Blog
Visszakerültek a nyári kerekek.
Km.: 205200
Szinte napra pontosan 3 hónapja hoztam el az autót az előző gondos gazdájától. Ami miatt eddig nem irtam,az az,hogy nem volt miről irnom. Ill. illett volna irnom,hiszen minden percét élveztem annak az időnek,amit a kocsiban tölthettem.Élveztem,ahogy felé közeledve megláttam a formáját és tudatosult bennem,hogy az enyém. És be kell valljam,az is jóleső érzéssel töltött el,hogy észrevettem,mások is megnézik. Vicces volt tapasztalni,hogy milyen érzelmeket vált ki a többi közlekedőből az utakon. Autópályán haladva rendszeresen találkoztam olyanokkal,akik nehezen viselték,hogy egy Alfa halad el mellettük. Bár lehet,hogy csak menet közben akartak benne gyönyörködni.
A 3 hónap altt kb. 3000 km-ert tettunk meg,75 %-ban autópályán (igazi utazóautó), a computer szerinti fogyasztás 6.9 l,nem forszirozott tempóban,de azért szinte mindig a megengedett sebesség felett haladva. Költségem a tankolásokon és a gumik téliről nyárira való átszerelésén kivűl nem volt.Műszaki probléma nem adodott,remélem ez nem is változik majd,hálával gondolok vissza az előző tulajokra. Bár tudom,hogy ez rövid időtáv még,de abszolút bevált!Nagyon jól átgondolt autonak tartom (megjegyzem,hogy a műszaki dolgokhoz kevésbé értek). Örülök,hogy váltottam,még úgy is hogy tényleg jó autóból (Volvo S40 2.0 D) ültem át. Igyekszem jó gazdája lenni,ahogy az előző tulajnak (Yani) is meigértem.
Vettem még egy bézs színű gumiszőnyeg garniturát és csomagtértálcát,védendő a világos kárpitokat.(Homasita áruház 10000-10000 Ft).
Hát nagyjából ennyi,készülünk az első 159 VTT-énkre!
Mivel téli gumikkal vettem az autót így az időjárás melegedésével muszáj volt nyári gumik után néznem. De ha már nyári gumit kellett vennem felniket is szerettem volna hozzá! Így esett a választásom ezekre a 17-es 8J széles Et 35-ös alufelnikre és ezekre 235/40-es peremvédős Dunlop pacskerokat szereltünk! Mind kényelem,mind tapadás szempontjából tökéletesek!

Az autó vásárlása után 2 héttel jónak láttam megtenni a kötelező szervizeket,mivel az eladó nem tudta a pontos idejét amikor cserélve voltak. Kellemes meglepetés ért,mert a vezérlést,vízpumpát illetve a légszűrőt is cserélték. A biztonság kedvéért mindent ledobtunk róla és bekerült egy Ina vezérlés szett Dolz vízpumpával és új levegő szűrővel! A pollenszűrők cseréjével kicsit meggyűlt a bajunk mert eléggé elrejtették az olaszok :) de körülbelül 15 perc keresgélés után gyerekjáték volt kicserélni! Olajat Selenia 20K-t kapott mindenki ajánlásával:)
A múltkori kátyú után felmerült az igény, hogy át kéne nézetni a futóművet kapott-e. Igazából nem húzott semerre, nem éreztem semmi rendelleneset, de jobb a biztonság alapon átnézettem. Egy összetartást kellett állítani kicsit, minden más rendben, így nyugodt a lelkem.
Nos, a tegnapi tankoláskor derült ki, hogy 450km vegyes futásra ml-pontosan 45 liter 95-öst kortyolt be az 1.6 TS. Nekem ez soknak tűnik, mielőtt tetszhalott állapotba került egy fél évre, akkor 8 litert evett. Vajon légtömegmérő/lambda páros lesz a ludas, vagy a vezmód marad 120 lovas állásban, és ezért iszik. Az elkövetkező hetekben mindenképpen kiderítem. A vezmódnak nem örülnék, nincs 10 ezres a szíj benne, nem szivesen dobnám ki (plussz persze egy 50-es a kütyü). Akkor inkább egy lambda/légtömegmérő páros csere lenne a jobb...
Februárban úgy alakult, hogy elérkezettnek láttam az időt a fék upgradre.
Mivel amikor nem Alfát vezetek, erős és modern autókkal járok, ahol a jó fékhez könnyű volt hozzászokni. Az Alfában nem éreztem annyira hatékonynak, mint amihez hozzászoktam, így hát alaposan utánaolvastam a dolognak. Így eset a választás a 166 V6 verziójának a nyégydugattyús brembó féknyergére. Úgygondoltam a 310mm tárcsa is jó lesz, hiszen van hozzá rajz ami alapján át lehet fúrni az 5x98 4x98 lyuk osztásúra. Sajnos nem, úgyan elméletben lehetséges, de gyakorlatban nem, mivel minden fellelhető tárcsa gyárilag 10 lyukas, így ha még átfúrnánk, nagyon meggyengülne a tárcsa, ami pályanapozáskor nem biztos, hogy egy jó életbiztosítás. Sebaj, van tárcsa kicsit kisebb 305mm (fiat coupe turbo) ami 4x98 lyukosztású az simán felmegy. A szervíz és az esztergályos ajánlása alapján végül nem az alfás körökből ismert adapteres megoldás lett a befutó, hanem az esztergályos úgy alakította át a csonkálványt hogy a nagyfék is szépen felfeküdjön és passzoljon. A szükséges rögzítőcsavarokat a Fabory-tól szereztem be, finommentesek és fémbetétes önzáró anya tartozik hozzá. (két telephelyükön nem azonos az eladók szakértelme, nem mindig tudják mi is van náluk, kivéve ha tudjuk a cikkszámot vagy kibogarászuk a webshopjukban, a XIII. kerületi a jobb) Így a fék upgrade teljes.
Mivel szeretném pályanapokon is használni a gépet, a 40mm FK ültető rugókre is szükség volt, és a hozzátartozó állítható keménységü Koni gátlókkal (egyenlőre csak elöl). Lássuk meg mit mutat és legyen még mit fejleszteni :)
Készültek még pogácsák is, nem hamuban sültek, hanem esztergályosnál :) így felfért a téli 16" speedline szett (nagy ET), de sajnos még néha valahol beleér vmibe. Ezt még ki kell mérjem.
Hamarosan felkerülnek a 17" nyári kerekek is, kis ET-vel. Eredetileg szerettem volna nyárra is megtartani a 16" méretet, de ez mos egyszerübb választásnak tűnik.
Ha sikerül kimérem a 16" mikéntjét, lehet összeállítok egy pogácsás 16 szettet pályagumikkal.

