Blog
Március 3-án, csütörtökön hoztam el, péntek reggel Ferkénél kezdtünk. Alapos átvizsgálás után megkaptam a cserélendő, javítandó dolgokról a listát:
- olaj és szűrők (cserélve)
- hátsó rugók (cserélve)
- hátsó tárcsák, betétek (cserélve)
Ami még hátravan:
-hátsó gátlók
-szilentek elől-hátul
-lengőkar
-stabpálcák
-Kuplung és és kettőstömegű lendkerék
Szép kis lista, de nem ért meglepetésként, ismerőstől vettem, beszámolt minden hibáról. Pár dolog még talán ráért volna, de úgy vagyok vele, ha belekezdek valamibe, azt szeretem tisztességesen befejezni :) Most egy kicsit a zsebembe kell nyúlnom, de tudom, hogy Ferke segítségével olyan autó lesz belőle, amilyet szeretnék.
Ami a jó hír,holnap reggel viszem, a héten kész is lesz minden.
erno156sw cartárunktól sikerült beszereznem gyári GT felniket nyárra (toora), 0km-es
Hankook Ventus V12 EVO2 gumikkal (215/45 ZR17 91Y).
Múlthéten vásároltam 4db 17" borbet felnit, amire most fel is kerültek a 205\50 R17-es nyárigumik. Nagyon imádom az összképet!



Mindig is tervem volt hogy szerzek egy bőr belsőt a kocsiba. Ez szombaton sikerült is, vettem egy bontott vaj bőr belsőt ajtókárpittal együtt, ami egészen jó állapotba van, némi takarítás ráfér és a vezető oldali ülést pedig javíttatni kell, mert van rajta egy 3cm-es repedés, de így is megérte megvenni.
Tehát szombaton megvettem hazahoztuk Győrből KZM_Rosso147-val és vasárnap nekiálltunk kicserélni.
Mivel nem nagyon tudtunk hova menni a műveletet elvégezni kitaláltam hogy megállunk a Savoya park parkolójába, vasárnap úgysincs ott senki, hát ez nem igaz :) 3an jöttek oda hozzánk, hogy miért nincs nyitva az Auchan vasárnap :). Na de megjelent egy biztonsági őr szerűség is és közölte velünk hogy itt nem lehet tevékenységeket folytatni. Szóval tovább kellett állnunk... legalább sikerült lemosni szappanos vízzel az összes ülést.
Hosszas tanakodás után Biatorbágyon kötöttünk ki és nekiálltunk kiszerelni az üléseket. Kiszereléssel nem volt különösebb gondunk, viszont a bőr ülések beszerelésével már igen.
Az egyik probléma az ülések légzsák csatlakozóival volt, merthogy nem egyeztek meg. valószínűleg az Alfánál 2007 körül váltottak légzsák csatlakozó szabványt, szóval csatlakozó csere, forrasztás... :) (még szerencse hogy vittem forrasztót :D)
Aztán a bontott bőr hátsó ülés támlájának az egyik rögzítő lemeze hiányzott. Gondoltuk hogy nem gáz mert leszedjük a kiszereltről. Hát.... ez nem sikerült, egyszerűen nem tudtuk meglazítani a csavarokat. Tehát jelenleg a 3db rögzítés helyett csak két helyen van rögzítve a hátsó háttámla, de valószínűleg holnap már be is szerzek hozzá egyet a bontóból.
Szóval kalandos hétvégén vagyunk túl de van még mire nézni.
További teendők:
- Háttámla rögzítő lemez beszerelése
- Ajtókárpitok bőr-szövet betéteinek kicserélése
- Tisztítás, ápolás
- Vezető oldali ülés megcsináltatása (bőr repedés)
- Ülésmagasság állító javítása.
- És a szövet belső eladása :)





Fájó szívvel, megváltam a 17"-s Teledialoktól.
Ezzel együtt régi vágyam teljesült, amikor sikerült hozzájutnom egy 18"-s Alfa GT Blackline szetthez.
Vettem rá új gumikat 215/40 R18 méretben és mehettek is fel.
Háát... :D
Km: 223.878







Az ajtó becsukásakor feltűnt, hogy az üveg eléri a tető szélét.
Rögtön eszembe jutott, hogy három éve a jobbos ajtóval már egyszer történt hasonló.
Az ütközőket kiszedve egyértelmű lett, hogy a hátsóról elveszett az a műanyag izé. Gumiból farigcsáltam egyet, majd miután pillanatragasztóval felragasztottam, elegánsan ragasztó szalaggal rögzítettem. Aztán a beépítés során kiderült, hogy fordítva kell betenni és a másik oldalára kell. (4. kép)
Végül kiderült az is, hogy az üvegen lévő ütközőnek is kilazult a csavarja (5. kép), azt is meg kell húzni. Végül is sikerült beállítani az ablakot.
Az ajtó szigetelő fóliáján még rajta volt egy darabon az eredeti ragacs védőfóliája. (7-8. kép) Giovanni lusta volt anno lehúzni :-)
Az ablakemelő szerkezetbe beszorulva megtaláltam a rég beleesett csavart, úgyhogy az is visszakerült az eredeti helyére.








Keresi a szerelő a hibát. AC megcsinálva, alapjárati motor is lett cserélve. Beindul, leáll. Vagy nem is indul.
Csomagtérajtó átvezető miatt hol világított jobb oldali helyzetjelző, hol nem, a csomagtérajtózár pedig folyamatosan nyitott helyzetet jelzett a műszerfalon, ezért bekerült egy Fangiótól beszerezett kábel, ami megoldotta a hibákat. Persze ülés és kalaptartó kiszerelés nélkül nem ment a dolog, az ajtóba befűzni már gyerekjáték volt.