Blog
Mikor megvettem egyből feltűnt, hogy a deréktámasz nem igazán jó az autóba, illetve nincs is. Gondoltam ez ilyen sajnos. Csak dísz rajta a gomb. Aztán a hétvégén ültem többet a jobb oldalon, mivel a Fiam vezetett had gyakoroljon. Dunaújváros Halász csárda, aztán desszert Érd Pataki cukrászda. Ott működött rendesen, egész kényelmes volt a másikhoz viszonyítva.
Az ülés hátulján lévő zsebeket Piritu kicsit kitágította, ami engem zavart, tervbe volt a javítása.
Közbe megjelent a telephelyen egy ismerősünk aki éppen a társam nem éppen mai Jaguárját újra bőrözi elejétől a végéig. Így adott volt a dolog. Ha kiszedem megcsinálja, illetve megnézte, menthetetlen mivel ez nem bőr, ahogy az ülések 90 százaléka sajnos. Csak az ülő, illetve hátfelület az, minden más műbőr vagy szövetbőr. Így újra bőrözi az egészet.
A kiszerelése kb. 1 perc, és így fény derült a deréktámasz hibájára, ami szerintem soha nem is működött, mivel a bovden nem volt a helyén. Kiugrani meg nem tud, mivel a berakásához 4 kéz, 3 csavarhúzó reszelő meg 1,5 kg-os kalapács kellett.
Most működik rendesen. A jövő hét elejére elvileg készen lesz a hátlap is.




Nálam is megvolt az fl utáni 156-osok átka.Mégpedig az ajtóbehúzók gumi bevonata málott rendesen.Ragacsos massza volt már csak a műanyagon.Első körben venni akartam bontóbol másikat.Aztán megláttam az árát.Meg kicsit utána olvastam,hogy a bontott is ugyanúgy mállani fog.Ez nem annyira sikerült jól az fl-el.Ekkor döntöttem úgy,hogy lefújom gumi spray-el.Lassan kitavaszodott,így alapanyag után néztem.Végül is a Motip spray plastot vettem.A régi anyag letakarításával alaposan meggyült a bajom.Cartársaktol olvastam,hogy lecsiszolták.Na ez nekem nem jött össze.Vízbecsiszoló papírral kezdtem,félvén,hogy nagyon összeszántom a műanyagot.A végére már 60-as papírnál jártam.Minden hatástalan.Csak toszogattam egyik helyröl a másikra a ragacsot.Ekkor került elő a drótkefe.Ez is vakvágány lett.Jött az isteni szikra,cif és egy mosogató súroló formájában.Rögtön látszott ez lesz a befutó.Fekete lötty folyt a vödörbe.Pillanatok alatt lejött minden trutymó a műanyagrol.A spayböl 6 réteget kapott mind a 4 behúzó.Tényleg átfujható 5 percenként,és tényleg teljesen megszárad 2 óra alatt.Jött mégegy szikra.A szellőzők és a kilincsek króm keretesek.Gondoltam legyen ez is az.Volt még itthon az öntapadós fóliábol amit a rendszámtábla tartóhoz vettem annó.Elég vastag,és nem is kopik.Meglepően jó az árához képest.Szóval kapott egy diszkrét szegélyt az elem és ment vissza a helyére.Tapintásra kicsit azért műanyagos,de legalább szép.Hogy mennyire lesz tartós majd az idő megmondja.




ha már szétszedtük, akkor nagyjából kicsit idő előtt meglett a kötelező olajcsere is..örülök neki, hogy ismét kiderült , hogy egy ciklus alatt alig 0,5 deci olajat eszik az autó, eddig ezt CAstrol olajjal tette, most 5w40-es ENEOSt kap(premium hyper), kiváncsi vagyok, ezt mennyire szereti majd…persze összes szűrő cseréje is megtörtént..
hirtelen érezhető remegés vett erőt nagy gázadásra az autón , az ítélet : lendkerék, vagy jobb esetben féltengely…még lehet elment volna jópár ezer km-t, de én nem szeretek kockáztatni... most sikerült összeszedni pénzt, időt, embert és szédszedtük…
sajnos lendkerék… ami csak azért tesz morcossá, mert az eladó szerint pont a vétel előtt lett cserélve… a valóság az, hogy a kuplunk valóban ki lett cserélve , de a lendkerék nem…
SZÓVAL KAPOTT ÚJ VALEO kuplungszettet, és lendkereket, király lett persze…
de van egy szett alig használt kuplungszettem eladó, ami ujszerű állapotban van, akinek kell, csak külön egy csapágyat kell venni, és királyság..


