Blog
Az összeírt hibák javítása elkészült, szuper lett az autó, nagy a boldogság!
Ami még a héten vár ránk: Jobb első toronyszilent cseréje, jobb oldali műanyag küszöbtakaró cseréje ( egyelőre még nem találtam, ha esetleg valaki tud eladót, kérem jelezze ), futómű beállítás, aztán mehetnek fel a nyári kerekek.
Mindig is tetszett az 1.8T nord motor. Rájöttem, mivel van egy már feltöltött, és tovább tölthető motorom, már csak a hozzávalókat kell megalkotni.
Ebből aztán lehet egy 2.0 turbo, sor4...
Ezekből épül fel:
- GT28RS (GT2860RS) Disco Potato turbo, 0.63AR
- saját tervezésű és teljes gyártású leömlő, X6CrNiTi18-10 -ből (type 321 SS, ER347 pálcával hegesztve - a végére már elég jól ment)
- új nyomóoldal, a pilllangószelep átkerült a turbó utánra
- vízbefecskendezés az intercooler elé, saját - Alfamoto - márkájú adapterbe (Design and Manufacturing by kizzo)
- Baileys motorsport BOV
- Rozsdamentes páncélozott Teflon víz és olajcsövek a turbo kenésére és hűtésére
- teljes rozsdamentes kipufogórendszer, 1.8T - hez CSC Marmitte
A rendszer még installálás alatt, de a próbamotoron már sikeresen összeállítottam.









Felkerült elölre a rendszámtábla. Szerintem marha szarul néz ki egy Alfán ez a hatalmas lemez, de már a városunkban szolgáló rend éber őreitől kaptam figyelmeztetést, hogy rendszám nélkül nem leszünk jóban. Kétoldalú ragasztóval lett rögzítve, hogy szükség esetén le tudjam dobni a kocsiról. Végre a scudettoba szánt méh-kaptár rács is be lett ragasztva, ipari ragasztót hoztam rá melóból, nagyon ajánlom neki, hogy megragassza végre normálisan. Került hozzám +2 polírozó korong, egy kemény és egy puha, így már megvan minden a 3 lépcsős polírozáshoz, kivéve a GTechniq P1-t.
Az autó különlegessége nem csak a bézs bőr, de az is, hogy a műszerfal is telibe van bőrözve. Eljött az ideje, hogy megkapja a megfelelő ápolást.
A TotalCar által is istenített sráchoz vittem a XVI. kerületbe.
Kb fél napos munka, teljes tisztítás és ápolás.
A bőr nem fényes amikor kész és ápolt, hanem MATT ;)

Mivel nem volt egyéb költség a műszaki díján kívül ezért egyéb-hez került.
2018-04-19-ig GO
Két gumi között vacilláltam, az egyik a Michelin Primacy 3 a másik pedig a Sportcontact 5 volt. Mivel a Conti gyorsabban kopik, igy a Michelin mellett tettem le voksomat.
Michelin Primacy 3 225/50 R17 98Y XL - (XL- extra load -->erősitett falú verzió)
Üzem melegen nagyon tapad, esőhöz olyan rengeteghez még nem volt vele szerencsém, de tesztek alapján esőben is megállja a helyét.
Költségeim: 186.760 Ft (négy gumi ingyen szállitással)
6.000Ft (helyi gumis műhely felszerelési dija)



Végre eljött az idő, hogy leirhatom az én kis történetemet!
Nagy lázban voltam már, kb egy éve szemezgetek a 159 SW-vel, szerencsére hamar rábukkantam a fórumra, ahol közel egy évig csak szivtam az információt. Unokabátyám / FinnMate / közremüködésével néha még beszéltem is hozzátok! És ekkor jött egy csodás lehetőség Gery147 személyében.
Látta a fórumon, hogy nézegetek pár autót Fehérvár környékén és azt mondta, ha már arra megyek, nézzem meg az övét is, hátha megtetszik, bár Ő nem hirdette, de végtelen korrektsége már a legelején meggyőzött. Ami hibáról neki tudomása volt, tájékoztatott engem, rendes srác.
Elérkezett a nagy nap, 2016.03.17..
Egy kedves barátommal a helyszinre értünk, Gery épp szorgosan mosta az autót. :)
Kicsit beszélgettünk az autó múltjáról(Németországból érkezett az autó 2015 őszén, egy asztalosmester hajtotta, kaptam csomó német szervizszámlát, stb.), majd elmentünk próbakörre, először Ő, majd én vezettem.
A legelső, legmeglepőbb, legszembeötlőbb dolog az nekem a váltó volt. Egy hat sebességes manuális váltóval van az autó ellátva, de ez annyira pontos, annyira el van találva, alig akartam elhinni.
A következő dolog pedig: életemben először ültem 159-ben, képeken abszolút nem jön át a belseje, sőt, egyenesen féltem tőle, nem kimondottan tetszett. És itt jön a de! DE amikor beültem, egy világ változott meg bennem. Csodás, gyönyörű, sportos, elegáns. Hihetetlen volt, ez az egy amit a képek olyan szinten nem adnak vissza, hogy az fergeteges.
A próbaút vége felé közeledve, amikor már én vezettem, jött velünk szembe egy fekete 159, majd villogott, köszönt nekünk. Mondtam is a Gerynek, hogy ezt biztosan Ő szervezte, de jól csinálta, mert egyből az járt a fejemben, hogy ez igen, ez már közösség, és milyen jókor.. :))) Megpecsételte a vásárlást, az biztos. Ráadásul egy kis faluban voltunk, alig volt forgalom, kb 0 volt az esélye, hogy jöjjön szembe egy 159. Hatalmas érzés volt.
Visszaértünk, beszélgettünk még picit, megalkudtunk, majd nyélbe ütöttük az üzletet.
Hazafelé úton szoktuk egymást, de nem volt elég ez a 120 km ezért még lementem vele Szegedig(ami 160km oda-vissza). Nagyon massziv, jól összerakott autó. Néhány tesztben láttam, hogy a műanyagok lepattannak innen-onnan, zörög az autó. Hát ez nem zörög, meg se nyikkan, nagyon kellemeset csalódtam.
1-2 nappal később elvittem diagnosztikára egy barátomhoz, aki kiolvasta különböző értékeket összevetve, hogy valós km-t mutat az autó órája, ami akkor kb. 159.700 km volt. Állapotra visszavezetve is hihető.
Összegezve nagyon kellemes csalódás volt a 159, imádom minden egyes porcikáját!
Végre ma indul a rosso GTV a nagy megmérettetésre.
A rendberakásról az írás később születik, sajnos az elmúlt 2 hónap terhelt volt, mind munka, mind hobbi autó felújítás tekintetében.
Röviden 80%-ban készvannak a tervezett feladatok, az állapota nem okozott csalódást. De izgalommal várom az úton mit mutat majd:)!
Futott Km: 2!