Blog
Nem jó a benzines szervo csöve a dizelbe. Vagyis a 16 szelepes dizelbe nem. Szóval kivettem a csövet, összehasonlitottam azzal amit a benzinesből kibontottam, és nem jó. Nem értem 2004-ben miért nem lehetett már az alu csövet eloxálni mint 2001-ben. Ja, h igy jobban fogy a 10 év alatt kikorrodáló 300 eurós cső? Az más. Gyártsunk akkor kacatot...
200 ft-ért "vettem" egy 12es belső átmérőjű alucsövet, 5000ért ráhegesztették, 2000ért jött hozzá egy liter Fuchs titan hidraulikaolaj, igy "csak" dolgozni kellett vele. Csápos emelő bérlet lesz még a +költség.
Kiszedni kb 1 óra, visszafelé 2.5, mert a vastagabb csövet elég nehéz volt a felfogató bilincsekbe visszaimádkozni. Leszereléskor a cső bordás csatlakozója (szürke, 4 foggal kapaszkodó csati) fogai eltörtek, a bontottról szedtem le miután hőlégfúvóval megmelegitettem nehogy az is elpattanjon mert olyat külön lehetetlen beszerezni.

Az egész történet azzal kezdődött, hogy műszakira menet leszakadt a lökhárítóm egyik oldala. Nagyon cuki kis történet volt, gyorsan meg is oldottam a dolgot SOS-ben. 14 furat, 7 kötözőszalag, máris olyan, mint az eredeti. :)... Meglett a műszaki, majd pár napon belül sikerült megrendelni az utángyártott lököst. Nem tetszik a bontósok felfogása, a bontott lökös "kis hibával" kb. 30 000 Ft (bár Szlovákiában kaptam ajánlatot 58 000-ért is), a zsír új meg kb. 40 000 Ft. Picit tartottam az utángyártottól, hogy mennyire fog majd elállni, de az első próba megmutatta, hogy mindenhol szépen illeszkedik és követi a vonalakat. Barátságunk úgy kezdődött a lökössel, hogy előkaptam a sarokcsiszolót, majd egy jókora darabot kivágtam az aljából, mivel az IC-m nyár óta sem ment össze, így felrakni nem tudtam érintetlenül a lököst. A ködlámpák belső tartója is ki lett lakoltatva, épp rossz helyen voltak. Miután kivágtam egy kis műanyagot, majd még egy kicsit és még egy kicsit, sikerült felraknom a kocsira. Az eredmény? Cégér. Lapos orr, semmi izgalom. Ami leginkább zavart az az, hogy az IC-ből egy szép nagy darab, valamit a szívócsövek fele kilógott a lökös alatt. 2 lehetőségem maradt: Kettévágom az új lököst és megtoldom (na ez még viccnek is rossz), vagy rendelek hozzá toldatot, ami mégsem lesz hihetetlenül alacsony, de takarja, amit kell. A második verzió döntött... na akkor toldat keresés... Novitec toldatot szerettem volna, sehol nem találtam számomra elérhető áron... következő jelölt, a Seat Leon Cupra toldata. Semmi egyedi kivitelezés vagy ötlet, de ez van. Megrendeltem azt is, egy hetet vártam rá, de csak megérkezett. A barátságunk vele is (milyen meglepő) úgy kezdődött, hogy beleeresztettem a sarokcsiszolót. Pár önmetsző csavar és már a helyén is volt a toldat. Közben a ködlámpák kikerültek szélre, ez sem az egyedüli 56, amelyik így néz ki, de az vigasztal, hogy legalább DIY projektoros, 3000K-s xenon izzóval. A scudettóm egy tavalyi koccanásban megsemmisült, normális áron sehol senki nem akart nekem adni, tehát fel is hagytam a keresésével. Rács lesz, na de nem a szokásos alu, 8 mm- vastag méhkaptár alakú műanyag rács. Ezt is beszabtam a helyére, majd pár próbakör. Nem ér le sehol, jöhet a fényezés. Na itt végre támadt egy ötletem, amit eddig (remélhetőleg) senki nem csinált: a toldat is kap színt 2 oldalt. Kapott egy rendes zsírtalanítást, portalanítást, 2 réteg átlátszó műanyag alapozót, fillert, 4 réteg festéket és 5 réteg lakkot. Legyen majd miből polírozni. A rácsok beragasztása majd később fog megtörténni, még 1-2 apróságot meg kell csinálnom, de felpróbáltam. Tetszik.












Megtörtént az első indítás!
5 év után ujra jár a motor! First Start
Szokás szerint nincs elkövető :-(
Az Ázsiacenterben meghúzták a bal első sárvédőt, lökhárítót....
A kép nem adja vissza a sérülést, rögzítő kampók letörve, szóval a lakatos szerint inkább cseréljük ki :-( Úgyhogy csere és fényezés.
Plusz a jobb első külső gumiharangot is csere. Mert valószínűleg megsértettem csapágycserekor :-(

Már jó ideje hallom, sikít a jobb első csapágy... de eddig húztam halasztottam a cserét. Most hétvégén lesz időm, szerintem ki tudom magam is cserélni. Hát volt kis gond... de pár óra alatt sikerült (az esti moziról viszont lekéstem miatta) Starline lett betéve, kíváncsi vagyok meddig bírja. Bízom benne hogy sokáig, vegyes vélemények vannak erről.
151.600Km
Már egy ideje csak gyújtásra téve is 2 tized a turbonyomás. Hmmmm? Nálam okosabbak szerint lehet a MAP szenzor hibája. A MES mérése igazolja is ezt, Alfás Marektól kérek egyet. És lőn, mintha kicserélték volna :-) Ki is fizetem.
De ha már piszmogok a kocsival, akkor ideje egy olaj és szűrőcserének. XADO 5W40
149.030Km
Bár könnyen indul a motor, de jön a tél.
A MES szerint nagyon különbözőek a résolaj mennyiségek.
Egye fene, a múltkor nem felújított 2 darabot is elviszem felújítani. Itt közelben a 16. kerületben. 15.000/db és tulképp újat kapok vissza, még a 2 db porvédő és az új bronz alátét is jár hozzá. Nem úgy mint Egerben 55.000-ért.
Visszaszerelem, a motor egyből mint egy svájci óra. A résolaj százalékok is egyformák lettek.
147.100Km
Na ilyen friss sem voltam még.
Szeptemberben megvenni a téligumit?
Tetszett a V mintás Vredestein, így ősszel jó áron is volt. Gumiteszt oldal szerint jó ez a típus. Majd felkerül ha szükséges
Ákost megviccelte a 2.0 üzemanyag térképe, vasárnak 5x írtam újra BDM az ECU-t :-)
Majd kiderült, hogy teljesen máshogy kell hozzányúlni. Jó volt azzal amivel bemérettem,
de ahogy feltettem a nagy kereket berázott 2250-2500 között és visszább kellett venni a nyomatékból kicsit.
Meg is történt és most olyan könnyed és erős, ahogy sose volt korábban :-)
Volt olyan érzésed, hogy amikor mész padlógázon valami visszafogja az autót, és ha egy leheletnyit visszaengedsz a gázpedálon akkor mintha jobban megindulna? Én ismerem ezt, és az most szűnt meg... Nem érteni :-)
Ha az üzemanyagból számoljuk, akkor most 425Nm és 235Le. Ez kicsit több mint a padon mért, de a pados is mondta, hogy amit mért az a minimum.