Mai nappal visszakerültek a nyári gumik. 157812 km A téliek a szezon alatt 2693 km-t tettek meg.
Találtam egy pár Nightbreaker Unlimitedet a kesztyűtartóban, amit a blokk szerint vagy fél éve vettem. Lehet, hogy gyakrabban kéne körülnéznem az autóban? :)
@173.600km
Elkészült a chip, kíváncsi voltam a fogyasztásra, 100km-ként újratankoltam mindig. Elég durva számok jöttek ki. Szerelőm mondja tuti elfolyik a gázolaj. Mondom kizárt! Következő százas után tankolás, benézek a kocsi alá. Nem kellett volna.
A tróger tákolós előző tulajék kivették az AC pumpát, és visszarakták úgy, hogy az egyszer használatos tömítést és szorítógyűrűt rakták vissza, mert nem derogált venni 18500Ft-ért gyári készletet. Igénytelen tulkok...
Költség: 21.000Ft
Nehezen indult, sokszor berobbant szabályosan a kocsi indításkor. Generátor fel lett újítva. Na aksi kimér. Halott. 350A indítóáram, de újkorában is alul-méretezett volt már.
A választás az Exide Premium 77Ah 760A aksijára esett, nem bántam meg, iszonyat simán indul a kocsi, még úgy is, hogy az 1-es és 2-es henger gyertyáit cserélnem kell, kukák. (Ez pont 2 napja derült ki)
Költség: 25.000
Bal első kerékdob törött volt, az ment be a motortérbe ott ami csak akart. Alfa Depóból szereztem egy bontott gyárit. Utángyártottra azt mondta a szerelőm hogy én fogom felrakni, és ö nevet meg levideóz. Elhiszem, mert a motorvédő se passzolt sehol az utángyártott szarnál...
Költség: 8000Ft




Úgy érzem, az eltelt idő függvényében sikerült némi rálátást szereznem a Crosswagon Q4 típusra. Most már tudnék pár jó tanácsot adni magamnak a vásárlás előtt :) persze ezzel majdnem mindenki így van, nem születünk az adott típus szakértőjének egyből.....
Fő gondom - és ez már vásárlásnál is, igaz alig érezhetően - de megvolt. ez pedig a kb 200k km után szétmenő kardántengely. Nyilvánvaló, hogy eme alkatrész igen nagy igénybevételnek van kitéve, mint a csapágy, mint a kardán-kereszt, ehhez képest 0 védelmet kapott ez az alkatrész, szabadon ki van téve az út viszontagságainak.
A típus előnye (Q4, emelt has) sajna a legnagyobb hátránya is, mivel ami nem kompatibilis a többi sima 156SW-vel, egyből 2,3,4x ár szorzóval indul. Ilyenek ugye a felfüggesztés egyes elemei, lengéscsillapító, miazmás. És hát ilyen a kardántengely is, amit ha volna újonnan, kb 3-400E ft-ért lehetne megvenni.
mázli, hogy foglalkoznak felújítással is, itt 60E-tól indulnak az árak a tönkremenetel függvényében. Kárpótol mindezért a bika motor, és a tudat, hogy nincs olyan dágvány, ahonnan ki ne tudna jönni. ez tapasztalat :) Jó, nem terepjáró természetesen, de ahol konkrétan elakadtam egy Jettával, mivel szépen felült egy "homokpadra", ott az alfa úgy ment át mintha ott sem lett volna. Havas útról nem is beszélve. No mindegy.
Ha minden igaz ma megy a tengely a felújításra és akkor szépen elbúcsúzom a brutál rezonálástól és egyéb csúnya hangoktól.