Blog
Sosem fogok megérteni egy bizonyos típusú embert. Azt, aki úgy ragasztja fel a hónapos vagy ne adj' Isten 10 napos autópálya matricát, mintha annak az örökkévalóságig ott kellene lennie. Előző autómmal és ezzel is így jártam. Tele volt ragasztva matricákkal a szélvédő, de úgy, hogy látszott rajta tökéletesen akarták felsimítani.
Könyörgöm, ez nem fólia! Itt épp az a lényeg, hogy utána le kéne tudnod könnyen szedni. Én mindig 4-5x a ruhámra tapasztom felrakás előtt, hogy szedje össze a szöszt, ne tapadjon annyira és könnyebb legyen utána leszedni.
Láttam a matricákon, hogy némelyik már volt kapargatva, de aztán feladták a küzdelmet velük. Én a jól bevált módszerhez folyamodtam. Egy forgalmon kívül lévő bankkártya (vagy hasonló műanyag kártya, netán spakli) kaparónak és izopropil-alkohol ragasztó oldónak (ez utóbbit még anno számítógép tuningos korszakomban vettem a hőcsatoló paszta eltávolítására a processzorokról).
A művelet elég időigényes és sziszifuszi munka. A ragasztást elvégző mellett egy másik bűnöst is terhel a felelősség, akinek szintén sokat csuklott az édesanyja, miközben serényen dolgoztam. Ez pedig a matrica gyártójáé.
A következő a helyzet: Van egy matrica, amit le kéne tudnod szedni a szélvédőről érvényességének lejárta után. De ez a matrica egy olyan ócska minőségű anyagból van, hogy ha megpróbálod lekaparni, véletlenül sem jön le egyben, hanem folyton kis csíkokra szakad, nehogy le lehessen szépen húzni. Körömmel és a már említett műanyag kaparóval kell kínlódni, hogy nagy nehezen le lehessen szedni, de í]y is elég nehéz munka. Ez az első fázis.
A második fázis a "jó minőségű" matricáról az üvegen maradt nagy ragasztófolt eltávolítása. Ehhez kell az oldószer, az izopropil alkohol. Én ezt egy sima konyhai papírtörlőre fújtam, eléggé átnedvesítve azt és felkentem a ragasztóra. folyamatosan törölgetni kell, amíg alkoholos a törlőkendő és egyszer csak amikor elkezdi feloldani, simán eltűnik a trutyi. A kocsi kárpitját az üveg alatt leterítettem, hogy ha netán lecsöppenne az anyag, akkor ne marjon bele foltot.
A végeredményt a képeken meg lehet nézni.
(Valójában nem gondoltam, hogy írok róla bejegyzést, amikor csináltam, így a "before kép" nem emiatt készült, csak kivágtam belőle azt a részt, amin nagyjából látszódnak a matricák.)



Ma megjött a trafócsatlakozó amit eltört a pár nappal ezelőtti szervizkor. Komplett javító csomagot küldtek de én aprólékos munkával a csatlakozó szétszerelésével orvosoltam a problémát nem akartam a gyári vezetékköteget megbontani-forrasztani. Óvatosan szétpattintható a csatlakozó és kivehető a 3 csúszósaru belőle pepecs munka de nem vészes. Most már ez is kipipálva a pollenszűrő cserével együtt.








Az autón téli gumik voltak, mikor megvettem, nyári szett nem volt hozzá. Így egy felső közép kategóriás szettet akartam nézni hozzá. Mivel a gyári mérete a 17-es felnihez 225/50 R17, ezért szívtam kicsit a fogam, mert 17 colos 225-ös gumi standard oldalmagassága a 45, az 50-esnek így majd egy 10-essel többe kerül darabja.
Kicsit vacilláltam, hogy az a kis csalás, amit a 45-ös gumi okozna, még nem vészes, és azt kéne venni, de aztán megembereltem magam és berendeltem 4-et a Hankook Ventus V12 evo2 50-es méretéből, összesen 139963 HUF-ért. Friss 0116 DOT-os gumikat kaptam.
Amikor elvittem a gumishoz, ő egyből azt mondta, hogy nem ezt a mintát kellett volna vennem, mert ez sportkocsikra való gumi, 10%-al kevesebbet fog bírni. Igazából Hankookból ez volt a méretben a legolcsóbb az Automaxnál, ezért vettem. 10% meg olyan 4000 km, ha 40ezret tud majd futni. Üsse kavics.
A felnire áthúzás, centrír és felszerelés a téli gumik betárolásával együtt 12ezer volt, így jött ki a végösszeg.
Update: A Michelin gumi összehasonlítója alapján egyébként a kategóriáján belül kimondottan jónak mondható a gumi kopás szempontjából (3. kép)
Update2: 2017 januárban eladtam az egy szezont futott nyáriakat, 18"-asra váltás miatt, 85 ezer Ft-ért. (Költségekből levonva)



Hétvégén kicseréltük a jobb első felső lengőkart. Már nagyon oda volt a régi.
A bal még bírja :)
Felment a 2db új Conti peremvédős gumi hátulra, elöl meg maradt a még tökéletes Pirelli...
Elkezdtem piszkálgatni a gépet. Kipufogó jött most...párhuzamosan mindenbe belefogok és semmi nem lesz kész. Szóval...leömlő repedt...volt. Elmentem egy kipushoz, aki úgy reagált, hogy ezeket utálja és sok idő leszedni. Az igen, gec. Hazamentem leszedtem és befoltozva...seggkyuk. visszarakva, viszont kifúj máshol is. Szóval itt még nincs vége.
Szelepfedél leszedve, mert nem tetszik a piros szín. Fekete lesz, piros betűkkel.
Kézifékkötél rendelve, mert igen lóg...addig felgányolva kötegelővel.
Pénzembe nem került...eddig.
Képek? Hát nem csináltam...
Jah a futómű eladó lesz. Kéne más...

