Blog
A lendkerék már mikor megvettem csörgött, de nem foglalkoztam vele, mert anno a márkaszervizben mondták, hogy fél milliós tétel a cseréje, de még elfutok vele jó pár ezer kilométert. Aztán eljött a nap, mikor a kuplung is el kezdett csúszni, így nem várhattam tovább. Beszereztem az alkatrészeket (Valeo kuplungszett és lendkerék (Alba Autó)+szimering) és egy napos munka árán de elkészült az autó! Közben kiderült, hogy a lengőkar szilenteket is cserélni kell, így azt is cserélték, továbbá a szűrők és olajcsere is megtörtént a szervizelés alatt. Húzós tétel volt, de megérte. A kuplung csendes és eszméletlen puha lett, alapjáraton nincs csörgés és ezáltal az egész autó halkabb lett. Remélem, ilyen nagyságú tételekre már nem számíthatok a közeljövőben! :)




Most került be az autóba a második kormánymű, mióta nálam van. Az első teljesen rossz volt, most egy olyat raktam össze 3-ból, ami elviekben hibátlan lesz. Eddig 20km-t mentem az autóval, a szervoolajszint számottevően nem csökkent és folyás sem látszik. A kormány egyujjas lett.
Olaj: Castrol ATF Dex II
Egyrészt egy éve van meg az autó, másrészt a következők történtek vele:
-feltöltettem újra a klímát, mert a kompresszor-kuplungcsapágy cseréje miatt le kellett ereszteni a gázt még decemberben
-vettem gyári váltóolajat, cserélni fogom (Tutela ZC 75 Synth)
-szelephézagot ellenőriztem, az összes gyári értéken van, nem kell hozzányúlni, ennek ellenére hidegen felülről hallani a csattogós lepkét
1500 km múlva 10E lesz az olajban, újra olajcsere.
Lett 4db gyári, szép állapotú felni középkupak is.
Kb. 2 hete egyre nehezebben nyitotta a távirányító az autót, majd végül már nem is sikerült. Rámértem az elemre. Érdekes, hogy viszonylag kis feszültségesés ellenére is a névlegeshez képest már nem nyitja az autót. Szerencsére a tecsóban 500 Ft-ért tudtam venni 2 db VARTA gombelemet. A távirányító újra működik. Az elem mérete: CR2032
Itt volt már az ideje az abroncsok cseréjének. Szerencsére elég jó állapotú nyári abroncsokkal vettem az autót, így azok kerültek vissza. A kopottabb és öregebb (2010-es) Continental abroncsok kerültek előre. Ezen a nyáron még elfutnak, jövőre majd kap másikat. A jobb profilmélységű és fiatal (2014-es) Pirelli abroncsok kerültek hátra. A kerekek kevés súlyt kértek, a tárolás alatt szinte nem is veszítettek nyomást. Csere közben ránéztem a fékekre is, a hátsók még elég jó állapotban vannak, de az elsőknél már a betét és a tárcsa is vékony és vállas, szerintem az idén cserés. A téli abroncsok még jövőre is jók lesznek, annak ellenére hogy noname-ek nem teljesítettek rosszul, bár kicsit hangosak. Mondjuk a tél sem volt túl kemény.
Mikor megvettem az autót már akkor remegett a tükörlap, típusbetegség, a ragasztó elengedi. Egyik délután mikor mentem az autóval a tükörlap elválása az egyik saroknál már elérte a 0,5 cm-t. A javítás mellett döntöttem. A tükörlapot enyhén feszítve könnyen elengedett a maradék ragasztóanyag. A tükörlap egy kör alakú műanyag lapra van ráragasztva, ami a mozgató szerkezethez kapcsolódik. A tükörlap rögzítését kétoldalú ragasztó szalaggal oldottam meg. Majd meglátom mennyire lesz tartós. A tükörlap már nem remeg.
Már egy ideje tapasztalom, hogy bizonyos fordulaton gyorsításnál és néha a gázt elvéve rángat az autó. A fórumot olvasva több helyen is az EGR szelepet nevezték meg hibaforrásnak. Egyenlőre nem akartam kiiktatni az EGR szelepet, így a szűkítés mellett döntöttem. Az Ebay-ről rendeltem egy szűkítő lemezt, 0,5 mm vastag saválló lemez, 4 db 7mm-es furattal. A MIL lámpát még nem aktiválja. A beszerelés könnyű volt, 4 vagy 5 csavart meglazítva be lehetett a lemezt szerelni. Úgy tűnik a rángatás elmúlt.
Reméltem ,hogy a vásárlás után megúszom a nagyobb pénzmagok költését, de nem így lett. A múltkori átvizsgálás során kiderült, hogy mindkét féltengely csillagot cserélni kell, mert teljesen kukásak. Tegnap megoldottuk a javítást, és mellette két apróság is orvosolva lett (nívópálca tömítése és a bal első fékbetét kopásjelző). Jah és hazafelé még a fényszórókat is beállíttattam. Remélem, most egy ideig nyugton maradnak a vasak?!
Most hogy mar szinte minden ki van cserelve a futomuvon ideje
Volt beallitani. Persze csak 2.ra sikerult, de szinte nem ert semmit az auto tovabbra is balra huz igen eroteljesen ahogy a kormanyt elengedem.
Pikk-pakk elment az utolsó 10 ezer kilométer. Meglátogattuk Csörit egy újabb adag Selénia Racingért. Az Alfa most is kért egy új izzót, csak most a hátsólámpába. Odafelé pálya, mert siettünk, vissza 811-es, hogy élvezzük egy kicsit a Pilot Sportokat.
Kilométeróra állása: 154 539