Blog
Szét volt rohadva a középdob, ezért ki lett vágva, és a helyére egy cső lett téve. Hátul gyári dob van, így nem hangos, de mély. :)
Ma hoztam el az Alfát a negyedik szervízéről, amelynek során ki lettek cserélve a szelepszár szimeringek és az első kerékcsapágyak. Az elsőre azért volt szükség, mert indokolatlanul sok olajat csipegetett be, a másikra azért, mert elég hangos búgó hang hallatszott előről.
A búgó hang eltűnt, de az olaj fogyás ellenőrzésére kell pár száz kilóméter :). Ami biztos, hogy a 2.0-s motor hangja szebb lett, és szerintem jobban is húz :).
Szelepfedél tömítés: 10320 Ft
Szelepszár szimeringek: 3759 Ft
Vezérműtengely szimeringek: 1071 Ft és 2130 Ft
Első kerékcsapágyak: 69440 Ft
2l Selenia (csak a biztonság kedvéért): 7110
Kezd végre műszakilag teljesen összeállni az Alfa, de még mindig van mit javítgatni rajta. Következő szervíznél az első stabilizátor rudakat kell kicserélni, mert kopognak, valamint a kormányműből minimálisan szivárog az olaj.
Jobb első ajtó szétbombázva, kilincs le cserélve, a zár nem zárt, zár szét szedve kulcshoz igazítva a szét reszelt lamellák kicserélve, a nyitó szerkezet megigazítva bezsírozva, be olajozva. Bolhák pótólva öszze rakva




A motorvezérlő elektronikám beadta az unalmast nagy örömömre. Sajnos nem indult az autó, vagy ha indult is az ecu pár másodperc után leállította a motort, a motor kontroll lámpa pedig kigyulladt. Az ABS hibát illetve a kormányszögjeladó hibát is jelezte.
Számítógéppel nem kommunikált, a szerelőm az ecu cseréjével oldotta meg a problémát. A motorvezérlőt a tatai bontóból sikerült beszerezni. Immoval együtt lett betanítva az autóhoz, a kulcsom maradt a régi.
Remélem többet ilyen problémám nem lesz az autóval.
Km állása: 219000 km
Tankoltam egy újonnan megnyíló kúton és hát valami nem stimmelt a gázolajjal, mert a magasnyomású szivattyú nyomásszabályzó szelepét ultrahangosan tisztíttatni kellett miatta. Az üzemanyagszűrő is a biztonság kedvéért cserélve lett, Fram került bele.
Km óra állása: 219000 km

Mikor a multikormány bele lett téve az autóba a légzsákátvezető gyűrű nem lett cserélve.
Most sikerült szerezni bele és beszerelésre került.
Így világítanak a multigombok végre :)


Kicseréltem az ezüst-zöld műszereket fekete-pirosra (egy sportcsomagos 2.0TS selespeedből bontott műszerkészletre). A kilométer órát és a fordulatszámmérőt szét kellett szednem. A kilométerórának az elektronikáját az eredeti műszerből tettem át, hogy a km állás rendben legyen. A fordulatszámmérőben meg a selespeed váltóhiba visszajelző ledjét kellet kiforrasztanom, mert nekem manuális váltóm van és a váltóhiba folyamatosan villogott (hiányolta a selespeed-et). Most szép pirosan világít minden műszer, a fejegység is illik hozzá... :O)

Sajnos decemberbe vittem volna vizsgára az autót, de nem engedték át, mert a kis öregen igencsak kifogott az idő vasfoga :( nagy lakatolási folyamat kezdődött el. Alján több helyen kellett javítani. Kerékíveket is javítani/cserélni kell, és mind a 2 oldalra új küszöböket kap. Már nagyon várom, hogy elkészüljön :)
Az régi JVC KD-SX998R fejegység helyét egy Alpine CDE-185BT vette át. Minden szempontból elégedett vagyok vele. Minden igényt kielégít, amit el lehet várni egy ilyen szintű fejegységtől!