Blog

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2016-05-07

A vétel óta kerülgetem ezt a témát.Egy kulccsal kaptam a vasat,és az sem volt a leg fényesebb állapotban.Külseje elég viseltes,a távirányító nem működik.Kutakodtam minden felé,de nem jártam sikerrel.Azt szerettem volna,hogy ez a kulcs nyissa az autót távirányítóval,és kellett volna mégegy tartaléknak.Bárkit megkerestem ezzel a témával vagy nem tudott mit kezdeni az alfával,vagy alaphangon mondott 50000-et.Plusz olvasgattam és azt szürtem le,hogy az ujratanítás sem feltétlen egy hosszútávu dolog.Így született meg a döntés:veszek egy univerzális bicskakulcs szettet.A bicskakulcs.hu-rol már rendeltem,és elégedett vagyok velük.Lehet elsőre nem ők tünnek a legolcsóbbnak,viszont ők adnak az autóhoz való kulcsszárat.Ha ezt külön számolom,akkor már versenyképes az ár.:)Minőségileg is elégedett vagyok velük.A fél offba 8 éve szolgál a náluk rendelt szett.Ez idő alatt kétszer kellett elemet cserélni és eltört egy kulcsszár.Szóval most is tőlük rendeltem.Ha valaki kedvet kapna hozzá a 13-as számú kulcsszár való a 156-oshoz.Ezzel volt némi bibi.Elvittem másoltatni.Az egyik mister minit üzletbe tévedtem be.A kulcsszár azonban kicsit vékonyabb és keskenyebb mint a gyári.A másolós szerint nem is lesz jó,így nem kért pénzt a másolásért.Köszönet Neki.Hazaérve rögtön le is teszteltem.Az ajtót is és a gyujtáskapcsolót is tökéletesen nyitja.Happy.Van mégy egy száram az ebayon rendelt kulcsházbol is.Ennek a tolla is megegyezik a bicskakulcsossal,csak egy kis csőstiftet kell kiütni és kivehető.Ha valaki nagyon precíz rendelhet ilyet is.1500 píz darabja ingyen postával.Az immochip kényelmesen elfér a bicskakulcsos házban.Egy apró bibi van.Nincs kialakított helye.Így kétoldalú ragasztóval rácuppantottam úgy parasztosan a nyákra.A fél offban is így van a kezdetektő és bevált.A dolog mechanikus része ezzel le is van tudva.Jöjjön az elektronika.Sokat vacilláltam,hogy hova is tegyem a vezérlőt.Amit én eddig láttam ott mindenki vagy a bizti táblánál vagy a kesztyűtartó fölött talált neki helyet.Nekem viszont nem nagyon volt kedvem a gyári kötegből keresgélni a megfelelő szálakat.Pluszt minuszt keríteni,no meg az index szálat is elő kelett volna kotorni.Kicsit utána jártam a gyári rf vevőnek.Kiderült ott minden szükséges vezeték elérhető.Ez a szedánban a kalaptartó alatt fészkel,míg az sw-ben ha minden igaz a csomi jobb oldalán.Elég vékony vezetékek mennek oda.A vezérlőt tuti elbírja,de mi a helyzet a nyitás-zárás és csomagtér nyitás funkciókkal.A nyitás-zárásnak csak jel kell,ezzel nem lesz gond.A csomagtér nyitóhoz viszont elég combos vezeték megy a többihez képest.Végigkövettem időt energiát nem sajnálva.Tulajdonképpen szétdúrtam a fél autót.De ami a lényeg,a vezérlőtöl csak jel kell neki.A reléje a gyari vevő mellett van.Így tuti elég lesz a gyári betáp.Ha valaki belevág így elégséges csak a szükséges 1 darab kárpitot levenni,hogy hozzáférjünk a gyári vevőhöz.És akkor jöjjön a lényeg,a bekötés.Én nem vágtam szét a gyári vezetékelést.Kb 20 centi hosszan szétbontottam a köteget.A megfelelő szálat kb 1 centi hosszan megblankoltam,rátekertem az én vezetékemet és leforrasztottam.Utána kapott egy alapos szigetelést.Az egyik képen látható a gyári vevő lábkiosztása.Ezt annyival egészíteném ki,hogy a 10-es láb nálam nem üres.Onnan kap jelet a csomagtér nyitás.Mellékelem az általam vett szett bekötését is.Túl nagy eltérések nincsenek ezek közt sem,de mindenki ellenőrizze le az általa vásárolttal.Néhány szó a bekötésröl.A táp plusz minusz adja magát.Ezzel nem nagyon lehet mellélőni.A gyujtás pozitívot én nem kötöttem be,mivel azokat a funkciókat amikhez kell én nem használom.A nyitás zárás negatív jellel megy.A fehér és fehér-fekete szálakat testre kötjük.A sárgát a 6-os lábra,a sárga-feketét az 5-ösre.A csomagtér nyitásnak is negatív jel kell esetünkben.A rózsaszín vezeték megy a 10-es lábra.Még az index villogtatás van hátra.Szomorúan konstatáltam,hogy gyárilag ennek is negatív jel kell,az én vezérlőm viszont pozitívat ad ki.Épp letettem erről a funkciórol,mikor beugrott,hogy van itthon valahol egy 12 voltos nyákrelém.Gyorsan be is kötöttem.A behúzó tekercse kapott egy testet.A pozitívot a bicskakulcsos vezérlő barna szála adja.Az egyik záró éritkezőre rákötöttem a testet.Ezt adja ki a gyári vevő 1-es lábára.És ezzel meg is van a bekötés.A felesleges vezetékeket én kiszedtem a bicskakulcs szett csatlakozójábol.A köteget szépen összebandázsoltam,és felkötegelőztem a gyári vevő tetejére.Ha valaki valamiben nem biztos sose probálgasson úgy hogy összeérinti a vezetékeket.Mindíg közbe kell iktatni egy fogyasztót.Én egy 12V 5W-os izzót használtam erre.Így nem okozhatunk zárlatot,viszont minden működik az izzón keresztül is.Hát nagyjábol ennyi.Jó kendácsolást a vállalkozó kedvűeknek.

