Blog
Pár napja feltűnt, hogy az antennám elég ramaty állapotban van, úgy néz ki valamilyen állat (lövésem sincs mi lehetett) megrágta tele volt apró fognyomokkal. Hét elején megrendeltem a gyárit ami ma meg is érkezett, így gyorsan fel is került.



Mivel az autóval egyidősek a gyári szövet szőnyegeim és már elég rossz állapotban voltak (főleg a vezető oldali) ezért keresnem kellett egy új garnitúrát. Először gyáriban gondolkodtam, meg is néztem egyet de nem igazán tetszett sem a minősége sem a kivitelezése ráadásul a patentokon is változtattak így ezt a lehetőséget elvetettem. Eszembe jutott, hogy jó pár éve a 156-osomba csináltattam a Főnixnél szőnyeget és emlékeim szerint elég szép munkát végeztek. Most sem csalódtam bennük profi munka, minden a megrendelés szerinti, igényes kivitelezés, patent, koptató, felirat minden a helyén és nagyon tetszik.






Na a mai napon meglátogattuk Manky cartársat, és rendbeszedtük a programot, mert amivel vettem nem volt az igazi. Mostmár nagyon jó lett.
És hogy még jobb legyen a nap, sikerült hozzájutnom jó áron egy garnitura 17" gyári sokküllős alufelnihez is. Màrcsak gumi kell rá
A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő) és hosszbordás szíj (Continental) is cserélve lett a vezető görgővel együtt.
Km: 119503
4 db Vredestein Ultrac Vorti abroncs került a garázsba a mai nappal.
Kicsit elhúzódott a beszerzés, a szállítási keveredések miatt:
- elsőre 235/35 R19 gumikat kaptam,
- másodjára 3 db 235/45 R18 és 1 db 225/45 R18 érkezett,
- ma pedig megérkezett az 1 db 235/45 R18 és elvitték tőlem az 1 db 225/45 R18 abroncsot.
De ma végre lezárult ez a hosszas procedúra.
Gumik felnire szerelése jövő hét péntekre van tervezve.



Főként a motorkerékpár akkumulátorának töltésére lett beszerezve, remélem az autóhoz egy darabig még nem kell használnom.
Egy kis gyártói leírás:
A Bosch C3 akkumulátor töltő olyan nyitott és sokféle zárt ólomsavas akkumulátorok, AGM, vagy géltartalmú ( 6V 14 Ah-ig, 12V-on 120 Ah-ig, töltőárama max 3.8 A ) akkumulátorok feltöltésére vagy csepptöltésére lett tervezve, amiket személygépjárművekben, hajókban, vagy motorkerékpárokban használnak. A töltőkészülék többféle üzemmóddal rendelkezik a különböző típusú és állapotú akkumulátorokhoz, ez hatékony és biztonságos feltöltést tesz lehetővé.
Impulzus töltés - mely lehetővé teszi a csaknem lemerült akkumulátorok újratöltését
Csepptöltés - az akkumulátor teljes töltési állapotának megtartásához a töltőkészülék folyamatosan csatlakoztatva maradhat, a töltési folyamat után automatikusan csepptöltési üzemmódba kapcsol
A töltőkészülék pólusfelcserélés elleni védelemmel rendelkezik.
Amennyiben a készülék a töltési folyamat során túlságosan felmelegedne, automatikusan csökkenti a kimenő tejesítményt, ez megvédi a készüléket a károsodástól.



Ha már a nagyfék projekt füstbe esett, vagyis kútba ment, azaz nem jött össze, akkor legalább a gyári legyen rendben.
Ami a mai napon meg is történt:
Elől Ferodo tárcsa, Textar betét, hátul RH tárcsa-betét.
Elől mindkét oldali fékcső.
Fékfolyadék csere.
Most nagyjából ugyanazt tudja, mint előtte, de ha összekopik... :-)
A lendkerék már mikor megvettem csörgött, de nem foglalkoztam vele, mert anno a márkaszervizben mondták, hogy fél milliós tétel a cseréje, de még elfutok vele jó pár ezer kilométert. Aztán eljött a nap, mikor a kuplung is el kezdett csúszni, így nem várhattam tovább. Beszereztem az alkatrészeket (Valeo kuplungszett és lendkerék (Alba Autó)+szimering) és egy napos munka árán de elkészült az autó! Közben kiderült, hogy a lengőkar szilenteket is cserélni kell, így azt is cserélték, továbbá a szűrők és olajcsere is megtörtént a szervizelés alatt. Húzós tétel volt, de megérte. A kuplung csendes és eszméletlen puha lett, alapjáraton nincs csörgés és ezáltal az egész autó halkabb lett. Remélem, ilyen nagyságú tételekre már nem számíthatok a közeljövőben! :)




Most került be az autóba a második kormánymű, mióta nálam van. Az első teljesen rossz volt, most egy olyat raktam össze 3-ból, ami elviekben hibátlan lesz. Eddig 20km-t mentem az autóval, a szervoolajszint számottevően nem csökkent és folyás sem látszik. A kormány egyujjas lett.
Olaj: Castrol ATF Dex II
Egyrészt egy éve van meg az autó, másrészt a következők történtek vele:
-feltöltettem újra a klímát, mert a kompresszor-kuplungcsapágy cseréje miatt le kellett ereszteni a gázt még decemberben
-vettem gyári váltóolajat, cserélni fogom (Tutela ZC 75 Synth)
-szelephézagot ellenőriztem, az összes gyári értéken van, nem kell hozzányúlni, ennek ellenére hidegen felülről hallani a csattogós lepkét
1500 km múlva 10E lesz az olajban, újra olajcsere.
Lett 4db gyári, szép állapotú felni középkupak is.
1
566
Fórum
Friss topicok
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10