Blog

>> Eseményboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2016-03-20

Felkerült a gép a hasznaltauto.hu-ra, szóval ez a poszt leginkább annak szól, aki leendő vevőként ide téved!

Kedves érdeklődő!
Láthatod, hogy az autó nem a társaival egy árkategóriába került. Ennek több oka is van. Az első, hogy nem árulok zsákbamacskát. Rengeteget foglalkoztam vele, bújtam a gyári szerelési utasításokat, javítgattam ahogy tudtam, mindeközben rengeteget autóztam vele. Ha érdekel az autó, minden lényeges információval együtt kapod. Itt a blogon visszaolvasva olvashatod, hogy mik kerültek cserére/javításra eddig, illetve az épp aktuális állapotról mesélek a jövőben. Akármilyen átvizsgálásban (előre egyeztetés után) benne vagyok, nem célom titkolózni. Nem számítok arra, hogy rövid időn belül elviszik.:D
Nem megválni szeretnék az autótól, inkább át szeretném adni annak, aki nem hagyja eltűnni az "élők sorából" ezt a szép formát, remek autót. Tulajdonképp, ha nem viszik el, megtartom én.

Az autóról:
Annak, aki nem ismeri a típust
Ez egy Alfa 155 1.8 16v TS. Gyárilag sport felszereltségű, ez visszakereshető. A motortömb már előttem cserélve lett, de itt az oldalon megtalálhatóak az előző tulajok, tőlük akár bővebben informálódhatsz. Félreértések elkerülése végett: a motortömb minden paraméterében egyezik a gyárival, csupán a motorkódja más, mivel egy újabb típusból származik. TEHÁT a minden olyan benne mint új korában, csak a motorkód változott. Az autó 140 lóerős, 7000-ig forgathatod. Nagy élmény, hidd el! Hengerenként 2 gyújtógyertya, melyek nemrég cserélve lettek, olvashatsz róla, közel 100 ezrembe került. A vezérlés szíjas, lassan itt a csere ideje, mivel autóvásárlásnál szokás magunknak cserélni, ezért lehet, hogy nem sietek vele. A belteret rendben tartom, minden működik, köztük: 2 elektromos ablak, digitklíma. Igazi élményautó, nagyon szeretem, de erről nem írnék többet, a legjobb, ha kipróbálod!
Az autó mellé adok téli-nyári gumit. A téli egy 2 szezont futott, újonan vásárolt Toyo, a nyári egy 1 szezont futott, szintén újonan vett Dunlop.

Ha gyors összefoglalást szeretnél, hogy miket cseréltem az elmúlt 2 évben:
-hátsó fék (tárcsa-betét)
-vezérlés (ezt vásárlásnál, ha szerencséd van, mire hívsz, már újra új szett lesz bent)
-kuplung munka- és főhenger
-8 db NGK iridium gyertya
-olaj eddig csak Selenia, most kipróbálom a Liqui moly-t
-szűrük csak MANN (olaj, lég, pollen, benzin)
-kipufogórendszer

A lista nem feltétlen teljes, itt a blogban viszont minden le van írva, most vasárnap este van, majd még dolgozok ezen a bejegyzésen. Elsőre elég bugyutára sikerült.

Hívj: 06202218281
Írj: horvath0adam@gmail.com

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-03-14

Olaj, olajszűrő, légszűrő,gázolajszűrő, pollenszűrő csere. Főtengely szimmering a váltó oldalon ereszt, cseréje betervezve.

 

Eljött a nagy nap, ideje felébredni a téli álomból!
Akku töltőről le, berak. Motorteret átnéz, minden rendben.
Gyújtás rá, ami kell világít. Indítóz, minden elalszik. Még csak nem is nyekken. Akku terhelten kemény 3,49 Voltot tud.
2010.03.01-én került be a Pókba. Hat éves, hat szezont szolgált ki.
Így történt, hogy gyorsan elmentem a Topihoz és cseréltünk. Én adtam neki egy sz@r akkut, meg némi kp-t, ő meg adott egy új akkut, amin zölden világít a varázsszem.
Berak, beköt.
Innentől a szokásos.
159 nap állás után, pöccre indul a Pók. Indulás haza!
Óra: 179.008 km

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-03-20

Ma délelőtt az AMTS-re menet.

