Blog
Nos, a tegnapi tankoláskor derült ki, hogy 450km vegyes futásra ml-pontosan 45 liter 95-öst kortyolt be az 1.6 TS. Nekem ez soknak tűnik, mielőtt tetszhalott állapotba került egy fél évre, akkor 8 litert evett. Vajon légtömegmérő/lambda páros lesz a ludas, vagy a vezmód marad 120 lovas állásban, és ezért iszik. Az elkövetkező hetekben mindenképpen kiderítem. A vezmódnak nem örülnék, nincs 10 ezres a szíj benne, nem szivesen dobnám ki (plussz persze egy 50-es a kütyü). Akkor inkább egy lambda/légtömegmérő páros csere lenne a jobb...
Februárban úgy alakult, hogy elérkezettnek láttam az időt a fék upgradre.
Mivel amikor nem Alfát vezetek, erős és modern autókkal járok, ahol a jó fékhez könnyű volt hozzászokni. Az Alfában nem éreztem annyira hatékonynak, mint amihez hozzászoktam, így hát alaposan utánaolvastam a dolognak. Így eset a választás a 166 V6 verziójának a nyégydugattyús brembó féknyergére. Úgygondoltam a 310mm tárcsa is jó lesz, hiszen van hozzá rajz ami alapján át lehet fúrni az 5x98 4x98 lyuk osztásúra. Sajnos nem, úgyan elméletben lehetséges, de gyakorlatban nem, mivel minden fellelhető tárcsa gyárilag 10 lyukas, így ha még átfúrnánk, nagyon meggyengülne a tárcsa, ami pályanapozáskor nem biztos, hogy egy jó életbiztosítás. Sebaj, van tárcsa kicsit kisebb 305mm (fiat coupe turbo) ami 4x98 lyukosztású az simán felmegy. A szervíz és az esztergályos ajánlása alapján végül nem az alfás körökből ismert adapteres megoldás lett a befutó, hanem az esztergályos úgy alakította át a csonkálványt hogy a nagyfék is szépen felfeküdjön és passzoljon. A szükséges rögzítőcsavarokat a Fabory-tól szereztem be, finommentesek és fémbetétes önzáró anya tartozik hozzá. (két telephelyükön nem azonos az eladók szakértelme, nem mindig tudják mi is van náluk, kivéve ha tudjuk a cikkszámot vagy kibogarászuk a webshopjukban, a XIII. kerületi a jobb) Így a fék upgrade teljes.
Mivel szeretném pályanapokon is használni a gépet, a 40mm FK ültető rugókre is szükség volt, és a hozzátartozó állítható keménységü Koni gátlókkal (egyenlőre csak elöl). Lássuk meg mit mutat és legyen még mit fejleszteni :)
Készültek még pogácsák is, nem hamuban sültek, hanem esztergályosnál :) így felfért a téli 16" speedline szett (nagy ET), de sajnos még néha valahol beleér vmibe. Ezt még ki kell mérjem.
Hamarosan felkerülnek a 17" nyári kerekek is, kis ET-vel. Eredetileg szerettem volna nyárra is megtartani a 16" méretet, de ez mos egyszerübb választásnak tűnik.
Ha sikerül kimérem a 16" mikéntjét, lehet összeállítok egy pogácsás 16 szettet pályagumikkal.

Amikor hozzám került a tél következett. Így kapott gyorsan új 16" speedline felniket, melyek matt feketére fújtam. A görgőkre 215/45/16 Michelin téli gumikat, melyek ugyan picit nagyobbak a gyári méretnél de még így is kb 4kmh val többet mutat a km óra mint a valós. A cserére szoruló lengőkarokat jobb és bal oldalon is kicseréltük.
Az autóban egy viseltes Sony rádió volt CD tárral, mely már túl volt a élete javán, így az egy Pioneer fejegységre cseréltem, mely bluetoothon komonikál a telefon minden funkciójával, így kihangosító is egyben (fő a biztonságos közlekedés) és még pendrive is csatlakoztatható hozzá, így teljes a média ellátotság.
A kipufogórendszernek igen izgalmas hangja volt, de ezt sajnos a flexibilis rész szakadása és a rendszer további hibája okozta. Se baj, a Jano kipufogóval régebbről is jó tapasztalataim voltak, kértem készítsenek nekem egy 60 rendszert a leömlőtől kezdve, úgy, hogy minnél kevesebb dob kerüljön bele, de a katalizátor (aminek szerencsére nem volt baja) mindenképpen maradjon. Így a környezetvédelem és a legalitás sem szenved csorbát. A dobból két (szintén matt fekete) sima cső kandikál ki, nem kell a csilivili króm vég.


Egyik reggel indítás után csattogó hang hallatszott a motortérből. Nagyon hangos volt, mindenki engem nézet. Nem volt nehéz rájönni, hogy a főtengely szíjtárcsa adta meg magát. Cseréltük és megszűnt a csattogás. Már nem sok tartotta a régit.


