Blog
Nem mégse csökkent. És néha küldi a pamacsokat is. Tippem szerint a légtömegmérő is szar. Szívesen beszélnék Q4 tulajjal, hogy neki mennyi a fogyasztás városban. Ahogy a fékek is amik rettentő furcsán viselkednek.
Még rosszabb lett :)
Most már teljes megállás előtt és induláskor ilyen fura reccsenő, pattanó hang hallatszik a fékek felől. Olyan, mintha (ez lehet hülyeség) nem lenne fixen a helyén a betét és kicsit elmozdulna megálláskor és induláskor. Persze ez is csak kb 5-6km után, addig abszolute semmi. Remélem kedden ez is kiderül...
Amúgy minden zsír. Megy mint a mérgezett... Csak a lámpáknál olyan, mintha egy vasúti szerelvény érkezne az állomásra... :D
Hát ennek is eljött az ideje. Sajnos a küszöb jobb hátsó részét teljesen megette 2 tél alatt a rozsda, úgyhogy ideje volt elvinni karosszériáshoz. Munkák:
- Jobb oldali küszöb eleje-hátulja lakatolás + egész küszöb fújása
- Csomitartó belső élén volt kezdődő rozsda
- Jobb első ködlámpa keret színrefújása
- Alvázvédelem
- Üregvédelem
- Mindkét első sárvédő alja javítva
+ új matrica a küszöbre :)



Felkerültek a nyári kerekek, 2 új gumival (cascós kár) és egy új felnivel vágunk neki az idei szezonnak. A téliek lemosva gumiápolóban "úszva" a garázs sarkába költöztek. Leszívtam a téli ablakmosót, helyére bogároldós cucc került.







Pár napja feltűnt, hogy az antennám elég ramaty állapotban van, úgy néz ki valamilyen állat (lövésem sincs mi lehetett) megrágta tele volt apró fognyomokkal. Hét elején megrendeltem a gyárit ami ma meg is érkezett, így gyorsan fel is került.



Mivel az autóval egyidősek a gyári szövet szőnyegeim és már elég rossz állapotban voltak (főleg a vezető oldali) ezért keresnem kellett egy új garnitúrát. Először gyáriban gondolkodtam, meg is néztem egyet de nem igazán tetszett sem a minősége sem a kivitelezése ráadásul a patentokon is változtattak így ezt a lehetőséget elvetettem. Eszembe jutott, hogy jó pár éve a 156-osomba csináltattam a Főnixnél szőnyeget és emlékeim szerint elég szép munkát végeztek. Most sem csalódtam bennük profi munka, minden a megrendelés szerinti, igényes kivitelezés, patent, koptató, felirat minden a helyén és nagyon tetszik.






Na a mai napon meglátogattuk Manky cartársat, és rendbeszedtük a programot, mert amivel vettem nem volt az igazi. Mostmár nagyon jó lett.
És hogy még jobb legyen a nap, sikerült hozzájutnom jó áron egy garnitura 17" gyári sokküllős alufelnihez is. Màrcsak gumi kell rá
A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő) és hosszbordás szíj (Continental) is cserélve lett a vezető görgővel együtt.
Km: 119503
4 db Vredestein Ultrac Vorti abroncs került a garázsba a mai nappal.
Kicsit elhúzódott a beszerzés, a szállítási keveredések miatt:
- elsőre 235/35 R19 gumikat kaptam,
- másodjára 3 db 235/45 R18 és 1 db 225/45 R18 érkezett,
- ma pedig megérkezett az 1 db 235/45 R18 és elvitték tőlem az 1 db 225/45 R18 abroncsot.
De ma végre lezárult ez a hosszas procedúra.
Gumik felnire szerelése jövő hét péntekre van tervezve.



Főként a motorkerékpár akkumulátorának töltésére lett beszerezve, remélem az autóhoz egy darabig még nem kell használnom.
Egy kis gyártói leírás:
A Bosch C3 akkumulátor töltő olyan nyitott és sokféle zárt ólomsavas akkumulátorok, AGM, vagy géltartalmú ( 6V 14 Ah-ig, 12V-on 120 Ah-ig, töltőárama max 3.8 A ) akkumulátorok feltöltésére vagy csepptöltésére lett tervezve, amiket személygépjárművekben, hajókban, vagy motorkerékpárokban használnak. A töltőkészülék többféle üzemmóddal rendelkezik a különböző típusú és állapotú akkumulátorokhoz, ez hatékony és biztonságos feltöltést tesz lehetővé.
Impulzus töltés - mely lehetővé teszi a csaknem lemerült akkumulátorok újratöltését
Csepptöltés - az akkumulátor teljes töltési állapotának megtartásához a töltőkészülék folyamatosan csatlakoztatva maradhat, a töltési folyamat után automatikusan csepptöltési üzemmódba kapcsol
A töltőkészülék pólusfelcserélés elleni védelemmel rendelkezik.
Amennyiben a készülék a töltési folyamat során túlságosan felmelegedne, automatikusan csökkenti a kimenő tejesítményt, ez megvédi a készüléket a károsodástól.



Ha már a nagyfék projekt füstbe esett, vagyis kútba ment, azaz nem jött össze, akkor legalább a gyári legyen rendben.
Ami a mai napon meg is történt:
Elől Ferodo tárcsa, Textar betét, hátul RH tárcsa-betét.
Elől mindkét oldali fékcső.
Fékfolyadék csere.
Most nagyjából ugyanazt tudja, mint előtte, de ha összekopik... :-)