Blog

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-04-09

Mivel csak most ismerkedek vele így elsőre nem tudtam mi lehet a gond,a vízhőfok nem akart feljebb menni 65fok főlé és városban hamar vissza is esett 50fok ra, viszont érezni lehetett,hogy fűtés van benne.Így első körben vettem egy hőfokjeladót, hátha az a baj,nem segített ugyan az a probléma megmaradt. Így kicseréltem a termosztátot nem mondom,hogy egyszerű volt, de végül én nyertem :D Utána már szépen beállt kicsivel 90 fok alá,88 fokon nyit a termoszát és állóhelyzetben se megy 90 fok főlé így a melegedési probléma megoldva .BEHR-t vettem bele elvileg ilyen a gyári is. Remélem jó fogja bírni. Mivel eléggé szétszedtem most jól hozzáfértem a légszűrőház tetejéhez,mert ott a csavarok feje elvolt rozsdásodva és nem tudtam már kitekerni őket, viszont a légszűrőt cserélni akartam már a múltkor is.Most azt is sikerült kibányászni rá is fért bőven a csere, elég cudarul nézett ki a régi szűrő.

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-08-30

A főszervező Sudár Zoltán alias ChoppR6 lemondta a részvételt, így nekem kellett beugranom, hogy a várt esemény ne maradjon el. Ismét a Campona tető parkolójában találkoztunk, ahol Barbika autóján levő krómos emblémát az enyémre rendelt szatén emblémával megcseréltük, így már mind a kettőnknek tökéletes lett a scudetto! Köszönöm Barbi, hogy megértetted, miért van erre szüksége, mindkettőnknek ;-)
1.enyém már krómmal, 2. kép Barbié már szaténnal, 3. kép konvoj Tétényben

Kiérve a fővárosból egy igen rendes tempót mentünk az etyeki dobbantós aszfalton :-), de még így sem sikerült azt az életképtelen ütemtervet tartani, amit a hiányzó főszervező a fejében megálmodott, így Székesfehérváron meg kellett szavazzuk, hogy továbbra is száguldozunk Tapolcára a barlanghoz, vagy feladjuk és a nyár végén fürdőzünk egy jót a Balatonban. Utóbbi mellett döntöttünk, az időközben kibővült csapattal.

4. kép, közös fotózás Tihanyban, mielőtt egy páran kiváltak a konvojból, 5. kép, GT-k komppal áthajózástatása Tihanyból, 6. kép -várakozás a révnél, 7. kép relaxáló megálló Székesfehérváron, 8. kép balatoni közös strandolás.

Nagyon szuper napot töltöttünk együtt, annak ellenére, hogy a szervezés hagyott kívánnivalót maga után, pláne, hogy a szervező el sem jött és azonnali döntéseket kellett meghoznunk :-)

Viszlát üzemanyag szivárgás teli tankos állapotban. A korábban írt bejegyzésemben érintett ac alatti tömítés csere megoldotta a problémát. Köszönet Natural Invest Kft.

 

Kicseréltem mind a 4 féktárcsát, bár az elsőkön max. 0.5 mm kopás volt ,viszont a hátsók erősen csere érettek, így ugrott mind. és ha már ott jártam kicseréltem a két hátsó hosszkitámasztót mert a balos kicsit oda volt. Ismételt futóműállítás lesz amint ráérek.
Az alkatrészekért köszönet Natural Invest Kft.
Km:156.177

 
>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-04-09

Georgetól sikerült nagyon jó áron szerezni egy tökéletes állapotban lévő tetőkárpitot, ezt köszönöm neki. Csere hipp hopp ment, 3-4 patent tört de ezt Marklar kollégától sikerült beszerezni, neki is köszönöm. A benzin szűrő csere is megtörtént, ez nem volt egy hú de nagy dolog, csak a vásárolt szűrő egy picit nagyobb volt és a bilincsen kellett apróságokat módosítani, de szépen megy, nem csöpög nem szivárog a benzin :)

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-04-04

Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.

Már vételkor észrevettem, hogy nem megy a hűtő ventilátoromnak csak a 2.-ik max. fokozata. Akkor még nem zavart ,mert hidegek voltak és a klíma sem kellett. Beszereztem bontottat , de az is szar volt. Rendeltem újat nem mellesleg olcsóbban mint a bontott , beraktam és tökéletes. Az alkatrészért köszönet Natural Invest Kft.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-04-09

Jobb oldalon cseréltem ma a felső lengőkart. Ki volt szakadva a porvédő gumi, gondolom ez okozta a gömbfej idő előtti kopását. Frap márkájú lengőkart vettem. Már úgy indítok, hogy a szilenteket kiveszem és újra zsírozom, de ennél a lengőkarnál erre nem is lett volna szükség. Ugyan noname szilentek vannak ebben is mint a többi után gyártottban, de meglepően jó minőségűnek tűnik. Talán idáig ez hasonlít legjobban a gyári Boog szilentekhez.
óra állás: 263350km

>> Tuning és extraKZM_Rosso147 // Alfa 147 2.0 T.Spark Distinctive // 2016-04-09

Ma sikerült meglátogatnom egy olasz autóbontót, és beszereztem a hiányzó fekete szövetes könyöklő fedelet, most már teljes a belső összkép :).
Valamint ha már ott jártam vettem egy légbeömlőt is, mert a hátsó ülés előttinek el volt törve egy lamellája, pont amelyikkel állítani lehet a légbefújás szöveg.
A beszerzett alkatrészeket egyből be is szereltem, 2 csavar, 1 csavarhúzó, meg némi törölgetés kellett hozzá :).
(képek később)

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kapott új fékeket az autó, elöl, hátul.
Elöl Speedmax fúrt-mart tárcsa, hátul Textar.
Szétszedésnél kiderült,hogy a bal hátsó nyereg a végét járja, nagyon nehezen jár a dugattyú, így rendeltem egy pár hátsó nyerget ami tökéletes, még várja a beépítést!

Fékeket az autó színére fújtam, és eltérve az Alfa Romeo felirattól akartam valamit ,ami másnak nincs, így gyártattam " Stark Industries" feliratokat. Szerintem király :)