Blog
Dobott egy hiba kódot a ECU.
3 hengerben gyújtás kimaradás...
Gyertyák ennyit bírtak.
Champion gyertyaszett: 13900FT
Km állás:161460
50000km múlva újra csere :)


Szokásos olaj csere.
Xado SL/CI-4 10W-40 5L ---9 825ft
Mann olajszürő-----2437ft
Ufi légszürő----------2983ft
Support:3K
KM állás: 161444
Kiégett a jobb oldali tompított H7-es elöl (OSRAM Cool Blue Intense).
Kicserélve OSRAM Nightbreaker Unlimited tipusúra.


Legnagyobb dugoban nagy csorges majd fust.elment a hosszbordas szij valamelyik vezeto megallt.hazatrelerezes szerviz majd 2nap es ujra gurul
Sikerült szereznem levélfogó rácsot. Régi eléggé viseltes volt, patentok hiányoztak, el volt vetemedve a műanyag, nem feküdt fel rendesen a szélvédőre stb... Az újat lefújtam feketére, és a kettő levélfogóból össze raktam a patentokat, így már mindenhova került. Nem tökéletes, de jobb mint volt! Remélhetőleg nem lesz medence az autóban a következő nagyobb esőzésnél :)




Még januárban vettem egy action cam-ot gearbest-ről, amit dashcam-ként is lehet használni. sjcam sj4000, GoPro kompatibilis tartozékok vannak hozzá és elég jó képet készít, csak ajánlani tudom.
Most pedig bekötöttem a táp kábelét fixre, nem szeretem ha a kábelek össze-vissza lógnak a kocsiba....
Így aztán a szivargyújtó csatijára forrasztottam egy plusz csatit ahova csatlakoztattam a szivargyújtós töltő elektronikáját (ami 12V-ból 5V-ot csinál) és egy hosszabb usb kábelt. Kábel kesztyűtartó alatt elvezet, A oszlopba fel, majd a tetőkárpit szélénél végig és a visszapillantónál le.
Gyújtás ráadásnál automatikusan indul a kamera képrögzítése, 3 perces videókra darabolja a felvételt, ha betelik az SD akkor a régi videó fájlokat fokozatosan felülírja.
- kamera 19000Ft
- autós tartó, +aksi, töltő: 4000Ft







Ezúttal közel 14 hónap és 11.940 km futás után sikerült rendeznem após aknáján a harmadik olajcserét mióta az enyém a gépezet, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Ugyan az előző olajjal maximálisan elégedett voltam (Fuchs Titan Supersyn 5W-40, amit a majd 12e km alatt sem kezdte el csipegetni, míg az előző olajjal ez 8e km után erőteljesen elindult, és még a színe sem volt durva), ezúttal mégis más olajat választottam.
A Xado SM/CF 5W-40-vel már az előző periódus előtt is kacérkodtam, és mivel néhány ezer km-rel ezelőtt kapott a motor revitalizálást Xado 1 Stage Gel formájában, a fémkerámiás Xado olaj egyfajta folytatásként nagyon adta magát.
A szűrők esetében a 'gyári minőség' mellett döntöttem, a légszűrőnél figyeltem arra, hogy az olasz ipar remeke mellett döntsek (Sofima), így utólag csak azt bánom, hogy az olajszűrő német (Mahle Knecht), pontosabban Made in India...
- olaj: Xado SM/CF 5W-40
- olajszűrő: Mahle Knecht
- légszűrő: Sofima







Aktuálissá vált az első lökháritó és a műanyag betétek fényezése,ez meg is történt,szebb mint valaha :))
Kap majd még 2 új gyári ködlámpát (picit átalakitva:))
jah és a fényszórómosó is megjavitva :D
Km állás:244.900

Bár az időjárás még elég szeszélyes,remélhetőleg idén sem marad el a tavasz:-).Ma meg éppen ráértem,így felraktam a nyári szettet.Guminyomásokat beállítottam( tél folyamán néhány tizedet vesztettek).
A télieket-természetesen-most is szép tisztán,leápolva pakoltam el.Amúgy semmi említésre méltó műszaki hiba sem volt a tél folymán.Szépen tette a dolgát a technika.Néhány felületi rozsdafoltot vettem csak észre itt-ott a só "áldásos" hatásaként.Majd rövidesen azokat is lekezelem kicsit.
km.ó. állás:141220
