Blog

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-04-16

Köszi GT :)
Kerékőrt is kaptak a TI felnik,nehogy véletlen...
A tervek szerint feketedik pár elem.A 2 oldalsó lamellával kezdtem.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-04-16

Megvolt a vásárlás utáni kötelező nagyszervíz.
Olaj,olajszűrő
Váltóolaj frissítés 4 liter
Pollenszűrő
Pillangószelep off
Lökösfényezés
Bal,jobb alsó hátsó szilent csere
Bal féltengelycsillag csere
Köszi Csöri !

- életkor: kb. 6.700 nap (18 év 4 hónap)
- ebből a nálam töltött idő: 2.474 nap
- megtett út összesen: 179.639 km
- ebből a nálam megtett út: 46.452 km
- tankolt üzemanyag: 3.817,08 liter (vásárláskor tele volt)
- tankolt üzemanyag ára: 1.469.134 Ft
- átlagfogyasztás: 8,22 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 31,64 Ft/km
- vételár + magyar rendszám költsége 2009-ben: 1.958.147 Ft
- összes költség 2009-től: 2.649.023 Ft
- legalacsonyabb hely, ahol jártunk: 0 méter - Adria
- legmagasabb pont, ahol jártunk: 2.829 méter - Ötztal
- a szervizelésről készített fényképek száma. 6.067 db

 
>> AutóápolásLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2016-04-16

Szilent kicserélve, küszöb a helyén és egy teljes polírt is kapott az autó! :)

 
>> Egyébpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2016-04-16

A jó idő beköszöntével eljött minden nyári gumi nélküli autós rémálma, a gumivásárlás...
Az utóbbi évek használtgumi vásárlásai ráébresztettek, hogy az csakis rövidtávú megoldás lehet, így új gumi vásárlásra adtam a fejem. Hosszas böngészés, teszt olvasgatás és agyalás után a Kumho Ecsta Le Sport (225/45 R17) mellett döntöttem, mely jó megoldásnak tűnik, elfogadható áron.
Kiváncsi leszek, hogy a szezon végén milyen állapotot mutatnak majd. Most 379.000 van az órában, előzetes számításaim szerint ez legalább 10-12k-val hosszabb lesz őszre.
Ahogy megkaptam, fel is szereltettem... :)

>> SzervizBarnus // Alfa 156 SW 2.0 JTS Distinctive // 2016-04-16

Tegnap a futár meghozta a jófogásról rendelt, bontott ajtóhatárolót a bal első ajtóba! Beszereltem, tökéleseten működik! A régi ki volt kopva és kattogott.

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2016-04-16

A Michelin nyárigumik három szezont és 32.275 km-t bírtak, most valami mást akartam helyettük. Ráadásul a két hátsó gumi kopásjelzőig kopott, teljesen egyenletesen, amit kicsit furcsállok, de majd egy futóműbeállítás eldönti, ki tehetett róla, az autó, vagy a gumi.

A választás most a Vredestein új gumijára az Ultra Satinra esett. Szép minta, jó teszteredmények. Kíváncsi leszek, mennyit bírnak majd. És hogy legyen benne egy kis olasz is: a gumi a Giugiaro tervezőiroda designjával készült.
A gumikat a Budagumitól rendeltem, ott is szerelték fel. (116.500 forint összesen)

Mind a négy nyári felnimet telibe fényeztettem a Budaguminál. (12 ezer forint / db) szóval teljesen új szett került fel erre a szezonra.

A Michelin téligumik első szezonjukban 5085 kilométert futottak. A két jobboldali felnit görgőztetni kell.

 
>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-04-12

Már úgyis sok ideje nem volt gond a kocsival(haha) ezért csinált néhányat magának. Kezdődött ott, hogy a hosszbordásszíj megnyúlt és nekiállt cincogni amikor bekapcsoltam a klímát, meg le-le állt a szervóm. Aztán valamelyik nap a D.Z. tuningba menet 200 méterre a bejárattól elcsattant valami a kocsiban(nem ijedtem meg,100%ig biztos voltam benne, hogy a szíj az, már számítottam is rá) úgyhogy beérve szervó nélkül varázsolhattam be a kocsit az emelőpadra. Ahol aztán kiderült, hogy a szíj vitte magával a feszítő konzoljának a talpát is, aminek rettenetesen örültem. Hál' istennek Zé megcsinálta a konzolt is és a szíjat is. Igen ám, de egy ideje már elég fura morgás jött a jobb kerék felöl nagyobb tempónál és kanyarodásnál, ami a féltengely miatt volt. Hát hogy hogynem a 200+ lóerő szétnyúzta a kis csillagocskát benne, úgyhogy azt is lehet cserélni. Lassan a kerékcsapágy jön azon az oldalon. Jó lesz ez a nyár is. Na nem baj, legalább a nyári pacskerok fentvannak!

Szíj:5000Ft
Féltengely csillag:36000Ft
Gumi(Dunlop SP SPORT MAXX RT XL 101Y):150000Ft

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-04-15

Terveztem a DRL berakását amióta bent vannak az Osram Nightbreaker Unlimited izzók. Egyrészt az NBU-knak este veszem hasznát, másrészt drága mulatság ezeket cserélgetni ha kiégnének. Mostanában egyre többször sikerült elfelejtenem felkapcsolni a világítást lakott területen kívül, így a tervet valóra váltottam...
A legjobb egy ködlámpa helyére szerelhető DRL+ködlámpa lett volna, de ezeknek az árát kicsit sokalltam (ötödéért talán vettem volna azt). Kerek DRL-t a ködlámpa helyére nem akartam, mert ha már van ködlámpa, akkor nem fogom kiszedni, máshova meg kereket nem tudtam volna szépen berakni...
Maradt a led sor, már csak a tipust kellett kiválasztani és a helyét megtalálni. Hosszas keresgélés és méregetés után meg lett az is: Osram DRL 401 az alsó hűtőrács két szélénél alul az elhelyezés feltételeinek éppen megfelel és aránylag normálisan néz ki. Maga a beszerelés kicsit volt hosszabb mint 1 óra (a motortérben könnyen találtam neki tápot, gyújtáskapcsolóról kapcsolt vezetéket és a helyzetjelző vezetékét is), utána már csak a hűtőrács kivágásával kellett egy kicsit foglalatoskodnom. Közelről elég brutál fénye van...

>> SzervizBazijoee // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2016-04-15

Nem mégse csökkent. És néha küldi a pamacsokat is. Tippem szerint a légtömegmérő is szar. Szívesen beszélnék Q4 tulajjal, hogy neki mennyi a fogyasztás városban. Ahogy a fékek is amik rettentő furcsán viselkednek.
Még rosszabb lett :)
Most már teljes megállás előtt és induláskor ilyen fura reccsenő, pattanó hang hallatszik a fékek felől. Olyan, mintha (ez lehet hülyeség) nem lenne fixen a helyén a betét és kicsit elmozdulna megálláskor és induláskor. Persze ez is csak kb 5-6km után, addig abszolute semmi. Remélem kedden ez is kiderül...
Amúgy minden zsír. Megy mint a mérgezett... Csak a lámpáknál olyan, mintha egy vasúti szerelvény érkezne az állomásra... :D