Blog

Eljött az ideje egy nagyobb lélegzetvételű karbantartásnak. A gyári ajánlás szerint 5 évente mindenképp le kell cserélni a vezérműszíjat km futástól függetlenül illetve az olajcsere is esedékes volt már. Az alkatrészeket az Elaforgtól (vezérlés szett, vízpumpa, olajszűrő) és az Unixtól (hosszbordás szíj+feszítő, gyertyák) szereztem be az olajakat (Selénia Star P.E, Tutela Transmission Gearforce, Paraflu Up) a tavalyi Selénia Rally-n nyertem így minden együtt volt a cseréhez. Péntek délután sikerült emelőre állnom, leengedtem az olajakat és nekiláttam a vezérlésnek. Szombat délben már ketyegett a gép, minden rendben ment. A vezérlés szett a vízpumpa és az olajszűrő gyári a gyertya NGK a hosszbordás szíj Conti a feszítője INA. Kimostam és újraolajoztam a BMC levegőszűrőt. Gyertyacsere közben elpattant egy csatlakozó ezért azt még ki kell cserélnem, szerencsére az ePER szerint van külön cikkszáma azt majd jövő héten pótolom a pollenszűrővel együtt. Friss fékolaj (Tutela Top4) került a teljes rendszerbe ezt egy vákuumos leszívóval cseréltem le viszont bal hátul az egyik fékbetétem kissé kopottabb a többinél és az elsők is hamarosan elérik a kopásjelzőt így ez lesz majd a következő project. Pecsét került a szervizkönyvbe és két saját gyártású matrica a motortérbe. Km óra állás:68253

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-04-22

Egy kiégett izzó jó ürügy volt arra, hogy betegyem a kesztyűtartóban talált Night Breakereket.

>> Szerviztothcsabesz // Alfa 156 SportWagon // 2016-04-23

Négy hónapja van meg az Alfám,ezalatt történtek kisebb csereberék az autóban.
Miután megvettem,az első dolgom volt egy kipufogó hegesztésben jártas szakit találnom,mivel a leömlő csatlakozása elengedett,kicsit nehéz lett volna a kpm vizsgát megúszni magyarázkodás nélkül.
Egy ismerős megoldotta a dolgot,6 perces munkáért 4000- forintot hagytam nála.Mivel volt csápos emelője,legalább megnézhettem az alját..egészen egyben van,de egy alvázvédelem nem árt neki az idén.
Vizsga,honosítás letudva..az autó vételárán kívül 180.000- forint volt a komplett ügyintézés,forgalomba helyezés,törzskönyv,miegymás.
Egy hónappal később fékcsere,mert a kopásjelző lankadatlanul jelzett.A hátsóhoz nem kellett nyúlni,hiszen zsír új volt,csak elől lettek a tárcsák+betétek cserélve(Textar/Textar kombó,20.000-).6000- marad a szerelőnél,aki k.b. negyed óra alatt kicserélte az egészet a szemem előtt,csinált egy átfogó átvizsgálást,kiütött pár hibakódot,és összeírta,mivel kell majd foglalkoznom.
Be kell szerezzek egy felső intercooler csövet,mivel egy agyonfoltozottat hagyott rám az előző tulaj,és egy pár napja elpilledt menet közben..a legszebb,hogy bontóban 13.000-et kérnek egy bontottért,én meg találtam zsír új Samco csövet 12.000- ért..nincs miről beszélni,berendelem,amint itt van,feldobom.
Ma pedig letudtam az olajcserét..páran biztos a szívükhöz kapnak,mert nem Selénia került a motorba,hanem STP 5w-40-es Longlife olaj,egy Alco szűrővel egyetemben(13.000-).Majd meglátjuk,hogy válik be..
Visszavan egy garnitúra nyárigumi/felni szinte azonnali beszerzése, gumiharang csere,egy szilent sem a legjobb a jobb oldalon..de ez már a következő nekifutás lesz..