 
>> AutóápolásInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2016-05-07

Ma kapott az autó egy mosást és egy kis viaszt. Mivel új felni került az autóra kattoltam pár képet. A korábban készült képeket most archiválom.

 
>> Autóápoláspmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2016-05-07

Nagyon csunya allaoptban volt a visszpillanto konzolja, ezert leszedtem rola a vizkoves, rozsdas, felpattogzott reszt es ujrafujtam. Meg a gumikedert is takaritani kellett olyan szutykos volt.
Valoban sokkal jobb felujitani, mint kicserelni egy bontott jo allapotu darabra, el lehet vele szoszolni. Gondolkodtam mas szinbe pl. kek, de fekete volta spray, igy ez maradt.
Csereltem egy motort is ami a tukrot mozgatja igy minden szogben forog mar.

 
>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-05-07

Már a megvételkor látszott,hogy a szelepfedél tömítés "elfáradt" és szépen könnyezett az olaj.Ma ezt sikerült orvosolni egy Victor Reinz tömítéssel.

UI.: Közben meglett a telóm új háttérképe is :D

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-05-07

Kicsit sötétedett a front.Giulia style on.Még jutott kis fólia a kopottas vátókarra is.

 
>> SzervizMero // Alfa 145 1.8 TS // 2016-05-07

Végre kicseréltem a termosztátot+fagyálló(Paraflu)deszt víz is ment bele
Km: 196640

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-05-06

Az első féken már a nyári gumi felrakásakor láttam, hogy cserére érett. Mostanában már csikorgott is, nemsokára vizsga. Gyorsan vettem is ATE betéteket és Ferrodo tárcsákat. A csere probléma mentesen ment, 2 óra alatt mindennel kész lettem. Másnap csak össze kellett koptatni az alkatrészeket...

 
>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2016-05-07

Hozzájutottam előnyös áron 18-as patkó mintázatú felnikhez, ami igazából 159-é gyárilag.Kapott egy gyönyörű fényezést és egy garnitúra vadi új 245/40/18-as gumikat.Nekem nagyon tetszik.Remélem ezeken a jó magyar utakon nem lesz vele probléma.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-05-07

Több okból szerettem volna tolatóradart, és mivel a gyári megoldások híve vagyok egy bizonyos határig így ez mellett döntöttem. A hátulja ki van vezetékezve, így kezdésnek az lett megcsinálva. Az alkatrészeket bontóból szereztem be. Megéri több helyen érdeklődni így az ár akár a harmadára csökkenhet.
Volt ahol hülyének, volt ahol fejős tehénnek, volt hogy mind a kettőnek néztek. Ami teljesen leszerepelt, bár idáig meg voltam velük elégedve az a tatai bontó volt.
Viszont az Alfadepó, és az érdi bontó nagyon segítőkész volt ötletekkel, tanácsokkal, és az áruk is nagyon jó.
Mivel nem akartam lökhárítót cserélni mert ez már átlépte volna az ingerküszöbömet fényezéssel együtt, így csináltattam hozzá tartókonzolt. Közben Roben5 cartárssal konzultáltam, aki szintén hasonló projectben van, s ő ajánlotta a BMW tartókonzolt, ami utólag felszerelhető, és jó az Alfához. Előre ilyen kerül majd. Tőle származik a hátsó vezérlőegység, mivel ideiglenesen csak a hátulját kötöttem be idő hiány miatt, mert az eleje nincsen kiépítve.
Amin meglepődtem, mikor levettem a lökhárítót, hogy hiányzott pár csavar a tartókonzolból, és a lökhárító héja teljesen le volt válva a vázról. Így az egész újra lett hegesztve és ragasztva.
Az ár tartalmazza a ragasztót, reszelőt, fúrót, a kétkomponenses kikevert festéket, amit spray-be töltöttek.

 
>> SzervizFöZso // Alfa GT 1,9 JTD // 2016-05-06

A tolató radarom nem működött,mióta megvettem az autót! Két szenzor nem volt jó benne! Én úgy szűrtem ki hogy,gyújtásra kell rakni az autót és hátramenetebe kell tenni a váltót! Majd nagyon közelről végig kell hallgatni a szenzorokat úgy hogy a füledet hozzá nyomod! Apró pattogó hangot hallani akkor ha jó ! Ha kussol akkor rossz! Nekem kettő kussolt! csere
Lökhárító le vesz mert sajnos a rendszám tábla melleit szenzort nem lehet kivenni e nélkül! A szélsőket 5 másodpercen belül megbontás nélkül is ki lehet szedni! Két szenzort vettem darabját 3000 ft ért a többi csak munka! kb : 1 óra munka ha ügyetlen vagy !