Blog
Olaj és szűrők cseréje, ahogy azt kell! :)
Újonnan vásárolt autóról révén szó nem feledkezhettem meg a vezérlés cseréről. A szervízkönyv rendesen vezetve volt, így látszódott, hogy 180e-nél sem volt még vezérlés csere... Márkaszervizbe vittem, több ízben próbáltak átverni, sajnálom a szerelőt, akinek a keze NEM VOLT benne a dologban és korrekt és becsületes módon állt hozzám. Ettől függetlenül a márkaszervizt így azonnal leírtam, de legalább 2 év garanciát kaptam a kicserélt vezérlésre. Mai napig nem tudom kihez vihetem az autót, aki megbízható, ért a típushoz és nem akar rajtam meggazdagodni.
Elérkezett a nap amikor egy nem kedvelt autókereskedőnél megláttam őt! Elmentem hát megnézni. Rögtön szembe tűnt, hogy a bal első ajtó fényezve volt, kicsit más színnel, így azonnal felmerült a kérdés mi történt vele. Az Alfa márkaszervizben a teljes kivizsgálás után kiderült, hogy 2 karosszériaelemen kívül mindegyik fényezése eltér a gyáritól, de mivel vastagabb volt a festék mindenhol a kérdéses helyeken, így csak a kereskedő szépítési beavatkozásait láthattuk. Nem mellesleg a garancia 7 évéig ott volt szervizelve az autó, ami még jobban megnyugtatott. Tehát komolyabb baja nem volt neki... :)
A zasszony megint elvállalta a bőrápolást. Mi több, önként és dalolva.
Tisztaság, jóillat, ahogy a múltkor is.
Nem jó a benzines szervo csöve a dizelbe. Vagyis a 16 szelepes dizelbe nem. Szóval kivettem a csövet, összehasonlitottam azzal amit a benzinesből kibontottam, és nem jó. Nem értem 2004-ben miért nem lehetett már az alu csövet eloxálni mint 2001-ben. Ja, h igy jobban fogy a 10 év alatt kikorrodáló 300 eurós cső? Az más. Gyártsunk akkor kacatot...
200 ft-ért "vettem" egy 12es belső átmérőjű alucsövet, 5000ért ráhegesztették, 2000ért jött hozzá egy liter Fuchs titan hidraulikaolaj, igy "csak" dolgozni kellett vele. Csápos emelő bérlet lesz még a +költség.
Kiszedni kb 1 óra, visszafelé 2.5, mert a vastagabb csövet elég nehéz volt a felfogató bilincsekbe visszaimádkozni. Leszereléskor a cső bordás csatlakozója (szürke, 4 foggal kapaszkodó csati) fogai eltörtek, a bontottról szedtem le miután hőlégfúvóval megmelegitettem nehogy az is elpattanjon mert olyat külön lehetetlen beszerezni.

Az egész történet azzal kezdődött, hogy műszakira menet leszakadt a lökhárítóm egyik oldala. Nagyon cuki kis történet volt, gyorsan meg is oldottam a dolgot SOS-ben. 14 furat, 7 kötözőszalag, máris olyan, mint az eredeti. :)... Meglett a műszaki, majd pár napon belül sikerült megrendelni az utángyártott lököst. Nem tetszik a bontósok felfogása, a bontott lökös "kis hibával" kb. 30 000 Ft (bár Szlovákiában kaptam ajánlatot 58 000-ért is), a zsír új meg kb. 40 000 Ft. Picit tartottam az utángyártottól, hogy mennyire fog majd elállni, de az első próba megmutatta, hogy mindenhol szépen illeszkedik és követi a vonalakat. Barátságunk úgy kezdődött a lökössel, hogy előkaptam a sarokcsiszolót, majd egy jókora darabot kivágtam az aljából, mivel az IC-m nyár óta sem ment össze, így felrakni nem tudtam érintetlenül a lököst. A ködlámpák belső tartója is ki lett lakoltatva, épp rossz helyen voltak. Miután kivágtam egy kis műanyagot, majd még egy kicsit és még egy kicsit, sikerült felraknom a kocsira. Az eredmény? Cégér. Lapos orr, semmi izgalom. Ami leginkább zavart az az, hogy az IC-ből egy szép nagy darab, valamit a szívócsövek fele kilógott a lökös alatt. 2 lehetőségem maradt: Kettévágom az új lököst és megtoldom (na ez még viccnek is rossz), vagy rendelek hozzá toldatot, ami mégsem lesz hihetetlenül alacsony, de takarja, amit kell. A második verzió döntött... na akkor toldat keresés... Novitec toldatot szerettem volna, sehol nem találtam számomra elérhető áron... következő jelölt, a Seat Leon Cupra toldata. Semmi egyedi kivitelezés vagy ötlet, de ez van. Megrendeltem azt is, egy hetet vártam rá, de csak megérkezett. A barátságunk vele is (milyen meglepő) úgy kezdődött, hogy beleeresztettem a sarokcsiszolót. Pár önmetsző csavar és már a helyén is volt a toldat. Közben a ködlámpák kikerültek szélre, ez sem az egyedüli 56, amelyik így néz ki, de az vigasztal, hogy legalább DIY projektoros, 3000K-s xenon izzóval. A scudettóm egy tavalyi koccanásban megsemmisült, normális áron sehol senki nem akart nekem adni, tehát fel is hagytam a keresésével. Rács lesz, na de nem a szokásos alu, 8 mm- vastag méhkaptár alakú műanyag rács. Ezt is beszabtam a helyére, majd pár próbakör. Nem ér le sehol, jöhet a fényezés. Na itt végre támadt egy ötletem, amit eddig (remélhetőleg) senki nem csinált: a toldat is kap színt 2 oldalt. Kapott egy rendes zsírtalanítást, portalanítást, 2 réteg átlátszó műanyag alapozót, fillert, 4 réteg festéket és 5 réteg lakkot. Legyen majd miből polírozni. A rácsok beragasztása majd később fog megtörténni, még 1-2 apróságot meg kell csinálnom, de felpróbáltam. Tetszik.












Megtörtént az első indítás!
5 év után ujra jár a motor! First Start
Szokás szerint nincs elkövető :-(
Az Ázsiacenterben meghúzták a bal első sárvédőt, lökhárítót....
A kép nem adja vissza a sérülést, rögzítő kampók letörve, szóval a lakatos szerint inkább cseréljük ki :-( Úgyhogy csere és fényezés.
Plusz a jobb első külső gumiharangot is csere. Mert valószínűleg megsértettem csapágycserekor :-(
