Blog
Bár könnyen indul a motor, de jön a tél.
A MES szerint nagyon különbözőek a résolaj mennyiségek.
Egye fene, a múltkor nem felújított 2 darabot is elviszem felújítani. Itt közelben a 16. kerületben. 15.000/db és tulképp újat kapok vissza, még a 2 db porvédő és az új bronz alátét is jár hozzá. Nem úgy mint Egerben 55.000-ért.
Visszaszerelem, a motor egyből mint egy svájci óra. A résolaj százalékok is egyformák lettek.
147.100Km
Na ilyen friss sem voltam még.
Szeptemberben megvenni a téligumit?
Tetszett a V mintás Vredestein, így ősszel jó áron is volt. Gumiteszt oldal szerint jó ez a típus. Majd felkerül ha szükséges
Ákost megviccelte a 2.0 üzemanyag térképe, vasárnak 5x írtam újra BDM az ECU-t :-)
Majd kiderült, hogy teljesen máshogy kell hozzányúlni. Jó volt azzal amivel bemérettem,
de ahogy feltettem a nagy kereket berázott 2250-2500 között és visszább kellett venni a nyomatékból kicsit.
Meg is történt és most olyan könnyed és erős, ahogy sose volt korábban :-)
Volt olyan érzésed, hogy amikor mész padlógázon valami visszafogja az autót, és ha egy leheletnyit visszaengedsz a gázpedálon akkor mintha jobban megindulna? Én ismerem ezt, és az most szűnt meg... Nem érteni :-)
Ha az üzemanyagból számoljuk, akkor most 425Nm és 235Le. Ez kicsit több mint a padon mért, de a pados is mondta, hogy amit mért az a minimum.
Elérkezett a második szerviz ideje is. Az előző vezérlés csere 100.000 km-nél történt 2011 áprilisában. Pityukomával egyeztetve szervizkönyv szerint 140.000 kmenként vagy 5 évente esedékes a csere. A jelen km óra állás: 163.393 (2016.03.22.), ami nem indokolná a cserét, de az 5 éves szakasz miatt megléptük. Kapott még 2 tompított fényszórót.
Féknyeregfestés közben feltűnt, hogy a bal első fékcsövem kezdi a végét járni. Sajnos nem volt beakasztva a helyére (a képen már visszapattintottam), ezért hozzáérhetett a felni belső pereméhez.
Úgyhogy ma SOS-ben lecseréltük midnkét első fékcsövet.
TRW márkájúak kerültek bele (természetesen párban lett cserélve) + lelégtelenítettük utána mind a 4 féket Brembo DOT 5.1-es fékolajjal.
Lehet újra tiporni a féket :)




Hetek óta jártam úgy, hogy a jobbos rendszémpilács ki volt égve. A Tescóban szállt meg az isteni szikra, hogy dobjak egy pár W5W-t is a kosárba. A múltkori csere után már rutinosan dobtam le a rendszámot és a keretét, pattintottam ki a lámpát és cseréltem ki az izzót. Kétszer. Miután összeraktam mindent, felkattintottam a helyzetjelzőt, hogy megcsodáljam a munkám gyümölcsét, meghalt a balos is.
Most boldogság van, ég, aminek énie kell.

Az olaj csere meg volt 267.000-nél Selénia 20K 10w40. Rá pár napra Jani kicserélte a fékrásegítőmet, ez legalább már nem sziszeg. A mai napon pedig TSigától kapott trafókat és gyújtás elektronikákat sikerült kicserélni még mindig a "torpángátas" hibáját keresve. Aréna - Újpest távon a torpanás nem jelentkezett úgyhogy még pár napig megy a teszt és bízom a lehetetlenbe.
Ádám kartársunk 145-ösöének a rendszámtábla világítását és a belső tekergetők világítását is sikerült meghekkelni.
