Blog

>> EseményOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-04-03

Nos a hét elején sikerült betörnöm a telefonom kijelzőjét,aztán megbírságoltak forgalomtól elzárt területen való áthajtád miatt, végül ma eldurrant a szervóolaj csövem. No comment.

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-03-31

Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-03-31

A hátsólámpa 'füstösítés' már nagyon nagy divat lett, valami mást akartam. Engem a narancssárga betét zavart a hátsó lámpatestben, ezért úgy döntöttem áttetsző lámpa festékkel egységes pirosra varázsolom az egészet. Szerintem sokkal szebb, mint a gyári sárga indexes lámpa búra ;)

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-03-25

Elkezdtem lecserélni a gyári emblémákat fekete-fehérre. Nem, nem azért, mert kopottak voltak, hanem mert a Jarama Nero színű GT-mhez ezek jobban passzolnak :) Később 2015-öes Fekete-fehérre lesznek cserélve
Az emblémákat az Aliról rendeltem, nem csak a talpat, de magát az aluminium lemezt is le kell hozzá szerelni a gyáriról a cseréhez.

 
>> Egyébharigeri // Alfa 75 2.0 TS // 2016-04-02

Idő közben elkerült az autó a fényezőhöz, ahonnan remélhetőleg egy-két héten belül el is hozhatom, immár Rosso 130 színben pompázva, illetve alváz/üregvédve. Amíg távol volt, elkezdtem bevásárolni a "tuning" alkatrészeket, hogy mire hazaér, csak össze kelljen rakni. Hosszas utánajárás eredménye lett, hogy az állítható Koni gátlók mellett döntöttem, illetve az Eibach ProKit rugók és a Powerflex szilentek segítik majd a bódét feszesebben mozogni. A becsavarozható bukócső (mert nem keret, csak 4 pontos half-cage) egyenesen Olaszországból érkezett, az OMP-től. Ez egy picit csalódás volt, a beszereléshez mellékelt tartó konzolt módosítani kellett, és egy korábban látott szintln 75 OMP csőhöz képest ez nem szedhető darabjaira, tehát egybe van hegesztve, így kicsit trükkösebb a ki/beszerelési procedúra, dehát ez van, ezt kell szeretni. A lista még nem véges, van még egy-két apróság a tarsolyomban, de erről majd később. Az összerakás persze nem lesz ilyen egyszerű, mert még az első/hátsó futóművet le kell bontsam alóla, hogy minden porcikája le legyen homokszórva/szinterezve, csak ezután tudom összerakni. Hamarosan a motor is felkerül az állványra, ha minden igaz csak egy generál kell neki és egy kis festés, és mehet vissza a helyére. Remélhetőleg mostantól felgyorsulnak az események, muszáj lesz, mert nyáron már használni szeretném. Nagyon várom már.

Szerk: A kasznizás után, de még a fényezés előtt, kivéstem a beltérből a hangszigetelő réteget, négy délutánnyi csavarhúzó, kalapács, kés, hígító kombó szenvedés, mivel szárazjeget nem kaptam sehol. Nem volt egy leányálom, de legalább kicsivel több mint 6kg cuccot kapartam össze végül. Remélem a rücsi ami helyette lett befújva, nem nehezebb :)

 
>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-04-02

Ahogy már korábban is előfordult, a főszervező Sudár Zoltán, alias ChoppR6 nem jelent meg a rendezvényen. Még szerencse, hogy a helyszínt én jelöltem ki, így az adott volt. Közös szavazással Ilonát vezetőnek javasolva jutottunk el az egyetlen kitűzött célig. Szép napsütésben indultunk Óbudáról a 10-esen Esztergomba. Pontosan 20 db Alfa Romeo GT gyűlt egy helyre a városban, egy sorba parkolva, majd félkört alkotva! :)
Köszönöm szépen Dávid Kornélnak az ajándék első emblémát a további fekete projekthez! ;) Egész jól mutatott a fekete pólón az általam tervezett Alfa Romeo GT-s logó (4. kép) pirossal! ;-)

ui: A logót bárki használhatja, aki tőlem kéri, megkapja akár vektorosban is, a legjobb minőségben. Sajnos van aki egyszerűen kisajátította - igen, ilyen ember is van az Amorén! Biztos magára ismer, ha ezt olvassa :P

További fotók az Alfa Romeo kupé-kabrió közösség oldalán , vagyis itt http://tinyurl.com/jfb4wyb
Ha még nem vagy tag, jelentkezz itt https://www.facebook.com/groups/gtgtv4cbreraspider/

>> AutóápolásRicsi 147 // Alfa 147 1.9 Jtdm 16V Distinctive Q2 Ti // 2016-04-02

Felraktam a gyári Q2 felniket. Fasza conti gumikkal. Felhoztam a fényezést is egy kis polírozással, rengeteg karc volt rajt...
Km: 116420

 
>> EgyébMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2016-04-01

- Új 18" nyári felni Aez Olymp személyében
- Új 225/40 gumi
- Új fekete-ezüst felni közép
- Offos koptató előre :)

 
>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-02

A váltógombot, míg szerelőnél volt a gép elvittem újrabőröztetni Gyirmótra.
A kormányomat is itt csinálták és hozzá illő piros cérnát kapott illetve az oldala perforált bőrt:)

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-02

Eibach ültetőrugók kerültek a kocsi alá, 4 cm-vel lett így megültetve a gép.
A rugókat a jófogáson találtam egész jó áron, egy évet használt rugók.
Az első lengéscsillapítókat cserélni kellett, Magneti Marelli lett bele, első hátsó lengéscsillapító porvédők és ütközők is cserélve Sachsra.
A nem teljesen két éve cserélt jobb első kerékcsapágyat újból cserélni kellett, most SNR-t kapott, ennek tovább kell bírnia, mint a Starline-nak.
Az autó így sportosabb kinézetű lett és még jobban fekszik az utat :). Az ültetőrugóktól a komfortérzet nem változott :).
A költségem munkadíjjal együtt értendő.
Az első kép ültetés előtt-után :D
Km óra állása: 219000 km