Blog

>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2016-03-19

Két héttel a szerviz után mégiscsak kiégett az egyik helyzetjelzőm... Már vártam! :)

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-03-20

Az autó a B pavilonban kapott helyet ismét. A Martini Racing design próbaképp került fel rá, de elképzelhető, hogy lesz a dolognak folytatása... :-)

>> Szervizhornyak2 // Alfa 147 1.9 JTD Distinctive // 2016-03-19

Az úgy kezdődött, hogy...
Egy péntek reggel láttam, hogy a 159-es nyitott motorházteteje felett beszélget Apu és a szerelő a cégnél. Mint kiderült a generátorja adta meg magát, ezért volt az eszmecsere. Szerencsére sikerült gyorsan megoldani a problémát, még aznap délután el is készült az autó. Kaptam én is az alkalmon, és mivel még nem voltak megcsinálva az autón a "kezdeti szükséges cserélendők", így a 147-est is leraktuk szervizre. Aznap meg is lettek az apróságok, így az összes szűrő + olajcsere (az is szűrővel), EGR tisztítás, valamint a négy izzító gyertya cseréje. Természetesen derültek ki turpisságok. Mint ismeretes érdemes vezérlést is cserélni, ki tudja mikor volt, mondjon bárki bármit. Az előző tulaj állítása szerint, kb. egy éve volt cserélve. Hát konkrétan ki volt repedezve a szíj... Mivel már az alkatrészek hozzá nem jöttek meg aznap, csörgött a telefon, hogy menjek érte, azért annyira nem rossz, hogy ne tudjam használni, de csak finoman. Mire odaértem, kiderült még egy-két hiba. A főtengelyen lévő szíjtárcsa szinte körbe volt repedve, így az is azonnal a cserélendők listájára került. Közben kihagytam, hogy az izzító gyertyák szerencsére szépen kijöttek, és a négyből összesen kettő működött! Szintén érdemes megjegyezni, hogy az izzító gyertyákon lévő "gyertyapipa" (nem tudom, mi lenne az igazi neve, nekem arra hasonlított) elég... ő hogy is mondjam, ramaty állapotban volt. Lényeg a végeredmény: azon a pénteken elhoztam az autót, de egész hétvégén cirka 30 kilométert mentem vele, de talán ennyit sem, tekintettel a szíjtárcsa és a vezérlés állapotára. Következő héten leraktam ismét az autót. Megjöttek az alkatrészek, így gondoltam gyorsan frissen meglesz minden. Így is lett volna, ha... Nem derül ki, hogy a generátor háza teljesen szét van repedezve, és a motortartó bakok teljesen kivannak. Így újabb tételekkel bővült a lista. (blog végén összegyűjtve)
Néhány nappal később csörög a telefon. Van-e valami utólagos immo. vagy valami az autóban, mert nem lehet beindítani. Hm... a kérdés jó, én nem tudok róla, mi a panasz? Szerelő beindította, járt öt percig. Leállította, mindent összerakott, mert burkolatok nélkül próbálta előtte, és azóta nem indul. Hiba: főtengely és vezérlés nincs szinkronban. Vezérlés ellenőrizve, nincs elrakva, vezérlés szenzor cserélve. Továbbra sem indul. Közben március 15, hosszú hétvége. Szerdán át lett vontatva autóvillamosságishoz, ahol pár perc alatt meglett a hiba. Gyári hibás volt az új jeladó. Új alkatrész került bele, azóta hibátlanul üzemel.
A légzsáklámpa továbbra is világít, hiába volt kiütve a hiba, azonnal visszajött. A függönylégzsákra írja. Ettől eltekintve hibajel mentes a műszerfal! :)
Szóval a cserélt alkatrészek listája:
Olajszűrő
Levegőszűrő
Üzemanyagszűrő
Pollenszűrő
Izzító gyertya (4db)
Total motorolaj
Izzító gyertya kábel
Contitech vezérműszett
Contitech szíjtárcsa
Hosszbordásszíj feszítőgörgő
Vízpumpa
Motortartó (felső - terhelésváltó)
Motortartó (alsó)
Hosszbordásszíj
Fagyálló
Generátor
Vezérműtengely jeladó
Bal első helyzetjelző izzó

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-03-18

Még valamikor novemberben egy előttem haladó autó kavicsfelverődése nem csak hangosra, de olyan pontosra sikeredett, hogy a kavics a jobb oldali ködlámpámban landolt. Végre időm is és kedvem is volt, így nekiestem a cserének. A másik régóta megoldatlan ügyem a rendszámtábla ledesítése. A beltérben mindenhol canbus-os izzók vannak már jó ideje, ezzel egyidőben a rendszámtáblánál is led volt, de kb. havonta cseréltem, mert elkezdtek stroboszkóp szerűen villogni. Két típust is kipróbáltam, de egyik sem volt nyerő. Meguntam és vettem bele osram cool blue névre hallgató, állítólag xenon hatású izzót. Hát ez sem győzött meg. Most találtam egy harmadik típusú led izzót, hát beszereltem ezt is, az osram meg ment tartalékba a polcra. Abban bízom, hogy a ledeket hűtőborda veszi körül, így talán ezek hosszabb életűek lesznek.
Km.: 200450

 
>> Eseménysparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-03-19

Friss műszaki megvolt! Hibamentesen természetesen. :)
Km: 223.878

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-03-19

Sor került ismét a pollenszűrő cseréjére. Takarítás után klíma fertőtlenítés is megvolt.
Wix pollenszűrő aktív szénnel került bele. A már jól bevált prevent klímatisztító aeroszolt használtam a fertőtlenítéshez.

Síelés már nem lesz. :)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-03-19

207.986 Km-nél járunk, gyertyákat cseréltem. Ezúttal Bosch Super 4 került bele. Eddig pozitívak a tapasztalatok.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-03-19

Az úgy volt, hogy szerettem volna nagyféket, mert jól néz ki :-)
Marklar árult 155-ös nagyféket, azt elhoztam tőle, mert arra jutottunk, hogy mivel a futómű egyforma a 145/146/155/Fiat/Lancia/stb. típusoknál, ez jó lesz nekem is.
Ha már lúd alapon, felújítattam a nyergeket, megvolt a tárcsa, a betét, két fékcső, csonkállvány, axiál, idő, műhely, szakember. Plusz vittem a nyári pacskerokat, hogy akkor feltesszük azokat is.
Akkor kerék le, nyereg le, tárcsa le, csonká...hoppá!
-Csavar van?
-Minek? Ott vannak a régiek.
-De ezek 12-esek, ebbe meg 10-es kell.
-Nekem aztán mondhatod :-)
-Nézd, ide rakom mellé, látod ezek a furatok kisebbek.
-Aha. Akkor kéne csavar, mi?
-Nem kell. Mert most hogy melléraktam, nézd. Ez és ez itt nem passzol. Ez ide nem megy fel. Ráadásul a csonkállványod vastagabb, erősebb, mint amit hoztál.
-(irgum-burgum, hej a mindenségit!)
-Akkor most tessék dönteni!

És én döntöttem. Marad a gyári fék, kap új tárcsát, betétet, fékcsövet.
A cuccok meg mennek Gyuri barátom 155-ösébe.
Neki lesz nagyféke :-)

Ui: azért a nyári felniket felraktuk.