Blog

Mivel a nyári gumik elég gatya állapotban voltak ezért a téliek cseréjekor ott is hagytam a gumisnál,hogy neki majd jó lesz még valamire.Pl:virágot ültetni bele stb.
Én meg gondolván,hogy télen olcsóbb a nyári,,úgyhogy még ráérek keresgélni.
Amit addig-addig halogattam,hogy egyszer csak március lett.
Nézegettem én jó állapotú használtakat de ami mind Dot. számra mind sebességindexre megfelelt annak darabja bizony 15000-től kezdődött.
Kicsivel többért meg már újat is kapni.Ezért inkább az új mellett döntöttem.
Mivel jó atyám gumisként keresi a kenyerét sikerült nagyker áron hozzá jutnom 4db Falken 205/55 16-os nyári gumihoz.Ami gyártásra 2015-ös de 2016.03.26.-án lett felavatva.És ami még mellettük szólt az a sebességindex.Az eddigi H-sokkal(max.210km/h) ellentétben ez V-s(max.240km/h).
Tudom,hogy kevés az esély rá,hogy kihasználjam de megnyugtat a tudat,hogy megtehetném:))))

 
>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-03-26

A héten sokat gondolkodtam rajta hogy tudnám megoldani az ajtókárpit bőr betéteinek kicserélését és arra jutottam hogy kipattintom a betéteket a régi kárpitból és beragasztom az enyém helyére.
Ugye erre a cserére azért volt szükség mert a vásárolt ajtókárpitok aljai vaj színűek még az én autóm belseje teljesen fekete ezért nem mutatna jól ez a kombináció.
A ragasztáshoz Epoxi ragasztót használtam a kilincsekhez pedig egy olyan pillanatragasztót ami képes polipropilén ragasztására.
Az első képen látszik hogy milyen ragasztókat használtam mindent a Praktikerből vásároltam meg.
Tehát az első lépés az volt, hogy leszereltük az összes ajtó kárpitot az ajtókról. Majd egy csavarhúzó segítségével kipattintottuk a régi szövet betéteket. Ez kicsit feszegetés volt, hiszen a régi műanyag forrasztásokat el kellett törni.
Miután kivettük a betéteket kicseréltük a bőr betétekre, aztán az Epoxi ragasztóval be ragasztottuk azokat. Ez látszik a negyedik és ötödik képen.
A hatodik képen éppen száradt a ragasztó a négy ajtó kárpiton. Aztán visszaraktuk a műanyag kilincseket amiket a speckó pillanatragasztóval megragasztottunk.
Majd visszakerültek az ajtókárpitok az ajtókra.
Ez a művelet egész nap eltartott még szerencs, hogy a két öcsém itthon volt és tudott nekem segíteni.

Az eredmény magáért beszél gyönyörű lett remélem tartós lesz. 😀

 
>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-03-26

Járatás közbe megtette az első centiketAz első lépések

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-03-26

Jobb első kilincs az utolsókat rugja, szerencsére anno betáraztam belőle. Következő lefújva előkészítve

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2016-03-11

Sajnos a lendkerék és komplett fék csere után is megmaradt a kasztni rázkódás. Kerepesi Jani egyből a féltengely csillagra gyanakodott, de sajnos idő hiányában nem tudta elvállalni, engem meg nagyon idegesített. Így végül apum szerelőjéhez vittem. Sajnos nem egy hanem mindkét oldali csillag kuka, de csak egy újat tudott szerezni. Friss váltóolaj, új szimeringek és egy új csillag is szinte teljesen eltüntette a rázkódást. Most várjuk a másik csillagot.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2016-03-25

Ismét elment 10eKm. A szokásostól eltérően most nem én cseréltem az olajat, szűrőket. Grátisz kaptam kipufogó fül hegesztéseket és egy hibakód kiolvasást, amiből sajnos kiderült a VDC hiba oka, nevezetesen a bal hátsó ABS jeladó kuka. A grátiszokért cserébe lett egy kör a "csereautómmal". :) Az ALS-es kör után annyit mondott a szerelősrác, bármikor jöjjek ha baj van az alfával :D :D
A munkát Ecseren Papp Pistiék csinálták.

 

Elkövettem azt a hibát,hogy olaj szivárgással bejelentettem szakszervizbe.
Ahol kiderült az olaj folyás inkább hűtő szivárgás csak a kerék által felvert dzsuva színezte sötétre az amúgy ízre édeskés folyadékot.
Szakszervizes kollega mondja megütöttem.
Kéne bele rendelni újat ami min.80.max.120ezer jó magyar forint.
Mondtam ennek a megemésztéséhez kérnék pár napot.
Majd másnap bontóba el hátha tudnak valami olcsóbb alternatívát.
Alánéztek,ütésnek nyoma sincs.A hűtő gyárilag sz@r!
Nézzünk neten nekik mit dob a gép.Csakis gyári van 46-ért.
Még mindig nem az igazi de barátibb!
Egyébként ő is Olaszból hozza a cuccokat.
És még így is beszereléssel mindennel együtt beljebb vagyok mintha csak a hűtőt megrendelem a szakszervizben.
Szóval ezért nem viszem többet szakszervizbe a kocsim.

 
>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-03-26

Alapos tisztítás után felkerültek a nyári gumik a V6-osra, a két jtd-re majd jövő héten. Idén kicsit később került fel mint tavaly (akkor nőnapkor:)) . 215/45 R17 a méret, elől Continental Sportcontact2, hátul Michelin Pilotsport ,profilmélység kb. 6mm.
Jöhet a tavasz és a nyár :)

>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2016-03-26

Olajcsere, szűrőcsere, levegőszűrő csere....
Óra: 128181km

 
>> AutóápolásHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-26

Kiszereltem az ajtókban levő ajtóbehúzó/ablakemelő kapcsoló műanyagokat. Nem voltak nagyon csúnya állapotban, de nem is voltak a legszebbek. Az összes kapcsolót kipattintottam, majd megsikáltam őket körömkefével. Ezután jött a festés. MOTIP sprayplast matt fekete festékkel fújtam őket meg 5 rétegben. Ez a spray a folyékony gumi néven elhíresült anyag. Egy biztos, ha nem is lett teljesen, tökéletesen hibátlan, az biztos, hogy sokkal szebbek, mint voltak.