Sziasztok!
Elöször is köszön a befogadást.
Alfám megvásárlása után nem sokkal sikerült egy kis sérülést szerezni.
Eggyik reggel munkába menet Kanyarodtam ki házunk mögötti parkolóból amikor a szomszéd idős bácsi fordult be a parkolóba, ő egy kicsit szűkebbre vette a fordulót
Így sajnos rá fordult az autó ball hátuljára (lökhárító sérült).
Hamar helyre akartam pofozni, ezert még aznap elkezdtem keresgélni, hogy bontottan vásárolok egy másikat azzal a reménnyel hogy talán még szin azonos is lesz.
A keresgélés nem járt sikerrel.
Ezért úgy döntöttem, megérdeklödöm egy műanyagosnál a sérült elem javítást.
Javítást elvállalta. Ezért gyorsan le szereltem a lökhárítót megmondom öszinten kicsit egyszerübbre számítottam nem gondoltam, hogy ennyire szét kell szednem hozzá a csomagtér borítást, de relatív hamar megvolt. Elvittem müanyagoshoz több kisseb sérülés is volt a lökháríton azokat is szépen kijavította, utánna hamar fényezes (szerencsére a szint is sikerült jól eltalálni), És vissza szerelés.



Ma meg volt az éves kis szerviz, a szokásos Castrol Edge meg a szűrők cseréje. Kivéve a gázolaj szűrőt, azt majd jövő ilyenkor cserélem. 335800 km.
Sikerült szereznem végre új emblémákat a kocsira. Szegénynek szemből teljesen le volt kopva a jelvénye, bár volt egy megjelenése arany színű orral is, de akkor is időszerű volt felfrissíteni az ékszereket. Nagyon megtetszettek a Giulia ihlette fekete emblémák, ezért ha már egy árban volt a simával, gondoltam kipróbálom, kicsit aggódtam, hogy majd mennyire illik a kocsihoz, de végülis nagyon bejön így.
A szerelés könnyen indult, aztán csak megfeneklett. Az elsőt kicseréltem 10perc alatt, mondom frankó. Először is egy hegyes és éles kicsi méretű késsel nagyon óvatosan elkezdtem a peremét felemelgetni a fémlemeznek, így haladtam körbe, majd egyre beljebb jutva a ragasztó egyszer csak elengedett. Ahogy azt elképzeltem. Tökéletes. Tisztán elvált a műanyag talptól a régi kiszuperált jelvény, jött egy kis tisztogatás, majd marha óvatosan az öntapadós felével felillesztettem az újat.
Jött a hátsó. Másabb a felfogatás, nem fogja körbe semmiféle krómkeret, egyszerűen csak kiemelkedik a kocsi síkjából. Reméltem, hogy az elv ugyanaz, így nekiláttam a munkának. Óvatosan alányúlkáltam, de már ez sem volt egyszerű annyira feszes és stabil volt a történet. Kezdtem aggódni, hogy más a technika alatta, esetleg valamit még csavarozni is kell hozzá a csomagtérajtó másik oldaláról. Minden esetre rámsötétedett és nem volt mit tenni visszavonultam. Egész este leírásokat vagy videókat kerestem a témában, de semmi konkrétumot nem találtam. Aludtam rá egyet és másnap újra nekiláttam. Az arzenált kiegészítettem egy sokkal laposabb késsel, amivel nagyobb felületen tudok alányúlni egyszerre, és indulhatott a feszült, precíz játék. Nagyon óvatosan és hosszú percek árán, de megadta magát. Annyi volt a különbség és a kihívást jelentő tényező, hogy most jött az emblémával együtt a műanyag talp is, amin volt két pöcök amivel kapaszkodott a csomagtérajtó felületébe. Nagyon szépen és sértetlenül kijött egyébként, de az idegek harca volt, tényleg. Kis meló még volt a fém lapkát különválasztani ettől a műanyag talptól, de a többi már adta magát. Most a végeredmény magáért beszél.


Ha a km nem is, de az eltelt idő megkövetetle, hogy kicseréljük a vezérlést. Gyári alkatrészek kerültek bele szigorúan! A vezérlés nem játék, így az utam Csörgő szervizbe vezetett. :)
A szerviz időpontja szerencsére jó napra sikeredett. Mindhárom beállóba Giuliatta állt. :) Ritka látvány volt, főleg úgy, hogy az egyik fekete is QV volt. :)
Ami cserélve lett:
- Vezérműszíj
- Szíjfeszítő
- Vezetőgörgő
- Motorolaj-ó, Selenia sport power 5W-40
- Olajszűrő
- Pollenszűrő
- Fékfolyadék
- Klímatisztítás
KM állás: 20775











Jobb-Bal első felső lengőkarok (TRW)
Bal alsó lengőkar (TRW)
Bal első kerékagycsapágy
Jobb hátsó kerékagycsapágy
Kézifékkötelek
Jobb Bal Hátsó kereszt lengő(hátsó)
Bal első kormány összekötő
Munkálatokat Erdő Ati végezte (Szentbalázs)
km óra : 233.000kM