 
>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2016-04-23

Szinte egyszerre adta meg magát a tompított, a helyzetjelző és a távolsági izzók egyike így vettem párban mindegyikből.
A tompított: Osram Night Breaker Unlimited H1
A távolsági: Ugyanaz mint a tompított
Helyzetjelző meg LED-es valami olcsó féle.

Még nem volt alkalmam tesztelni éjszaka majd akkor derül ki milyen fényt ad+ kell-e állítani a fényszórón.
Tomp.+táv.=8800 Ft
Helyz.=500 Ft

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2016-04-23

Liqui Moly 5W-40 olajat kapott Mann filter membrános Bosch levegőszűrőt 192.352 Km 2016 04 22.

 
>> EgyébTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2016-04-22

Festésre szoruló négy darab alufelni: 41.000,-Ft.
Vadi új, négy darab nyári 205/55 R16 méretű, Hankook K125 Ventus Prime 3 gumó: 72.000,-Ft.
Gumiszerelés: 4.000,-Ft.

 
>> Tuning és extraOllah // Alfa 147 Q2 // 2016-04-23

Nem így indult, de ez lett belőle: 147 Q2. GTA-t néztem (Atyaúristen, milyen döbbenetesen jó kocsi!), aztán így jártam.
Igazából 3 éve Alfátlanul tengődtem, és csak annyi volt biztos, hogy Alfa kell. Mert lehet nélküle élni, de minek.
Mivel hétköznapokon is használható, 2 liter közeli, turbós benzines az én büdzsémhez mérten nem volt, lett belőle egy kb. két literes, turbós dejzel.
Kurva jó kocsi, de még szoknom kell.
Kérdezte az eladó az első kör után, hogy milyen. Mondtam, jó, csak kerreg és büdös.
Szóval meg kell szoknom ezt az életérzést, és hogy egy Alfa nem feltétlenül nagy teljesítményű benzintemető, hanem takarékos dízel kivitelben is létezik. Szép az egész kocsi, meg tudjátok, menő a piros varrás itt-ott, rohadt jó az ülés, kényelmes, kézre áll, gokart-érzés stb., csak hiányzik az olaj és benzin szaga, meg a 7000-en üvöltő V6.
De jó lesz ez arra, amire elsősorban kell: közlekedni.

 
>> Tuning és extraOllah // Alfa Spider / GTV GTV V6 TB // 2016-04-22

2016.04.01-én véget ért a GTV-s történetem. Nem lett tubi kántinyúd a motorszéthullás után, ami mégsem a vezérlés miatt volt, hanem talán alapvető konstrukciós baklövés volt a 2,4 TB. Az ötlet az enyém volt, a kivitelezés nem.
Szép volt, jó volt; nagyon sok öröm, rengeteg élmény, sok keserűség és csalódás, de összességében pozitív élmény, és azt gondolom, nem véletlenül alakult az egész história úgy, ahogy.
Fontos része volt az életemnek egy szakaszában ez a tárgy; kedves emlék marad.

 
>> Szervizmeidl // Alfa 33 1.3 VL // 2016-04-22

Tehát műszaki után irány Pusztaszabolcs, nyilván nem fogom így hagyni.
Béla Kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat (mondtam én, hogy búg), az első futóművet is szétkapta... na itt aztán voltak dolgok.... a másik oldali rugó is el volt törve, a maradék három rugótányér is csere, valamint a felső toronycsapágyak is cserélve lettek.
A váltó is recsegett az új kuplung szett ezen nem segített, tehát szinkrongyűrű csere gyakorlatilag minden fokozatnál. Természetesen az új tárcsát is meg kellett ferodolztatni 1000 km alatt elkopott, valamint a lendkereket is fel kellett szabályoztatni.
Az egészben csak azt nem értem, hogy egy neves német B betüvel kezdődő autóipari mammut cég szervízhálozatának tagja, hogy képes ilyen szar munkát csinálni ráadásul még jó drágán is.

Szóval alakul a jószág, ha minden jól megy még két küszöbcsere, meg a weberekben pillangó szelep felújítás és szinte minden ok lesz.

Hogy mennyit költöttem rá eddig? Már az autó ára 2x elment javításra.