Blog

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-04-04

Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.

Már vételkor észrevettem, hogy nem megy a hűtő ventilátoromnak csak a 2.-ik max. fokozata. Akkor még nem zavart ,mert hidegek voltak és a klíma sem kellett. Beszereztem bontottat , de az is szar volt. Rendeltem újat nem mellesleg olcsóbban mint a bontott , beraktam és tökéletes. Az alkatrészért köszönet Natural Invest Kft.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-04-09

Jobb oldalon cseréltem ma a felső lengőkart. Ki volt szakadva a porvédő gumi, gondolom ez okozta a gömbfej idő előtti kopását. Frap márkájú lengőkart vettem. Már úgy indítok, hogy a szilenteket kiveszem és újra zsírozom, de ennél a lengőkarnál erre nem is lett volna szükség. Ugyan noname szilentek vannak ebben is mint a többi után gyártottban, de meglepően jó minőségűnek tűnik. Talán idáig ez hasonlít legjobban a gyári Boog szilentekhez.
óra állás: 263350km

>> Tuning és extraKZM_Rosso147 // Alfa 147 2.0 T.Spark Distinctive // 2016-04-09

Ma sikerült meglátogatnom egy olasz autóbontót, és beszereztem a hiányzó fekete szövetes könyöklő fedelet, most már teljes a belső összkép :).
Valamint ha már ott jártam vettem egy légbeömlőt is, mert a hátsó ülés előttinek el volt törve egy lamellája, pont amelyikkel állítani lehet a légbefújás szöveg.
A beszerzett alkatrészeket egyből be is szereltem, 2 csavar, 1 csavarhúzó, meg némi törölgetés kellett hozzá :).
(képek később)

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kapott új fékeket az autó, elöl, hátul.
Elöl Speedmax fúrt-mart tárcsa, hátul Textar.
Szétszedésnél kiderült,hogy a bal hátsó nyereg a végét járja, nagyon nehezen jár a dugattyú, így rendeltem egy pár hátsó nyerget ami tökéletes, még várja a beépítést!

Fékeket az autó színére fújtam, és eltérve az Alfa Romeo felirattól akartam valamit ,ami másnak nincs, így gyártattam " Stark Industries" feliratokat. Szerintem király :)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kicseréltem a bőrbelsőm, egy másik bőrbelsőre.
1; Légzsákos (a gyári is az volt, így talán ki tudom majd ütni a hibát)
2; Kartámaszos
Szereztem már Audi TT kartámaszt, de macerás lett volna a beszerelés, így a gyári mellett döntöttem.

Rendeltem új szőnyegeket is , Alfa Romeo logo hímzéssel.
Bejelöltem ,hogy vannak rögzítési pontok, küldtek egy csomó patentnak látszó műanyagot, de a szőnyeg nincs kilyukasztva, ami bosszant, meg nem is értem ,hogy lehet rögzíteni igényesen. Akinek ilyen "Főnixes" szőnyege van , felvilágosíthatna...

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kicsit átalakítottam a lámpám (megint).
Mivel hiába a projector, és abban a xenon semmit nem láttam vele akár, hogy állítgattam ezért minek kockáztassak átalakítottam halogénre, a refibe viszont raktam 55W-os xenon szettet, ez az erdő között nagyon jól jön, évek óta így használom az autóim.
Ha már szétszedtem kapott szélességjező, avagy USA modult, eddig nem tudok ilyen 156-ról amibe lenne.
Van eredeti Californiai rendszámom, veszett jól néz ki vele az autó szerintem. Kár,hogy ilyen ocsmányak a magyar nagy dög rendszámok... Ez van.

Szerk. Kikötöttem az angyal szemeket, nem tetszettek, vissza lett csinálva gyári helyzetjelzőre, és kivettem az USA modult is ideiglenesen.

A baloldali ablaktörlőlapát visszafele törléskor elpattogott, ezért úgy gondoltam, hogy a lapátok megértek a cserére.

Valeora esett a választás, meglátjuk majd hogy bírja a strapát. Érdekes, hogy a jobb oldalra nem lehetett ráhúzni az új lapátot, mert a lyuk túl kicsinek bizonyult. Szerencsére egy 5ös fúrófej megoldotta a problémát. :)

KM-óra állása 133 842.

 
>> SzervizMero // Alfa 145 1.8 TS // 2016-04-09

04.03-án vettem az autót egy két hibája volt. de erről korrekt infót kaptam!
tehát cserélve lett: komplett kuplung szett+ kinyomó munkahenger+ váltó olaj+ hosszú bordás szíj

 
>> AutóápolásKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-03-02

Ha már ott voltak a csomagtartóban, akkor elvittem a téligumi garnitúrát egy benzinkút önkiszolgáló mosójába. Felesleges volt. Ezek a benzinkúti mosók annyira le vannak fojtva, hogy képtelenek lehozni bármiről is a koszt. Többek között ezért vagyok kénytelen a kocsit is kézimosóba hordani, mert a nagyvárosban lehetőségek híján nem tudom normálisan lemosni. Szóval a kosz egy részét feloldotta a benzinkúti mosó, utána maradt a vödör víz és rongy. Hihetetlen mennyi koszt összeszedtek a frissen felújított felnik, pedig nem mondanám hogy sokat használtam. A kosz végül teljesen lejött róluk és nagyon szépen ragyognak.