 

Ismét belső csere lesz!
A kék plüss után lett bézs alcantara,de nem volt hozzá szőnyeg csomagtartó borítás és B oszlop takaró.Ma sikerült venni egy világos bézs szövet belsőt amihez minden megvan.Ha már ott voltam hoztam egy tartalék generátort és némi műanyag alkatrészt is.:)
Megnéztem tudja-e még 15 évesen a gyári adatokat.Még eldöcög:)

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-03-20

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-03-20

...a megvétel óta, 11 hónap alatt, amit lényegében (egy kivételével) nem várt hiba nélkül teljesített az autó. Az az ominózus eset az volt, amikor nyáron 36°C-ban örök vadászmezőkre tért a gyári főtengely jeladó. Az autópályán. Pénteken. Délután négykor. Csúcsforgalomban. Családdal. Útban az ország másik felébe hosszúhétvégét tölteni. :D

 
>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2016-03-19

Két héttel a szerviz után mégiscsak kiégett az egyik helyzetjelzőm... Már vártam! :)

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-03-20

Az autó a B pavilonban kapott helyet ismét. A Martini Racing design próbaképp került fel rá, de elképzelhető, hogy lesz a dolognak folytatása... :-)

>> Szervizhornyak2 // Alfa 147 1.9 JTD Distinctive // 2016-03-19

Az úgy kezdődött, hogy...
Egy péntek reggel láttam, hogy a 159-es nyitott motorházteteje felett beszélget Apu és a szerelő a cégnél. Mint kiderült a generátorja adta meg magát, ezért volt az eszmecsere. Szerencsére sikerült gyorsan megoldani a problémát, még aznap délután el is készült az autó. Kaptam én is az alkalmon, és mivel még nem voltak megcsinálva az autón a "kezdeti szükséges cserélendők", így a 147-est is leraktuk szervizre. Aznap meg is lettek az apróságok, így az összes szűrő + olajcsere (az is szűrővel), EGR tisztítás, valamint a négy izzító gyertya cseréje. Természetesen derültek ki turpisságok. Mint ismeretes érdemes vezérlést is cserélni, ki tudja mikor volt, mondjon bárki bármit. Az előző tulaj állítása szerint, kb. egy éve volt cserélve. Hát konkrétan ki volt repedezve a szíj... Mivel már az alkatrészek hozzá nem jöttek meg aznap, csörgött a telefon, hogy menjek érte, azért annyira nem rossz, hogy ne tudjam használni, de csak finoman. Mire odaértem, kiderült még egy-két hiba. A főtengelyen lévő szíjtárcsa szinte körbe volt repedve, így az is azonnal a cserélendők listájára került. Közben kihagytam, hogy az izzító gyertyák szerencsére szépen kijöttek, és a négyből összesen kettő működött! Szintén érdemes megjegyezni, hogy az izzító gyertyákon lévő "gyertyapipa" (nem tudom, mi lenne az igazi neve, nekem arra hasonlított) elég... ő hogy is mondjam, ramaty állapotban volt. Lényeg a végeredmény: azon a pénteken elhoztam az autót, de egész hétvégén cirka 30 kilométert mentem vele, de talán ennyit sem, tekintettel a szíjtárcsa és a vezérlés állapotára. Következő héten leraktam ismét az autót. Megjöttek az alkatrészek, így gondoltam gyorsan frissen meglesz minden. Így is lett volna, ha... Nem derül ki, hogy a generátor háza teljesen szét van repedezve, és a motortartó bakok teljesen kivannak. Így újabb tételekkel bővült a lista. (blog végén összegyűjtve)
Néhány nappal később csörög a telefon. Van-e valami utólagos immo. vagy valami az autóban, mert nem lehet beindítani. Hm... a kérdés jó, én nem tudok róla, mi a panasz? Szerelő beindította, járt öt percig. Leállította, mindent összerakott, mert burkolatok nélkül próbálta előtte, és azóta nem indul. Hiba: főtengely és vezérlés nincs szinkronban. Vezérlés ellenőrizve, nincs elrakva, vezérlés szenzor cserélve. Továbbra sem indul. Közben március 15, hosszú hétvége. Szerdán át lett vontatva autóvillamosságishoz, ahol pár perc alatt meglett a hiba. Gyári hibás volt az új jeladó. Új alkatrész került bele, azóta hibátlanul üzemel.
A légzsáklámpa továbbra is világít, hiába volt kiütve a hiba, azonnal visszajött. A függönylégzsákra írja. Ettől eltekintve hibajel mentes a műszerfal! :)
Szóval a cserélt alkatrészek listája:
Olajszűrő
Levegőszűrő
Üzemanyagszűrő
Pollenszűrő
Izzító gyertya (4db)
Total motorolaj
Izzító gyertya kábel
Contitech vezérműszett
Contitech szíjtárcsa
Hosszbordásszíj feszítőgörgő
Vízpumpa
Motortartó (felső - terhelésváltó)
Motortartó (alsó)
Hosszbordásszíj
Fagyálló
Generátor
Vezérműtengely jeladó
Bal első helyzetjelző izzó