Amikor hozzám került a tél következett. Így kapott gyorsan új 16" speedline felniket, melyek matt feketére fújtam. A görgőkre 215/45/16 Michelin téli gumikat, melyek ugyan picit nagyobbak a gyári méretnél de még így is kb 4kmh val többet mutat a km óra mint a valós. A cserére szoruló lengőkarokat jobb és bal oldalon is kicseréltük.
Az autóban egy viseltes Sony rádió volt CD tárral, mely már túl volt a élete javán, így az egy Pioneer fejegységre cseréltem, mely bluetoothon komonikál a telefon minden funkciójával, így kihangosító is egyben (fő a biztonságos közlekedés) és még pendrive is csatlakoztatható hozzá, így teljes a média ellátotság.
A kipufogórendszernek igen izgalmas hangja volt, de ezt sajnos a flexibilis rész szakadása és a rendszer további hibája okozta. Se baj, a Jano kipufogóval régebbről is jó tapasztalataim voltak, kértem készítsenek nekem egy 60 rendszert a leömlőtől kezdve, úgy, hogy minnél kevesebb dob kerüljön bele, de a katalizátor (aminek szerencsére nem volt baja) mindenképpen maradjon. Így a környezetvédelem és a legalitás sem szenved csorbát. A dobból két (szintén matt fekete) sima cső kandikál ki, nem kell a csilivili króm vég.


Egyik reggel indítás után csattogó hang hallatszott a motortérből. Nagyon hangos volt, mindenki engem nézet. Nem volt nehéz rájönni, hogy a főtengely szíjtárcsa adta meg magát. Cseréltük és megszűnt a csattogás. Már nem sok tartotta a régit.


Sziasztok!
Elöször is köszön a befogadást.
Alfám megvásárlása után nem sokkal sikerült egy kis sérülést szerezni.
Eggyik reggel munkába menet Kanyarodtam ki házunk mögötti parkolóból amikor a szomszéd idős bácsi fordult be a parkolóba, ő egy kicsit szűkebbre vette a fordulót
Így sajnos rá fordult az autó ball hátuljára (lökhárító sérült).
Hamar helyre akartam pofozni, ezert még aznap elkezdtem keresgélni, hogy bontottan vásárolok egy másikat azzal a reménnyel hogy talán még szin azonos is lesz.
A keresgélés nem járt sikerrel.
Ezért úgy döntöttem, megérdeklödöm egy műanyagosnál a sérült elem javítást.
Javítást elvállalta. Ezért gyorsan le szereltem a lökhárítót megmondom öszinten kicsit egyszerübbre számítottam nem gondoltam, hogy ennyire szét kell szednem hozzá a csomagtér borítást, de relatív hamar megvolt. Elvittem müanyagoshoz több kisseb sérülés is volt a lökháríton azokat is szépen kijavította, utánna hamar fényezes (szerencsére a szint is sikerült jól eltalálni), És vissza szerelés.


