vezérléscsere.
51 000 km: kuplung és kettőstömegű csere.
Közben 10 000 km-ként vagy évente olajcsere. Legutóbb 2016.03.22-én. A maradék olajat is megkaptam ajándékba. :)

"17 nyári és "16 gumiszett felniken. Garanciapapír a gumikról; a nyáriban kb. 25 000 km van és 3 évesek, a téli idén lesz 2 éves és kb. 10 000 km van benne.

A "17 felniket sajnos horzsolások "díszítik"; ezt tudom hibájának felróni.
Ja, meg hogy dízel. :) Szegedről hazahoztam 6 liter körüli fogyival autópálya jellemzően 140-es tempóval, inkluzíve néhány kigyorsítást 100-120-ról 160-190-ig. Jól húz és baromi stabil. A kanyarokban meg magától befordul. Nagyon masszív kocsinak érződik.
És jelentem, kényelmesen befér a család. :)

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2016-04-23

Örvényes, Tihany.
Mindössze négy autó jött össze, de nagyon kellemesen alakult így is. Volt egy kis tihanyi túra és egy finom kis ebéd Örvényesen. Képek by Piritu és G-MANN

 

Kicsi, de annál lelkesebb csapatunk megtartotta az I. Giulietta találkozót.
Helyszín: Örvényes - Huszár étterem, majd egy kis konvojozás a Tihanyban.

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2016-04-23

Tetszik a 2016-os facelift úgy gondoltam, hogy kipróbálok valami hasonlót. Ebay-ről rendeltem piros öntapadós gumicsíkot és egy pár pici QV lóherét a műszercsoportba. Szerintem jó lett szolid de egy kicsit feldobja az összképet.

 

Eljött az ideje egy nagyobb lélegzetvételű karbantartásnak. A gyári ajánlás szerint 5 évente mindenképp le kell cserélni a vezérműszíjat km futástól függetlenül illetve az olajcsere is esedékes volt már. Az alkatrészeket az Elaforgtól (vezérlés szett, vízpumpa, olajszűrő) és az Unixtól (hosszbordás szíj+feszítő, gyertyák) szereztem be az olajakat (Selénia Star P.E, Tutela Transmission Gearforce, Paraflu Up) a tavalyi Selénia Rally-n nyertem így minden együtt volt a cseréhez. Péntek délután sikerült emelőre állnom, leengedtem az olajakat és nekiláttam a vezérlésnek. Szombat délben már ketyegett a gép, minden rendben ment. A vezérlés szett a vízpumpa és az olajszűrő gyári a gyertya NGK a hosszbordás szíj Conti a feszítője INA. Kimostam és újraolajoztam a BMC levegőszűrőt. Gyertyacsere közben elpattant egy csatlakozó ezért azt még ki kell cserélnem, szerencsére az ePER szerint van külön cikkszáma azt majd jövő héten pótolom a pollenszűrővel együtt. Friss fékolaj (Tutela Top4) került a teljes rendszerbe ezt egy vákuumos leszívóval cseréltem le viszont bal hátul az egyik fékbetétem kissé kopottabb a többinél és az elsők is hamarosan elérik a kopásjelzőt így ez lesz majd a következő project. Pecsét került a szervizkönyvbe és két saját gyártású matrica a motortérbe. Km óra állás:68253

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-04-22

Egy kiégett izzó jó ürügy volt arra, hogy betegyem a kesztyűtartóban talált Night Breakereket.

>> Szerviztothcsabesz // Alfa 156 SportWagon // 2016-04-23

Négy hónapja van meg az Alfám,ezalatt történtek kisebb csereberék az autóban.
Miután megvettem,az első dolgom volt egy kipufogó hegesztésben jártas szakit találnom,mivel a leömlő csatlakozása elengedett,kicsit nehéz lett volna a kpm vizsgát megúszni magyarázkodás nélkül.
Egy ismerős megoldotta a dolgot,6 perces munkáért 4000- forintot hagytam nála.Mivel volt csápos emelője,legalább megnézhettem az alját..egészen egyben van,de egy alvázvédelem nem árt neki az idén.
Vizsga,honosítás letudva..az autó vételárán kívül 180.000- forint volt a komplett ügyintézés,forgalomba helyezés,törzskönyv,miegymás.
Egy hónappal később fékcsere,mert a kopásjelző lankadatlanul jelzett.A hátsóhoz nem kellett nyúlni,hiszen zsír új volt,csak elől lettek a tárcsák+betétek cserélve(Textar/Textar kombó,20.000-).6000- marad a szerelőnél,aki k.b. negyed óra alatt kicserélte az egészet a szemem előtt,csinált egy átfogó átvizsgálást,kiütött pár hibakódot,és összeírta,mivel kell majd foglalkoznom.
Be kell szerezzek egy felső intercooler csövet,mivel egy agyonfoltozottat hagyott rám az előző tulaj,és egy pár napja elpilledt menet közben..a legszebb,hogy bontóban 13.000-et kérnek egy bontottért,én meg találtam zsír új Samco csövet 12.000- ért..nincs miről beszélni,berendelem,amint itt van,feldobom.
Ma pedig letudtam az olajcserét..páran biztos a szívükhöz kapnak,mert nem Selénia került a motorba,hanem STP 5w-40-es Longlife olaj,egy Alco szűrővel egyetemben(13.000-).Majd meglátjuk,hogy válik be..
Visszavan egy garnitúra nyárigumi/felni szinte azonnali beszerzése, gumiharang csere,egy szilent sem a legjobb a jobb oldalon..de ez már a következő nekifutás lesz..

 
>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2016-04-23

Szinte egyszerre adta meg magát a tompított, a helyzetjelző és a távolsági izzók egyike így vettem párban mindegyikből.
A tompított: Osram Night Breaker Unlimited H1
A távolsági: Ugyanaz mint a tompított
Helyzetjelző meg LED-es valami olcsó féle.

Még nem volt alkalmam tesztelni éjszaka majd akkor derül ki milyen fényt ad+ kell-e állítani a fényszórón.
Tomp.+táv.=8800 Ft
Helyz.=500 Ft