Blog
722 km @ 51,89 l dejzel = 7,19 l / 100 km
(Ebből az első 500 km-t az előző tulaj tette bele; tacho szerint 8,2-es átlaggal.)
Vásárlás után jöttek az alap dolgok: Motor,váltóolaj, összes szűrő. A lengőkarok is cserélve lettek, eléggé jött a hangja, főleg a januári hidegekben.
Nyárigumi híján, kompletten kapott egy 17"-os gyári felnit is 215/45-ös gumikkal. A kanyarokat jól veszi, igaz a kormányt is jobban kell fogni. :)
Az embléma sajnos itt is elég rossz állapotban volt, így külföldről 3 hét alatt megjött az új. A csere gyorsan ment. Plusz eltűnt a rendszámtábla tartó, a kétoldalú ragasztó erősen fogja a rendszámot.
Led lett a helyzetjelző, tolatólámpa, kilépőfény, belső világítás, rendszámvilágítás, stb.. Egyedül a tompított/refi, index, féklámpa maradt a régiben még, amíg normális fényerejűt nem találok földi árakon.





Nos miután sikerült megismerkedni a járművel mélyebben, kiderült egy két orvosolandó probléma.
Sötétben viszonylag kevéssé látok! Nem a szememmel van gond csupán a világítás gyatra, pedig emlékeim szerint annó igen jó volt a 155 világítása (mondjuk akkor még nem igen volt a xenon elterjedt). Gyors izzó csere (night braker on), a helyzet javult, de nem sokat. Irány Érd ahol minden kezdődik és némely gépeknek végződik. Két jó állapotú lámpatest beszerzése és rendberakása valamint az izzók installálása után ismét világos gyúlt az éjszakában! Köszönet az alkatrészekért. Ha már ott jártam, rendbe raktam a rakoncátlan első utastérvilágításom és a kesztyűtartó fényt is (igaz az továbbra is küzd némi kontakt problémával). Biztos ami biztos kicsréltem a z összes izzót a világítás rendszerben. Már csak a klima panel burkolózik sötétségbe (nem az izzók vannak kiégve benne).
Pótolva lett az ablakmosó tartályának kupakja is.
Kaptam ajándékba egy hátsó felújítandó emblémát is, mivel az enyémről teljesen hiányzik.
Továbbiakban az ablaktörlőkapcsoló kar cseréje lévén meggyógyult a hátsó ablakfütésem is, ami nem hátrány a tél közeledtével.
Közben megrendeltem az Alfák védelmezőjét is, egy vaskos kazánlemezből készült kartervédő formájában.
Az autó jön megy, fűt, világít, kanyarodik, fékez.
ui: a fényszorómagasság állító ledlámpája sem ég valami miatt. Szétszedtem, de nem jutottam a végére a miértnek.
4 db "csúnyaalfafelni" (gumik nélkül) 70 Ft
Görgőzés.
Fény 4x10 Ft
Szelepek.
Felniközepek.
Hankook k125 215/45 nyári gumi 4x25 Ft



2 hete felvillant a fékolajszintjelző lámpám, arra gondoltam a fékcsövek cseréje után a légtelenítés végeztével biztos elfelejtem feltölteni max-ig, gyorsan pótoltam, de egy hét múlva ismét felvillant. Na irány a piroska alá fékolaj nyom sehol viszont a váltó tiszta olajsár (thx Marklar az infót, hogy nézzek rá a kuplung munkahengerre is). Benyúltam a munkahengerhez a porvédőhöz, tiszta olaj, öröm és boldogság megvan a hiba, munkahenger megrendel, ma pedig ki is cseréltem, el is használtam a fékcsőcserekor maradt fékolajam. Sokkal hamarabb légtelenítődött a rendszer mint a fékcsőcsere után valószinű már akkor problémás volt csak nem vettem észre :(
Szombati utamon hazafele Mezőtúron azt vettem észre, hogy egyre nehezebb a kormány, havernál megállva rá is néztem a szervoolaj tartályra, hát habzott az alján a cucc (egy hete ellenőriztem a szintet) na irány a legközelebbi benzinkút szombat délután, vételeztem egy liter mol-os szervóolajat feltöltöttem és irány haza, mire hazaértem újra nehéz a kormány tekerése, pff gondoltam elfosta magát a kormánymű, lélekben neki is készültem a vasárnapi kormányműcserének de vennem kellett még egy liter olajat mert fél liter oda lett, és 1,3 kell a műszaki adatok szerint. Vasárnap reggel bal első kerék le mivel ott volt a folt alatta, kormány jobbra ki, balra ki nézem kormányműnél semmi olajfolyás, ellenben a váltóról csepeg rendesen. Na akkor bontás, akksi ki aksitartóról minden le aksitartó ki. nézem a csöveket a visszafolyó ág csöve adta meg magát. Piroska maradt az udvarban ma megvettem az új csövet és ha már a visszafolyó ág 2 méteres csövet cseréltem akkor a szivattyúba menő 40 cm-est is lecseréltem. Úrja tökéletes.
Decemberben eladtam az FK rugószettet, de csak visszahúzta a szivem a mélyeben ülés :) igy mivel sikerült találni véletlenül Eibach első rugópárt (nézegettem az adok-veszeket és Szatyi épp árult egyet) a hátsó Eibach párhoz ami még a 146-ból megmaradt.
Így hát ezen a szép napsütéses tavaszi napon újra lecsüccsentünk 4 cm-et.
Eibach szett eladva, így normál magasságon fut ismét (tervben van egy új lengéscsillapítós komplett ültetőszett vásárlása)