Blog
Festésre szoruló négy darab alufelni: 41.000,-Ft.
Vadi új, négy darab nyári 205/55 R16 méretű, Hankook K125 Ventus Prime 3 gumó: 72.000,-Ft.
Gumiszerelés: 4.000,-Ft.
Nem így indult, de ez lett belőle: 147 Q2. GTA-t néztem (Atyaúristen, milyen döbbenetesen jó kocsi!), aztán így jártam.
Igazából 3 éve Alfátlanul tengődtem, és csak annyi volt biztos, hogy Alfa kell. Mert lehet nélküle élni, de minek.
Mivel hétköznapokon is használható, 2 liter közeli, turbós benzines az én büdzsémhez mérten nem volt, lett belőle egy kb. két literes, turbós dejzel.
Kurva jó kocsi, de még szoknom kell.
Kérdezte az eladó az első kör után, hogy milyen. Mondtam, jó, csak kerreg és büdös.
Szóval meg kell szoknom ezt az életérzést, és hogy egy Alfa nem feltétlenül nagy teljesítményű benzintemető, hanem takarékos dízel kivitelben is létezik. Szép az egész kocsi, meg tudjátok, menő a piros varrás itt-ott, rohadt jó az ülés, kényelmes, kézre áll, gokart-érzés stb., csak hiányzik az olaj és benzin szaga, meg a 7000-en üvöltő V6.
De jó lesz ez arra, amire elsősorban kell: közlekedni.
2016.04.01-én véget ért a GTV-s történetem. Nem lett tubi kántinyúd a motorszéthullás után, ami mégsem a vezérlés miatt volt, hanem talán alapvető konstrukciós baklövés volt a 2,4 TB. Az ötlet az enyém volt, a kivitelezés nem.
Szép volt, jó volt; nagyon sok öröm, rengeteg élmény, sok keserűség és csalódás, de összességében pozitív élmény, és azt gondolom, nem véletlenül alakult az egész história úgy, ahogy.
Fontos része volt az életemnek egy szakaszában ez a tárgy; kedves emlék marad.
Tehát műszaki után irány Pusztaszabolcs, nyilván nem fogom így hagyni.
Béla Kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat (mondtam én, hogy búg), az első futóművet is szétkapta... na itt aztán voltak dolgok.... a másik oldali rugó is el volt törve, a maradék három rugótányér is csere, valamint a felső toronycsapágyak is cserélve lettek.
A váltó is recsegett az új kuplung szett ezen nem segített, tehát szinkrongyűrű csere gyakorlatilag minden fokozatnál. Természetesen az új tárcsát is meg kellett ferodolztatni 1000 km alatt elkopott, valamint a lendkereket is fel kellett szabályoztatni.
Az egészben csak azt nem értem, hogy egy neves német B betüvel kezdődő autóipari mammut cég szervízhálozatának tagja, hogy képes ilyen szar munkát csinálni ráadásul még jó drágán is.
Szóval alakul a jószág, ha minden jól megy még két küszöbcsere, meg a weberekben pillangó szelep felújítás és szinte minden ok lesz.
Hogy mennyit költöttem rá eddig? Már az autó ára 2x elment javításra.
Az autón esedékes volt a műszaki, mivel előtte volt Bélánál és amúgy működik, viszonylag nyugodtan vittem el. A vizsga napján reggel hívnak a szervízből: két küszöb kukaérett, kormány gömbfej porvédők szakadtak, továbbá, a bal első rugoból egy teljes karikányi hiányzik, úgyhogy jobb ha imádkozok. Az érdekes ebben az, hogy az 1. szervíz alkalmával szét lett szedve a első futómű mivel toronycsapágyat cseréltek, ill. a jobb oldalon a első rugótányérból is kapott egy újat (hogyhogy nem vették észre törött rugót????).
Természetesen átment (sikerült elintézni). Ezek után ismét hívtam Bélát.
Tehát az autó lement Bélához, elsőre 200e-s motorgenerállal ijesztgetett. Majd miután elkezdett foglalkozni az autóval, sikerült neki beállítani a dolgokat, kiderült hálistennek nem kell szétszedni a motort. Miután megmérte a kompressziót (11) megnyugodtam. Összehangolta a karburátorokat, valamint egyéb dolgokat rendbe rakott a motor környékén. Ezek után tudtam gyakorlatilag elkezdeni használni az autót (vásárlástól számított 4 hónap)
Vásárlás után az autót elvittem egy Esztergomi szervízbe, mert elég sok minden javítani való akadt rajta. Az alábbi dolgok lettek cserélve:
- vezérlés kompletten + vízpumpa
- termosztát
- olaj, szűrő
- olajteknő tömítés, váltó tömítés
- motortartó bak (szerintem a szerelő baltázta el, de nem ismerték be)
- toronycsapágyak elöl, alsók
- gyertyakábel ( 1 db).
- kuplung szett
- apróságok
Az egészhez annyit fűznék hozzá, hogy 1 hónap alatt! a kocsit annyira sikerült megcsinálni, hogy amint hazaértem vele már vittem is vissza. A 4 hengerből talán kettő ment össze-vissza járt.... A szervízben fejvakarás, azt mondták ők beindították akkor minden ok volt. Na mindegy, szerencsétlenek nem tudtak mit kezdeni a dupla weberrel.... Mondanom sem kell, hogy az autó árát ott hagytam náluk a javításokra. Azt mondták a végén hogy gyenge a kompresszió a motorban.
Így aztán az autó tréleren levándorolt Schulek Béla mesterhez.
Sikerült szereznem egy rekeszt a rádió alá, mert a gyári rádióból megmaradt csúnya volt a rádió nélkül. Így most újra jól néz ki a műszerfal középen.
207.300 km-nél olaj és szűrőcserét (olaj- és levegőszűrő) csináltattam, mert már aktuális volt.