Update: A kézikönyv elérését már nem tudom biztosítani, de azt érdemes szerezni hozzá.
-------------------
Úgy láttam, hogy nem nagyon van hasonló jellegű blogbejegyzés a Blue&Me beüzemeléséről, ezért úgy gondoltam, hogy írok erről pár sort.
Biztos sokan vannak még úgy, mint én, hogy a Blue&Me-hez nem kaptak kézikönyvet a használtan vett Alfájukhoz, anélkül pedig egyáltalán nem egyértelmű, hogyan kell a rendszert működésre bírni. Ezért első körben meg is osztanám egy cartárstól kapott pdf-es verzióját a kézikönyvnek:
Blue&Me manual magyar
Ez alapján egyébként nagyjából minden világos lesz. Amíg ezt nem kaptam meg, a netről próbáltam összegereblyázni az infókat. Találtam pl. hasznos youtube videókat a mobil csatlakoztatásáról. Pl. ezt itt: How to pair your mobile via Blue&Me to your Alfa Romeo | Wessex Garages (Ja, igen, angol tudás azért szükséges)
Mondjuk az autó nem egy 159-es és mások rajta a gombok is, ami miatt azért nem volt minden egyértelmű, de a már belinkelt kézikönyv segítségével minden világos lesz.
Egy pár apróságot szeretnék még hozzátenni, ami nem szerepel a kézikönyvben, mégis fontos és én elkínlódtam ezek miatt egy darabig. Ez a Media lejátszót érinti, ugyanis nekem fontos, hogy USB stick-ről, magyarul pendrive-ról (vicces, hogy a pendrive kifejezést inkább csak mi használjuk, az angol nyelvben nem ez a bevett) lehessen zenát lejátszani. A gyári rádión csak CD lejátszó van, pedig a CD már 2010-ben is egy ritka állatfaj volt, mára meg szinte kihalt.
Elsőnek azt szerettem volna elérni, hogy bluetooth-on keresztül a telefonon lévő zenéket tudjam lejátszatni a kocsival úgy, ahogy egy bluetooth hangszóróvel tehetem, hogy kivezérlem oda a jelet. Teljesen logikus ötletnek tűnt, de sehogy sem akart működni. A neten való kutakodás alapján arra jutottam, hogy ez nem lehetséges alapból. Bár a Blue&Me árul olyan app-ot az apple store-ban (talán androidra is van, nem győződtem meg róla), ami segítségével ezt megtehetjük, de nem ingyenes.
A kesztyűtartóban lévő USB csatlakozóval összekötve viszont gond nélkül játszhatunk le zenét a mobilról. Én annyi furcsaságot tapasztaltam (egy Samsung A5-ösöm van 5.0.2-es androiddal), hogy ha billentyűzár mellett dugtam rá a telefont, akkor nem érzékelte a rendszer. Csak akkor ismerte fel, ha fel volt oldva a telefon, amikor rádugtam.
Ugyanezen a csatlakozón keresztül játszhatunk le zenét a pendrive-ról is. A lényeg itt annyi, amit nem ír a kézikönyv, hogy az adathordozó FAT32 fájlrendszerű legyen, mert NTFS-sel nem akarja felismerni.
Nagyjából ennyi okosság jutott most eszembe, remélhetőleg hasznos lesz majd néhány tagnak :)
Találtam a Facebook-on egy Ti pedálszettet le is csaptam rá azonnal. Ráadásul helybe hozták. Még jó hogy nem rendeltem meg az újat mert megevett volna a fene.



Elszenvedtem életem eddigi legsúlyosabb közlekedési balesetét...
Győrben a lámpa már messziről sárga, mire megálltunk már bőven piros. A mögöttünk jövőnek meg éppen nem sikerült megállnia, úgyhogy finoman lekoccolt minket.
Egyszerűen csak nézett valamit az út szélén és későn vette észre, hogy mindenki áll. Félreálltunk a buszmegállóba és sűrű elnézés kéréseinek közepette tanulmányoztuk át a kocsikat.
A Megane rendszámtábla tartó keretének az alja érte el a lökhárító fekete betét. Az meg rugalmasan engedett. Csak annyit vettem észre, hogy a vonószem "ablaka" kinyílt. Visszacsuktam.
Mást nem láttunk, úgyhogy elváltak útjaink.
(A fényképen látható függőleges csík csak a felvert kosz nyoma.)



Tankolás után osztás, szorzás, az eredmény: 6,2
Ebben van egy Nyíregyházi és egy Mezőkövesdi tali, autópálya, országút, meg sok munkába járás, 205-ös gumik, és aránylag dinamikus közlekedés.